תוכן שיווקי

לקראת כנס ניהול פרויקטים להנהלה בכירה: הצלחת הפרויקט מתחילה במנהל הפרויקט

גרסתו החדשה של ה-PMBOK (התקן האמריקאי לניהול פרויקטים) מתייחסת לראשונה אל אחד הנושאים המרכזיים להצלחת הפרויקט והוא: "אישיותו של מנהל הפרויקט" ● אישיות מנהל הפרויקט, זוהתה זה מכבר כמשתנה המסביר הטוב ביותר, את הצלחת הפרויקט. אולם, השאלה הינה, אלו מרכיבים מולדים ואלו ניתן להקנות לו ו-"לאמן" אותו ביישומן

13/12/2010 15:05

רבות נכתב על גורמי ההצלחה הקריטיים בפרויקט. שי שרגל, מנכ"ל חברת RBS ונשיאה לשעבר של העמותה לניהול פרויקטים בישראל, מסביר כי לאחרונה, מבינים יותר ויותר, כי מנהל הפרויקט הוא גורם הצלחה קריטי ומרכזי. השאלות הן מהם אותם מרכיבי אישיות, היוצרים הצלחה, האם הם "נרכשים" או "מולדים" וכיצד נבחר את המנהלים המתאימים לפרויקטים שלנו?

דביר זהר, מנכ"ל חברת SIMPLE, המתמחה בניהול פרויקטים בחברות היי-טק, אומר כי מחקרים מראים כי 90% מפעילות מנהל הפרויקט קשורה בתקשורת עם בעלי העניין בפרויקט. הוא צריך לזכות בשיתוף מלא עם צוות הפרויקט ויתר בעלי העניין. עיקר עבודתו הינה, לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון ותקשורת פתוחה.

מנהל פרויקט אפקטיבי צריך להדגיש כישורים בינאישיים ותפיסתיים. הכישורים הטכניים יכולים לעזור אך אינם העיקר. דביר מסביר, כי מנהלי פרויקטים נתפסים היום כ-"מנכ"ל החברה לצורך הפרויקט". מצפים מהם לאחריות מלאה על המתרחש בפרויקט ועל תוצאותיו (למרות שלעיתים הם נטולי סמכויות), לקבל החלטות נכונות (לרוב בתנאי אי וודאות) וכמובן שיישרו אווירה של תקשורת פתוחה ורמת אמון גבוהה בקרב צוותי הפרויקט ובעלי העניין בתוך ומחוץ לארגון.

דביר זהר, מנכ"ל חברת SIMPLEשי שרגל אומר כי ה-PMBOK 4th Edition מונה שמונה תכונות חשובות למנהל פרויקט – מנהיגות, יכולת בניית צוות, הנעה, תקשורת, השפעה, קבלת החלטות, קבלת החלטות, מודעות לתרבות ולפוליטיקה הארגונית ויכולת ניהול משא ומתן. לטענת שי, מניסיונו, על אף שיש כאן עניין של אופי, הרי שמרבית התכונות ניתנות לשיפור ניכר הן ע"י הכשרות והן ע"י סביבת ניהול פרויקטים ארגונית, המאפשרת למנהל הפרויקטים לפעול בצורה אפקטיבית ולא "להילחם" כל הזמן. שי ממליץ למנהלי ארגונים ולמנהלים של מנהלי פרויקטים להבין את הגורמים המייצרים סביבה ארגונית אפקטיבית, להתאים בין סוגי הפרויקטים ומורכבותם למנהלי הפרויקטים ולהשקיע בהכשרת מנהלי פרויקטים.

כנס ניהול פרויקטים להנהלה בכירה יתקיים ביום שלישי, ה-11.1.11, בין השעות 08:30-13:30, במלון הילטון, בתל-אביב. הכנס יעסוק בסוגיית המרכזיות בעולם ניהול הפרויקטים ובניתוחי אירועים שונים. מנחי המפגש יהיו דביר זהר, מנכ"ל SIMPLE המתמחה בניהול פרויקטים בחברות היי-טק ושי שרגל, אשר שימש למעלה מעשור כחבר הנהלה ונשיא העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

שי שרגל זכה על פועלו לקידום ניהול הפרויקטים בישראל, בפרס הייחודי של הארגון העולמי, PMI Distinguished Contribution Award. שי עוסק בייעוץ בניהול פורטפוליו, תוכניות ופרויקטים למעלה מחצי יובל וצבר ניסיון והקים תוכניות הכשרה במאות חברות בארץ ובעולם. בעל תואר ראשון בהנדסת תעו"נ, תואר שני במנהל עסקים והסמכת PMP. שי שרגל מרצה במוסדות להשכלה גבוהה ובכנסים מקצועיים רבים בארץ ובעולם.

דביר זהר הנו מנכ"ל חברת SIMPLE, המתמחה בניהול פרויקטים מונחי טכנולוגיה ובתפעול PMO הן בחברות היי-טק והן בגופי IT בארץ ובעולם. דביר וחברת SIMPLE מביאים למעלה משני עשורים של ניסיון בבניה ויישום של סביבות ניהול פרויקטים אפקטיביות המתאימות לאופי ולאתגרי ההייטק בישראל. דביר גם מרצה ומנחה יישום אסטרטגיית אוקיינוס כחול. דביר יועץ להנהלות בכירות, מכשיר מנהלי פרויקטים ו-PMO, מרצה בכנסים וכותב מאמרים לעיתון EPOC TIME.

אירועים קרובים