תוכן שיווקי

לקראת כנס ג'אווה | 4 עובדות שאתם צריכים לדעת על ביצועי האפליקציה שלכם

19/01/2011 14:38

מאת אסף אחי-מרדכי, יועץ Pre-Sales בכיר ב-CA

1. מהיר כמו Google, מהנה כמו iPhone
האפליקציות של היום נדרשות להיות מהירות יותר ומהנות יותר. אנשים רבים חיים כיום את המרחב הוירטואלי – בין חיפוש ב-Google לחריש השדות ב-Farmville הם יעבדו אל מול המערכת האפליקטיבית שלכם. בהתאם, יצפו המשתמשים לזמני התגובה שזה אך קיבלו ב-Google, לעושר תוכן ומידע כמו שזכו ב-Mako ולחוויית שימוש מהנה לפחות כמו בשימוש ב-iPhone. זאת כמובן ללא קשר בכמות המשתמשים יחד איתם באפליקציה.

2. חוויה למשתמשים – עומס למערכת
ניקח לדוגמה שני היבטים – אינטואיטיביות ומהירות תגובה: אם זה לא אינטואיטיבי – לא ישתמשו בזה, אם זה לא מהיר – יעזבו את זה.
שילוב עולה ונרחב בתשתיות וטכנולוגיות להעברת חווית שימוש אינטואיטיבית למשתמשים, הגביר את העומס על מערכות המחשוב. כך לדוגמא, חברת Google שיפרה לאחרונה את חווית השימוש לגולשי מנוע החיפוש שלה, על ידי השלמה אוטומטית למילות החיפוש תוך הצגת התוצאות באופן מיידי. דבר זה משפר את אינטואיטיביות השימוש לגולש, יחד עם זאת מייצר עומס רב יותר במערכת – בהקלדה פשוטה של מילות חיפוש מתבצעים כיום יותר חיפושים מבעבר.

זמני התגובה המצופים על ידי המשתמשים נלחצים מטה – אם רק לפני כמה שנים בודדות זמן תגובה של עד כ-7 שניות היה נחשב לסביר, כיום אם משתמש הקצה לא מקבל את התשובה תוך מספר שניות בודדות, הוא יחזור על בקשתו בהנחה שככל הנראה חלה תקלה במערכת. דבר העלול להעמיס את המערכת בבקשות נוספות. שיפור חווית המשתמשים עלול להסב עומס רב יותר על המערכת, ומאידך לחייבה לעבוד מהר יותר – האם המערכת שלכם בנויה לכך?

3. טוב אבל לא מצוין
לפני שנוכל להפוך את חוויית משתמשים למצוינת, נצטרך שהמערכת בבסיסה תפעל בביצועים טובים. המערכת קורסת כל כמה שעות? משתמשים מתלוננים על איטיות? צריכת ה-CPU של המערכת מגיעה ל-100% ללא הסבר? צוות הפיתוח, התשתיות ומנהלי בסיסי הנתונים אובדי עצות? אתם לא לבד. מחקר של חברת הייעוץ Forrester מגלה לנו כי למעשה כ-85% מחברות ה-Fortune 500 חוות בעיות דומות, ולרוב לא עומדות באופן מתמיד בדרישות הביצועים המוגדרות להן.

4. וואי לי? Wily!
מה לעשות? תנטרו! פתרון Wily מבית CA לניטור חווית המשתמשים וביצועי האפליקציה מאפשר להבין את חוויית השימוש האמיתית המועברת ל-100% מן המשתמשים. הפתרון מאפשר לנטר 100% מהפעילות האפליקטיבית במערכות מבוססות ג'אווה ודוט.נט עד לרמת הקוד. פתרון Wily מיועד למערכת ה- Production בארגון שכן הוא פועל בתקורה זניחה (CPU וזיכרון) כך שלא יפגע בביצועי האפליקציה המנוטרת. כל אלו מבלי לשנות שורת קוד אחת.

יכולות אלו מאפשרות:

•    ניטור מונע – להבין באילו טרנזקציות באתר יש בעיות, מה סוג הבעייה ומי המשתמשים שנפגעו – לפני שהמשתמשים מתקשרים להתלונן, ואפילו בזמן שהבעיה נמצאת בראשיתה

•    איתור בעיות שורש – לאתר את בעיות השורש עד רמת שורת הקוד הבעייתית, לגלות זליגות זיכרון, למצוא מקור שגיאות

•    לספק ביצועים אופטימאליים – לשפר ביצועים במערכת, לסלק קטעי קוד בזבזניים, לטייב הגדרות מערכת

•    לבצע ניתוח מגמות ו- Capacity Planning – להבין את הביצועים לפי העומסים במערכת ולתכנן את המערכת כך שתוכל לתמוך ביותר
בקשות בפחות זמן

* הכותב הוא יועץ ב-CA לפתרונות ניהול חווית משתמשים וניטור ביצועי אפליקציה, גורו ביצועים במערכות אפליקטיביות ו-Troubleshooter לתקלות שבר באפליקציות.

אירועים קרובים