תוכן שיווקי

לקראת כנס Data Center 2011 | בונקרסק (BunkerSec Corp) – שומרים על מה שחשוב באמת

19/01/2011 15:34

מאת גונן ורדי, מנכ"ל בונקרסק

וירטואליזציה, ענן, קונסולידציה, מחשוב ירוק. אלה הם רק חלק מהמושגים החדשים (יחסית) שכולנו שומעים וחלקנו אף רואים בסביבתנו הקרובה,מתקן המחשוב המרכזי המוכר יותר בשמו המקצועי: ה-Datacenter. מאמרים רבים נכתבו אודות השינוי שעובר מתקן המחשוב המרכזי. אם בעבר חברות גדולות נהגו לפרוס עשרות מתקני מחשוב ברחבי העולם הרי שכיום יסתפקו בשני מתקנים מרכזיים שאחד Production  והשני משמש כאתר DR בדרך כלל לאפליקציות הקריטיות בלבד. על פניו החלום של כולנו מתגשם כאן ועכשיו. עולם מרכזי המיחשוב עובר שינוי מהותי שבו אנו עדים למרכוז משאבים וחסכון כלכלי אדיר בתשתיות התקשורת, חומרה, תוכנה ואפילו בכח האדם האחראי על התפעול השותף של המתקן.

בשבוע שעבר פגשתי לקוח ממדינה מתפתחת שהתלונן על סכומי עתק שהוא משקיע מדי שנה ברכישת תוכנות אבטחת מידע לבנק מסחרי גדול שבבעלותו. מסתבר שאותו בנק מחזיק מתקן מחשוב מרכזי ברמת מיגון אפסית ובתרחיש פשוט יחסית של שריפה,רעידת אדמה או שטפון עשוי לחסל את מתקן המחשוב ואולי אף להביא לפשיטת רגל של הבנק…

דובר כבר רבות על כל האסונות המסכנים את קיומו ורציפותו של מרכז המיחשוב המרכזי. פתרון אמיתי יש רק אחד והוא ממש מתחת לרגלינו.תרתי משמע. מתקני המיחשוב בעולם עוברים למשכנם החדש והתת-קרקעי ועל כך אין עוררין. זה התחיל עם ממשלות וצבאות ומהר מאוד "התפשט" גם לארגונים תעשייתיים. פתרון תת-קרקעי עשוי להרתיע אותנו תחילה אך בפועל נגלה כי כולנו מוקפים חניונים תת-קרקעיים שניתן להמירם בקלות יחסית למתקני מיחשוב בעלי שרידות גבוהה המוגנים מטילים,רעידות אדמה,שריפות והצפות. פרויקט תת-קרקעי דורש ידע גאולוגי-הנדסי מורכב אותו צברנו בארץ ובעיקר ובחו"ל.

בבונקרסק פתחנו מטודולוגיות יחודיות המבוססות על מודלים טכנולוגיים-מבצעיים מחד ומודלים כלכליים מאידך המאפשרים לנו לתכנן וללוות את הקמתו הנכונה והיעילה של מרכז המיחשוב בכלל ומרכז המיחשוב התת-קרקעי בפרט. ברור לנו שלא כל הארגונים יכולים להרשות לעצמם פתרונות תת-קרקעיים בשל העלות הגבוהה הכרוכה בכך ולשם כך חרטנו על דגלנו את הסיסמא:" שומרים על מה שחשוב באמת".

אנו מתייחסים לשני סוגי איומי יחוס:

1.    אסונות הנגרמים ע"י אנשים – טרור,מלחמות,פרצות אבטחת מידע (hacking).
2.    אסונות טבע – שריפות,הצפות ורעידות אדמה.

טכנולוגיות המיגון המתקדמות מחייבות אותנו להעלות את רף השרידות של מתקן המחשוב וכל זאת בעלויות סבירות בהחלט. אתן דוגמא. לאחרונה אנו עדים לתחזיות סיסמוגרפיות המדברות על רעידת אדמה שאמורה לפקוד את אזורינו במהלך שנת 2012.סביר להניח שרוב בנייני המשרדים החדשים יעברו זאת בשלום אך מה יעלה בגורלו של מתקן המחשוב שלכם? הפתרון לכך קל ופשוט.בעזרת פתרונות שיכוך ניתן לייצב את מתקן המחשוב ואת כל הציוד האלקטרו-מכני שבו.

בכנס DataCenter 2011 אדבר על תפישות וטכנולוגיות חדשות למיגון המתקן ואשמח לפגוש כל אחד ואחת מכם לאחר הרצאתי.

להתראות ביום חמישי!

אתר בונקרסק

אירועים קרובים