תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | תקציב ובקרה בעולם ה-BI

עם סיום שנת הכספים ואישורי תקציב 2011, מועדון IBI הזמין מומחי BI ומנהלי כלכלה וכספים למפגש מיוחד ● "תחום ה-BI הפיננסי ופתרונות לתקצוב ובקרה מהווים נדבך מרכזי בתכנון, יישום ובחינת החלטות בארגון", אמר ד"ר לירן אדליסט, מנכ"ל Top-IT וחבר ועדת ההיגוי של המועדון

20/12/2010 15:59

תקציב הוא אחד הכלים החשובים ביותר ליישום אסטרטגיה ארגונית, מסביר ד"ר לירן אדליסט בראיון בעקבות מפגש מועדון IBI בנושא שנערך היום (ב') בכפר המכביה. התקציב מבטא את תכנית העבודה על רבדיה השונים ומכיל הנחות ברורות לגבי התוצאות העסקיות הרצויות בהיבטים פיננסיים, שיווקיים, תפעוליים ואחרים.

בניית תקציב בצורה מושכלת מהווה "תכנית שיוט טובה" המאפשרת לארגון לזהות "תוך כדי תנועה" את אפקטיביות ההתקדמות ביחס לתכנון ולענות על שלוש שאלות מרכזיות: 1. מהן הסיבות לפערים מהתכנון 2. האם קיימות אפשרויות לצמיחה מהירה יותר מהתחזית 3. מהן ההשלכות של סיכונים, אתגרים וקשיים בלתי צפויים.

רבים מהארגונים, גם כאלו שהטמיעו מערכות BI נרחבות, עדיין מבצעים את תכנון התקציב (ופעילות ניהול כספים אחרת) באמצעות גיליונות אלקטרוניים או בתוכנות מיושנות. עולם ה-BI המודרני מכיל מגוון כלים אטרקטיביים שהמודעות אליהם לעיתים אינה גבוהה ומאידך הערך העסקי שלהם הוא בין הגבוהים בשוק ה-BI (עפ"י סקר של חברת הייעוץ הגרמנית BARC).

לשאלה מדוע כלי ה-BI המסורתיים אינם מספקים מענה לתכנון תקציב עונה ד"ר אדליסט, כי על מנת להתעמק בנושא מומלץ להגיע למפגשי המועדון, אולם ניתן להצביע על מספר מאפיינים שייחודיים לפתרונות BI פיננסי/תקציבי:

•    יכולת הקמת מערכת מלאה הכוללת בסיס נתונים רב ממדי, מערכי דוחות ומנוע חוקים בפרק זמן קצר, ללא התערבות משמעותית של DBA ואנשי תוכנה

•    "ללכת עם ולהרגיש בלי" – אינטגרציה מלאה עם EXCEL (הן כאמצעי דיווח והן כאמצעי תכנון המבוקר ונשלט על-ידי המערכת).

•    שליטה מלאה של המשתמש על מרכיבי היישום (תחזוקת ממדים, נתונים, חוקים וכד')

•    תמיכה בניהול תהליכים – "מחזור חיים" בשלבי התקצוב והתכנון

•    מגוון יכולות להפצת מידע (Excel, Web reports) וקליטת נתונים

עולם ה-BI הפיננסי מספק מענה למספר תחומים נוספים במשרדו של ה-CFO (מנהל הכספים) כגון תכנון ומעקב אחר תזרימי מזומנים, דיווחים כספים וכלכליים, בניית מודלי תמחיר ורווחיות ועוד. מפגש המועדון יתמקד בהצגת פתרונות BI פיננסי מתקדמים וחדישים תוך מיקוד בעולם התקציב והבקרה.

מפגש המועדון האחרון מסכם שנה של מפגשים מרתקים ומקצועיים שעוסקים בחזית יישומי ה-BI. מומחי BI ובעלי תפקידים בעולם הכלכלה והכספים מוזמנים להירשם (בתשלום) למפגשי המועדון בכתובת הבאה.

אירועים קרובים