תוכן שיווקי

ג'ים גודנייט, מנכ"ל SAS, נבחר לאחד מעשרת המנהלים מובילי החזון לשנת 2010

בין נימוקי הזכייה: טיפוח תרבות יצירתית וחדשנות כמפתח להצלחה

13/12/2010 15:16
ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל סאס

המגזין אינטרנט ניוז בחר את ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל SAS לאחד מעשרת המנהלים המובילים בדירוג העולמי של המנהלים בעלי החזון הטכנולוגי לשנת 2010. השנה נבחרה קבוצת מובילים המנהלים חברות מכל תחומי טכנולוגיית המידע. בין הנבחרים גם סטיב ג'ובס (אפל), לארי אליסון (אורקל) וג'ון צ'מברס (סיסקו). מנהלים אלו, שכיכבו ברשימה גם בשנה שעברה, צויינו לשבח על כך שלא רק שהמשיכו ועמדו במדדי ההצטיינות, אלא אף הובילו את התחרות בשוק וייצרו מוצרים מעולים תוך הפגנת תוצאות עיסקיות מעולות. מנהלים נוספים ברשימה הם אנדי גוטמנס, מייסד זנד טכנולוגיות הישראלית, קווין ג'ונסון מג'וניפר נטוורקס, פול מריץ מ-VMware, ראשמי שינה מסלייד-שר, ג'ו טוצ'י מ-EMC וג'ף וינר, מנכ"ל לינקדאין.

המגזין מציין כי השגים אלו בולטים על רקע תקופה של חוסר ביטחון כלכלי, שהחלה כבר בשנת 2009, בה נדרשו מובילי העסקים לעשות יותר עם פחות משאבים והפכו לקובעי המדדים והתהליכים עבור ספקים ויצרנים כאחד. בעוד שמקובל כי החזקים מתחזקים אף יותר בתקופות כלכליות קשות, מנהיגי השוק אינם מחוסנים מפני החשש מחדשנות ולקיחת סיכונים במאמץ לשמר את מרווחי הרווחיות. כדוגמא מציינים את אפל, שהוציאה לשוק את האייפד בשנת 2010,  ואת אורקל, שלאחר קשיים רגולטוריים לא מבוטלים הובילה את עיסקת הרכישה של סאן. מייסד ומנכ"ל SAS, ד"ר ג'ים גודנייט, "נכנס בקלות לראש רשימת המנהלים הטכנולוגיים המובילים למרות שאינו דמות המוכרת בכל בית", מציין פול שרד, העורך של eCRM Guide המכהן בצוות השופטים, "גודנייט אחראי לשלושים וארבע שנים רצופות של צמיחת הכנסות אותן הוא ניווט בכל הזמן הזה".

בנימוקי הזכייה בתואר הוזכר כי גודנייט, העומד בראש חברת SAS מאז היווסדה בשנת 1976, הוביל את החברה להניב הכנסות הצומחות ברציפות במשך 34 שנים תוך התגברות על חמש תקופות שפל כלכלי, במהלך שהפך את החברה לחברת התוכנה הפרטית הגדולה בעולם, עם יותר מ-2.3 מיליארד דולר של הכנסות בשנה.

גודנייט עמד בפני הפיתוי של הנפקה "שוברת קופות", בהעדיפו את השליטה המתאפשרת על ידי אחזקה פרטית בחברה. בנוף עיסקי בו חברות מסחריות נאנקות תחת הררי המידע, החברה שנוסדה על ידי הסטטיסטיקאי גבה הקומה נמצאת בחזית הפיכת הנתונים למידע זמין ושימושי ועתידה של החברה עדיין לפניה.

בין לקוחות החברה נמנות חברות קמעונאיות גדולות המשתמשות באנליטיקה של SAS על מנת למקם את חנויותיהן במיקומים אופטימליים ואת סחורותיהן במיקומים אופטימליים בתוך החנויות. בנוסף, מספר גדול מאד של מוסדות פיננסיים אימצו את מערכות SAS על מנת לזהות הלבנות הון כנדרש בחקיקה הבינלאומית המתקדמת. מערכות ניהול הסיכונים של SAS מובילות במבחני ההשוואה הנחשבים מזה מספר שנים ברציפות ומשמשות את רוב הבנקים הגדולים בישראל ורבים מן הבנקים בעולם. SAS מצידה מתכוונת להמשיך להוביל בחזית הטכנולוגיה בעזרת השקעה של רבע מהכנסותיה במחקר ופיתוח.

במקביל לכל ההשגים הללו, השנה הוכתרה SAS כחברה הטובה ביותר לעבוד בה על ידי המגזין פורצ'ן. החברה מתגאה באחוז נמוך של תחלופת עובדים, באופן יוצא דופן בתעשייה.

אירועים קרובים