תוכן שיווקי

מתודה הטמיעה את מפת"ח האקטיבי – My It בחברת דלק

12/12/2010 14:45

מתודה הטמיעה את מפת"ח האקטיבי – My It בחברת דלק. במסגרת הפרויקט, יושמה הערכה האקטיבית של מפת"ח 9 (My It) והותאמה לצרכי יחידת המחשוב של חברת דלק. המערכת מאפשרת עבודה מעשית מיידית ומתבססת על שיטת MethodPLC, מבית היוצר של מתודה, כפתרון יעיל וזריז למימוש מוצלח של  Life Cycle Project ביחידה.

הפתרון כלל את שלושת הרכיבים המרכזים בערכה:

•    אזור העבודה של הפרויקטים והמערכות בתחזוקה – פורטל או "תיקייה חכמה" המכילים את כל התיעוד הקשור בניהול הפרויקט ובניהול התחזוקה (מהדורות / גרסאות): תוצרים, שלבי מחזור החיים, רכיבי המערכת, תיעוד, תכניות עבודה, צוותים, התאמה לרגולציה וכו'.

•    מתודולוגיה – מתודולוגיה פשוטה וזריזה הנתמכת "מאחור" במאגר נהלי היחידה תואמים SOX ו-ITIL, תוך התבססות על מתודולוגית מפת"ח. המתודולוגיה פשוטה, עם חווית משתמש גבוהה וכוללת עשרות גלופות וטפסים מותאמים לעבודה מעשית, דוגמאות לשימוש חוזר וכו'.

•    מידע ניהולי – מידע הנותן תמונת מצב של הפרויקטים והמערכות בתחזוקה ביחידת ΙΤ, כולל מחוונים ואינדיקאטורים מרכזיים, הצבעה על חריגים וכו'. בכיוון האחד, המידע הניהולי "נשאב" באופן אוטומטי מאזור העבודה של הפרויקטים במועדים קבועים או אד-הוק. בכיוון השני,  הוא מאפשר "לחפור למטה" (Drill down) ולהגיע למידע פרטני יותר שבאזור העבודה של הפרויקטים והמערכות בתחזוקה.

לדברי חיים לוי, סמנכ"ל בחברת מתודה, מפת"ח עובר מהפכה שקטה של מעבר ממתודולוגיה פסיבית ומאגר ידע, לכלי אקטיבי אשר מסייע הלכה למעשה בניהול הפרויקטים והמערכות, תוך מיצוי יכולות תשתית ה-Office הנמצאת על שולחן העבודה של כולנו. ההתנסות המעשית בחברת דלק מחזקת מאד את הדרך החדשה של מפת"ח.

לדברי קובי ביטר, סמנכ"ל מערכות המידע בקבוצת דלק, My It ומפת"ח 9 האקטיבי, עזרו לנו להגיע במהירות וביעילות לגיבוש תהליכי עבודה אפקטיביים תוך יישום חלקים רלוונטיים, כגון: ניהול דרישות, ניתוח חלופות, ניהול מחזור חיים של פרויקטים, פיתוח זריז (Agile), דיווח סטאטוס פרויקטים ומשימות שבועי, ניהול פגישות וסיכומי דיון, ניהול קטלוג מערכות ושירותים, ניהול התיעוד של המערכות בתחזוקה, בניית תוכנית עבודה שנתית, תקינה ורגולציה ועוד.

ביטר הוסיף, כי אחרי חצי שנה של עבודה מעשית עם הערכה, שבנויה כולה על תשתית ה-Office וחסכה לנו הרבה כסף, החלטנו לקפוץ מדרגה ולרכוש כלי ממוחשב מלא לניהול היחידה ובימים אלה מסיימים לשלב את תפיסת המפת"ח האקטיבי לתוך הכלי שנבחר. ההתנסות ב-My IT נתנה לנו תשואה ניהולית מיידית כמעט באפס הוצאה, ויחד עם זאת, אפיון ברור וידיעה ברורה מה אנחנו דורשים ומצפים מקפיצת המדרגה הבאה.

אירועים קרובים