תוכן שיווקי

מנכ"ל פריסקייל: "ההיי-טק הישראלי חייב להמציא עצמו מחדש וההזדמנות הבאה מצויה בהודו ובסין"

05/01/2011 16:05

"הגיע הזמן שבישראל יוקם משרד רב תחומי שיעסוק באופן מקצועי בשאלה מהם צרכי השווקים החדשים (הודו וסין)", קרא שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל ודירקטור שיווק ומכירות במזרח התיכון ואפריקה. ברקן אומר, כי הפתרון הוא לשנות את הפוקוס של משרד המדען הראשי ל-"משרד הראשי לשיווק מדע וידע ישראלי" והוא קורא להפנות את עיקר המשאבים לאיתור הזדמנויות בהודו וסין, שם מצויות ההזדמנויות הבאות של התעשייה הישראלית.

לדברי ברקן, החברות הישראליות בתעשיית ההיי-טק, אלה שהיו חלוצות וחדשניות, עסוקות מעל הראש במאמצים לתת יותר ביצועים בפחות מחיר – משימה קשה כשלעצמה שאין בה הרבה יצירתיות. "החברות הישראליות הקדימו את העולם כמעט בכל תחום תקשורת, אבל, כל החידושים הישראלים כבר הפכו מזמן לנחלת הכלל והיום כל החברות הישראליות המובילות מוצאות עצמן מתחרות בחברות ענק בינלאומיות המיישמות את כל ההמצאות הישראליות ובגדול. ההיי-טק הישראלי תקוע, ואני אומר זאת בצער רב", אמר ברקן.

"ההיי-טק הישראלי חייב להמציא עצמו מחדש ובגדול, וכשחושבים על הדבר הבא חייבים לבדוק היטב היכן נמצאות ההזדמנויות. בניגוד לגל הנוכחי שניזון מידע שנוצר בגלל המציאות הביטחונית, הגל הבא יצטרך להתחיל הפוך – כלומר, מצרכי שוק שיהפכו לטכנולוגיה ולמוצרים. כשמדברים על צרכי שוק חייבים להתבונן בכלכלה הגלובלית. סין והודו צומחות בכ-7%. לעומתם ארה"ב ואירופה רק באחוזים בודדים.
המערב מסתגר, המזרח פורץ לשווקים חדשים. ההון זז מהמערב למזרח".

לדברי ברקן, בסין ובהודו מצויה ההזדמנות הבאה של ההיי-טק הישראלי. "כדי להצליח באתגר החדש צריך לעשות מחקר שוק בסין והודו, אבל לא דרך עיניים מערביות, אלא דרך התרבות המקומית. חייבים להבין את צרכי השוק החדש הזה בראייה רב תחומית, צריך להבין איזו טכנולוגיה תשרת את האסטרטגיה של הכלכלה הריכוזית הסינית, לא דרך העיניים המערביות, אלא לפי סדרי העדיפויות התרבותיים והכלכליים של מזרח ודרום מזרח אסיה".

כנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה בישראל 2011, נערך אתמול (ג') במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב, כשבין הדוברים: יו"ר האיגוד, יהודה זיסאפל, שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת, בני לנדא, מייסד אינדיגו, היזם ד"ר יוסי ורדי, חיים שני, מנכ"ל האוצר, שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אבי חסון המדען הראשי ופרופ' סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל.

Freescale Semiconductor פעילה בשוק המיקרואלקטרוניקה מזה 50 שנה. החברה מפתחת, מייצרת ומוכרת שבבים לתעשיית הרכב, לשוק הצרכני והתעשייתי, ולשווקי הרישות וה-wireless ברחבי העולם. לחברה תכנון, ייצור ומכירות בלמעלה מ-30 מדינות. Freescale Semiconductor Israel כוללת מרכז תכנון וכן פעילות של שיווק, מכירות ותמיכה טכנית אשר מוכרת את כל מוצרי פריסקייל סמיקונדקטור בישראל.

אירועים קרובים