תוכן שיווקי

מיקור חוץ בהודו – הדרך להצלחה טכנולוגית

מנכלים ומנהלי פיתוח ישראלים מתמודדים עם ההכרח לקצץ בעלויות, תוך שמירה על רמת הפיתוח ויצירת מענה טכנולוגי מושלם לשווקים שאינם מתפשרים על האיכות ● המענה לצרכים המנוגדים הללו נמצא במיקור החוץ בהודו

03/01/2011 16:33

השנים האחרונות מיצבו את הודו כענקית היי-טק, המעניקה מענה מושלם לצורכי מנהלי הפיתוח הישראלים. מיקור חוץ בהודו, מאפשר להם ליהנות ממאגר מהנדסי תוכנה עצום, ברמה הגבוהה ביותר ובחיסכון של 60% מהעלויות.

למה הודו?

שוק הטכנולוגיה והתוכנה בהודו מוערך ב-70,000,000,000 דולר; מועסקים בו 2,200,000 מהנדסים; חלקם עובדים ב-30,000 החברות הטכנולוגיות הבינלאומיות שפועלות שם; בכל שנה מצטרפים 300,000 מהנדסים חדשים לשוק העבודה (בישראל מתווספים כ-1,000 מהנדסים בשנה).

מדובר במאגר מהנדסים עצום, זמין ואיכותי, העומד לרשות החברות הישראליות המפתחות את מוצריהן בשיטת מיקור החוץ. המהנדסים המשתפים פעולה עם החברות הישראליות, משתכרים ע"פ המקובל בשוק ההודי – דבר המבטיח חיסכון של כ-60% בעלויות לעומת משכורתו של מהנדס מקומי.

הסביבה התחרותית בה פועלות החברות הישראליות, מחייבת את ההנהלות להרחיב את יכולות הפיתוח של מוצריהן במטרה להגיע ראשונים ועם מוצרים מנצחים לשווקים הדורשים תחכום ואיכות. כדי לעבור ממצב של שרידה למצב של פריחה כלכלית – חברות הפיתוח מייצאות משרות טכנולוגיות למיקור חוץ. הוזלת עלויות הפיתוח והתחזוקה, מאפשרות לחברה בארץ להתמקד בחדשנות ובהמצאה תוך ניצול מקסימאלי של המהנדס הישראלי.

מיקור חוץ בהודו, מאפשר גמישות ניהולית ותקציבית גבוהה; גישה אל מאגר מהנדסים מנוסה בתחומי פיתוח ובדיקות תוכנה; וחשיפה לשוק ההודי הבלתי מוגבל.

מיקור חוץ פותח דלת לחברות הישראליות אל שווקי המזרח ולשווקים אחרים, שהן לא יכולות להגיע אליהם באופן עצמאי. ממשלת הודו מעניקה לחברות המפתחות בתחומה, בקרה ופיקוח ממשלתי הדוק על נכסיהן הרוחניים. הפיתוח בסין פרוץ לגניבת הקניין הרוחני, אולם הממשלה ההודית רואה בהגנה על קניינן של החברות הפועלות בתחומה אינטרס לאומי. בהודו, חוק אחיד לחברות הזרות ולמקומיות, דבר המבטיח הגנה שווה מצד השלטונות.

המענה שמעניקה חברת B2Bcs

חברת B2Bcs התמחתה במתן שירותי מיקור חוץ להודו. להבדיל מחברות אחרות העוסקות בתיווך בלבד ומעבירות את העבודה אל נותני שירות – המודל שפיתחה חברת B2Bcs, משלב בין עבודת המהנדסים הישראלים לבין ההודים. הלקוח יכול לבחור את דרך עבודתו מול הצוות בהודו: בהפעלתו הישירה, או בעבודה באמצעות מנהל פרויקט ישראלי, השייך לצוות B2Bcs.

חברת B2Bcs מסייעת לחברות המפתחות להתבסס בהודו להחדיר את מוצריהן לשוק ההודי, באמצעות הקמת מערך שיווק, מכירה, יישום, הטמעה ותחזוקה למוצרים טכנולוגים.

חברת B2Bcs מקימה בעבור לקוחותיה ומנהלת מרכזי פיתוח ובדיקות בהודו במודלים שונים, המותאמים לצרכיהם. נציגיה מלווים את הלקוח לאורך פעילותו בהודו – מפגישת ההיכרות ועד להקמתו  ולהעמדתו של צוות הפיתוח המיומן – כפי שהוגדר ע"י הלקוח.

כדי להקל על המעבר מישראל להודו, פיתחה חברת B2Bcs כלים ייחודיים וסדנאות לגישור בין-תרבותי. אלה מותאמים למנהלים, למפתחים, לאנשי כספים ולמנהלי כוח אדם, ובאמצעותם לומדים את תורת הניהול מרחוק ודרכים לרתום את ההודים למטרות החברה.

אודות חברת B2Bcs

חברת B2Bcs היא חברה פרטית ישראלית-הודית, שהוקמה על ידי דודי נס ועמרי ברקן, מהנדסים בעלי 25 שנות ניסיון בתחום ההיי-טק ובעבודה מול השוק ההודי. חברת B2Bcs פועלת בהודו בשותפות עם שתי חברות טכנולוגיות הודיות, המספקות מהנדסי פיתוח ובדיקות לתוכנה ולחומרה.

חברת B2Bcs מציעה ללקוחותיה: שירותי פיתוח ובדיקות תוכנה בהודו; תכנון וייצור בהודו; פתרונות Embedded, תכנון Asic ותכנון וייצור אבי טיפוס למעגלים משולבים – FPGA.

אתר חברת B2Bcs.

אירועים קרובים