תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | ניהול הביצועים העסקיים וה-BI

20/12/2010 14:57

מאת גילה קובה, מנהלת תחום ניהול הביצועים העסקיים ו-BI בחברת HMS

בעידן התחרותי של ימינו, עולם התוכן של ה-CEO, ה-CFO ויתר המנהלים בחברה אינו עוסק רק בכללי הרגולציה ו/או בצד הדיווח (Reporting Front) בלבד. הטלטלות הרבות בכלכלה משפיעות יותר ויותר על החברות ודורשות מעורבות הרבה יותר גדולה מרמת מנהלי החברה עד לרמת העובד הבודד -היום קוראים לזה: לנהל את הביצועים העסקיים.

אין בכוונתי להצביע על מגמה תיאורטית בלבד: אנשים יכולים לדבר על תיאוריות בלי סוף, אך בסופו של יום, בעולם העסקים האמיתי, בכדי להצליח בתחרות, כל חברה צריכה לחקור את ביצועיה ולהנהיג תהליכים פרואקטיביים.

ניהול הביצועים העסקיים מתייחס לא רק לדרישתו של מנהל הכספים לקבל מערכת לאיחוד דוחות כספיים יותר טובה, או דרישתו של מנהל הרכש לקבל מערכת לניהול רכש טובה יותר. שלא תהיה טעות -בוודאי שהארגון זקוק למערכות טובות יותר, אך לב הגישה של ניהול הביצועיים העסקיים הוא הבנת מטרות הארגון, תקשורת טובה לאורך ורוחב הארגון, שתוף פעולה ועבודת צוות. ארגונים אשר מיישמים את הגישה של ניהול הביצועים העסקיים כשילוב של ניהול וטכנולוגיה, מציגים חדשנות ותוצאות הרבה יותר טובות מארגונים אשר אינם מאמצים גישה זו.

אז מה זה בדיוק ניהול הביצועים העסקיים ואיך זה משתלב עם ה-BI?

בכל שיטת תכנון אסטרטגי אנו נדרשים לענות על 4 שאלות פשוטות:

א.    היכן אנו נמצאים ולמה?
ב.    היכן אנו רוצים להיות?
ג.    איך נגיע לשם?
ד.    האם אנו מגיעים לשם?

4 שאלות אלו נראות כה פשוטות, אך למעשה כדי לענות עליהן עלינו לבצע מחקרים, לערוך סקרים, תחקור אנליטי קפדני וכל זאת כדי לתמוך בתכנון האסטרטגיה, שלאחר מכן יתורגמו למטרות ולפעילויות, תוכניות עבודה ויוזמות וכך חוזר חלילה, כשלאורך כל הדרך (ולא רק פעם בשנה) הארגון יכול למדוד את ההשפעה של כל הפעילויות והיוזמות שננקטו בכדי להשיג את המטרות והיעדים של הארגון.

את תהליך ניהול הביצועים העסקיים מתחילים בתחקור אנליטי ואף מסיימים אותו בתחקור אנליטי, כאשר בתווך מתוכננות ונמדדות הפעילויות הרלוונטיות באמצעות אפליקציות אנליטיות כדוגמת אפליקציה לניהול תקציב ותחזית. בהתאם לתוצאות ולמגמות, ההנהלה יכולה לקבל החלטות ביתר קלות, בייתר שקיפות ובזמן קצר יותר, כך שברוב המקרים גם ניתן להוביל את השינויים הנדרשים בזמן אמת.

הטכנולוגיה הינה תנאי הכרחי במאמץ הכולל של חברה בהשגת היעדים העסקיים, מדובר בטכנולוגיה של מערכות Enterprise לניהול הביצועים העסקיים אשר מחליפות את גליונות האקסל ו/או דוחות סטאטיים שונים באפליקציות ומערכות רב ממדיות גמישות ודינמיות . מערכות כאלה נשענות על טכנולוגיה BI.

לסיכום, חשוב להדגיש שליישום מערכות לניהול הביצועים העסקיים דרושה ונחוצה הנהגה טובה הנרתמת לניהול בגישת הביצועים העסקיים. ללא מעורבות ומחויבות ההנהלה, גם אם יהיה ברשות הארגון כלי טוב ככל שיהיה, יידון הפרוייקט לכישלון.

אירועים קרובים