תוכן שיווקי

פטה-בייט במהירות האור

09/01/2011 12:13

החברות SGI ו-DDN השלימו בחודש האחרון התקנה של מערכות אחסון נתונים במחלקות הפיזיקה של מכון ויצמן למדע, הטכניון, ואוניברסיטת תל-אביב. מעבדות אלו שותפות בפרויקט הגריד של מאיץ החלקיקים המפורסם בז'נבה, CERN.

המערכות שהותקנו הינן מסוג IS15000, שנועדו לעבוד בקצבים גבוהים במיוחד של גיגה-בייטים בשנייה (GB/s) ובנפחים גדולים במיוחד, של מספר פטה-בייטים (TB1000) בשנייה. בשלב זה חולקים שלושת האתרים דיסקים בנפח של פטה-בייט.

בכל האתרים הותקנה על ידי פייר שוקרון, מהפקולטה לפיסיקה במכון ויצמן למדע, מערכת ניהול קבצים מסוג Lustre –הנפוצה במיוחד אצל לקוחות גדולים הדורשים ביצועים מקביליים בזמן אמת עם יכולות של Single Name Space וניהול גמיש של נפחי נתונים גדולים.

פייר שוקרון: "בחרנו במערכות אלו לאור ביצועיהן הגבוהים ובגלל הגמישות והניסיון הרב של החברות DDN ו-SGI. ואכן המערכת עברה כל מבחן שהצבנו בפניה. היכולת לאחסן TB120 ב-U4 חוסכת לנו מקום וחשמל יקרים".

המערכת תסייע בניתוח הנתונים שנאספים במאיץ החלקיקים הגדול שנמצא ב-CERN, המרכז לחקר הפיסיקה של אנרגיה גבוהה. באמצעות המאיץ הענק מנסים לשחזר את התנאים ששררו ביקום זמן קצר מאוד לאחר המפץ הגדול. במסגרת הניסויים הרבים הנערכים במתקן נוצרות כמויות אדירות של נתונים המוזרמות למערכות אחסון הפזורות ברחבי העולם. המערכות מאוגדות בתצורת GRID בינלאומי המאפשרת שיתוף נתונים בין החוקרים הפזורים ברחבי העולם.

ד"ר לורן לוינסון מהפקולטה לפיסיקה במכון ויצמן למדע, אחראי על מערכת החישובים של הפרויקט בארץ: "המערכת בארץ משרתת בו זמנית מאות חוקרים בארץ וברחבי העולם – מערכות דומות מוצבות גם בארצות אחרות ומשמשות אותנו קהילת החוקרים השותפים בפרויקט בשביעות רצון מלאה".

יאיר גני, מנהל קבוצת הפריסייל בחברת SGI, מוסיף: המערכת מסוג IS15000 הינה אחת ממערכות האחסון המהירות בעולם ומאפשרת גידול מודולארי עד למספר פטה-בייטים בניהול מרכזי.

החברות SGI ו-DDN עובדות במשותף שנים רבות ומתקינות מערכות אחסון עוצמתיות בעולם חישובי-העל ובעולם המדיה – שם נדרשים נפחים ענקיים, מהירויות גישה וקצבים גבוהים במיוחד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לחברת SGI  במייל או בטלפון 09-9706666.

אירועים קרובים