תוכן שיווקי

לקראת כנס DataBase 2011 | ארז אלשייך, מנכ"ל ואלינור: "בסיסי הנתונים הינם מרכיב קריטי שבו תלויה הצלחת פרויקטים והמערכות הממוחשבות הקשורות אליהם"

04/01/2011 12:19

עולם בסיסי הנתונים הוא דינמי ביותר ועתיר התפתחויות. יחד עם זאת, המוצרים הקיימים והוותיקים ימשיכו לענות על צרכי המשתמשים עוד זמן רב. השילוב בין הווה ועתיד, חדש ועכשווי, יהיה אחד הנושאים בהם תעסוק הרצאתם של ארז אלשיך – מנכ"ל ואלינור, ומאיר דודאי – מייסד החברה, במליאת כנס DataBase 2011 שיתקיים ב-13 בינואר באווניו שבקריית שדה התעופה.

ואלינור מספקת למאות חברות וארגונים מערך מלא של שירותים ופתרונות בסביבת בסיסי הנתונים הפופולריים בעולם – SQL Server, Oracle, MySQL, תוך מענה על אתגרים עסקיים מורכבים. ואלינור היא שותפת זהב הן של אורקל והן של מיקרוסופט.

"אנו סבורים כי כנס Database 2011 הוא הזדמנות מצויינת להתעדכן בכל החידושים, המגמות והטיפים המקצועיים בתחום בסיסי הנתונים", אומר ארז אלשייך, מנכ"ל ואלינור. "הכנס הוא ייחודי ויוצא דופן בכך שהוא אינו מזוהה עם בסיס נתונים או Vendor מסויים אלא עוסק בכל תחום בסיסי הנתונים".

כחברת השירותים המובילה בתחום בסיסי הנתונים בישראל, היה זה אך טבעי שואלינור תיקח חלק אינטגרלי בכנס. בנוסף להרצאת המליאה, תעביר החברה גם סדנא מקצועית בחציו השני של הכנס. שלוש חברות משפיעות נבחרו להעביר סדנאות, כאשר שתי האחרות, בנוסף לואלינור, הן מיקרוסופט ואורקל.

"בסיסי הנתונים הינם מרכיב מרכזי כמעט בכל פרויקט היום בענף ה-IT, וברוב המקרים מדובר במרכיב קריטי שבו תלויה הצלחת הפרויקטים והמערכות הממוחשבות הארגוניות הקשורות אליהם", אומר אלשייך, "אני ושותפי מאיר דודאי, מומחה בקנה מידה בינלאומי שהוא גם אחד ה-SQL Server MVPs היחידים בארץ, נציג יחדיו את המגמות והכיוונים של עולם בסיסי הנתונים, ובכללם נושאים כגון No SQL, Columnar Databases ובסיסי נתונים בעידן הענן. נסביר על אילו צרכים עונים הפתרונות הללו, ועל אילו צרכים ימשיכו לענות בסיסי הנתונים המוכרים והותיקים".

אלשייך  מציין כי אנשי מיחשוב בתחום בסיסי הנתונים, ובכללם מנהלי בסיסי הנתונים,  מרגישים את השינויים המתרחשים בתחום, והם מודעים להשפעה שיש להם על סביבת העבודה היומיומית שלהם בשנים הקרובות.

כיצד יש להיערך לשינויים החלים בענף? האם התפתחות תחום הענן תדרוש התאמה של עולם ה-DBA? עד כמה עולם ה-NoSQL יבוא על חשבון בסיסי הנתונים הרלציוניים? מהם הנושאים בהם כדאי להתמקד ולהתמקצע, כדי להשאר מעודכן ורלוונטי לארגונים המתאימים את עצמם באופן תדיר לטכנולוגיות האחרונות?

"כחברה המכירה את עולם בסיסי הנתונים הן באופן רוחבי והן לעומק, ננסה להבהיר את המשמעויות וההשלכות עבור אנשי המיחשוב בתחום"  אומר אלשייך "נסקור את כיווני ההתפתחות המקצועיים הנדרשים לדעתנו בשנים הקרובות, כדי לנתב את הקריירה של העוסקים בתחום באופן התואם את ההתפתחויות".

בנוסף להרצאת המליאה תעביר ואלינור סדנא בשם "מי יהיה השורד האחרון?". מדובר בסדנא ייחודית שתציג את פתרונות הזמינות והשרידות של שלושת בסיסי הנתונים המובילים: Oracle, SQL Server, MySQL. הסדנא תסקור את ההבדלים בין הגישות והפתרונות השונים לנושאי השרידות והזמינות ותאפשר למשתתפים לנצל את הבמה לצורך התייעצות ישירה עם מומחי ואלינור.

"מדובר בסדנא שהעברנו בהצלחה בואלינור", מציין אלשייך. "עולם בסיסי הנתונים מספק פתרונות מגוונים לנושא של זמינות ושרידות. כחלק מהקידום המקצועי אצלנו, אנו מקיימים מפגשים לצוותי ה-DBA ובאחד מהם דנו בנושא פתרונות זמינות ושרידות, והיה מעניין לראות את הגישה והפתרונות שכל Vendor מספק ואת ההבדלים ביניהם. כך נולדה הסדנא, המאפשרת למקצועני המחשוב להעשיר את עצמם, ולהכיר היטב ובזמן קצר את מגוון הפתרונות הקיימים בתחום".

אירועים קרובים