תוכן שיווקי

בכנס DATA CENTER הציגה חברת אלכסנדר שניידר את הכלי המתקדם והחדיש ביותר לניהול חדרי מחשב, Data Center Infrastructure Management- DCIM

20/01/2011 15:31

מאת שלום אביטן, מנהל תחום Data Center, אלכסנדר שניידר

חברת אלכסנדר שניידר המובילה בארץ בתכנון, הקמה, שידרוג וניהול חדרי מחשב באופן הממקסם את יכולת התשתיות, תוך התייעלות אנרגטית, הציגה בכנס DATA CENTER את תוכנת הניהול החדשנית לניהול חדרי מחשב DCIM.

פתרון DCIM מטפל ישירות בכל הסוגיות המרכזיות: ניהול הנכסים, הוספת ציוד חדש למערכות, ניצול שטח הרצפה והמשאבים ותכנון הקיבולת העתידית. וחשוב מכל, הוא מהווה גשר אפקטיבי בין צוותי המתקנים וצוותי ה-IT, וסוגר פערים פוטנציאליים.

פתרון DCIM מקיף שנפרש כהלכה נותן למנהלי חדרי המחשב תמונה ברורה של כל החומרה בחדר, הקישוריות ביניהם, הקישוריות לתשתית התמיכה – הרשתות, מסלולי הכבלים האופטיים וכבלי הנחושת ומערכות החשמל והקירור. ה-DCIM נותן למנהלי חדר המחשב את היכולת לזהות, לאתר, להציג ולנהל את כל החומרה והתשתית הפיזית, להוסיף ציוד חדש בקלות ולהבטיח קיבולת לצמיחה עתידית ולקונסולידציה. ה-DCIM יכולה גם לעזור לרסן את עלויות החשמל ולייעל את התפעול. על פי התחזית Gartner, ה-DCIM יהפך בקרוב לחלק בלתי נפרד מחדר המחשב, ואחוז החדירה שלה ימריא ל כ-60% עד-2014.

אלכסנדר שניידרלמה צריך DCIM?
עד לאחרונה, רוב חדרי המחשב היו קטנים, והצוותים המקומיים של ה-IT והתחזוקה הצליחו לנהל כמעט הכול בתהליכים ידניים ובעזרת גיליונות אלקטרוניים ודיאגראמות Visio. כיום, אנשי ה-IT והתחזוקה צריכים כלים טובים יותר בשביל לנהל בצורה אפקטיבית את המצאי העצום של הנכסים הפיזיים ואת המורכבות של התשתית בחדר המחשב המודרני. כאשר גודל של חדר המחשב מגיע ל 30-50 מסדים, הניהול בעזרת גיליונות אלקטרוניים ו-Visio נעשה מסורבל ולא אפקטיבי.

בנוסף לכך, ההתרחבות של חדרי המחשב וצפיפות המסדים הגדלה יצרו בעיות חמורות של מקום וצריכת חשמל, והניעו ארגונים וממשלות, להפעיל אמצעי ויסות ופיקוח. במחקר שערכה חברת Data Center Dynamics אמרו מנהלים במרכזי מחשוב בארה"ב ובאירופה ששלוש הבעיות הקשות ביותר שלהם הן צפיפות המסדים ההולכת וגדלה, קירור הולם וצריכת חשמל. מנהלי התשתיות והמתקנים רואים כי הצורך בכלים לניהול התשתית והנכסים במרכזי מחשוב הוא דחוף ומכריע.

DCIM בפעולה עזרה בפעילויות היומיומיות בחדר המחשב
הדרך הקלה ביותר להכיר בחשיבותו של ה-DCIM לחדר המחשב היא להתחיל ולשאול כמה שאלות פשוטות העולות מדי יום בכל חדר מחשב. כדאי גם להמשיך ולשאול איך אתה היית עונה עליהן, ובאיזו מהירות:

•    אילו שרתים יש לנו, איפה הם נמצאים ומה תפקידם? כמה מהקיבולת שלהם מנוצלת, אילו יישומים רצים עליהם ושל מי הם?
•    איך מתחברים השרתים האלה לרשת החשמל וכמה חשמל הם צורכים? לאילו רשתות הם מחוברים ואיך?
•    האם יש שרתים שהחום וצריכת החשמל שלהם מתקרבים לרמות שמסכנות את תפקודם?
•    האם יש לנו מפה עדכנית של רשת החשמל, של רשת התקשורת ושל התלויות בין השרתים, מפה שתוכל להגיד לנו אילו מערכות או מקורות חשמל יושפעו אם שרת או מעגל כלשהו יפסיק לפעול או אם יגיע מועד הטיפול התקופתי של UPS כלשהו?
•    האם יש לנו מספיק חיבורי חשמל ותקשורת בשביל להוסיף שרתים למסד הזה?
•    איפה אפשר היום למצוא במרכז המחשוב מקום, חשמל וקירור שיאפשרו להתקין שרתים או מסדים חדשים, הדרושים ליישום חדש וקריטי.

מהיכרותי את חדרי המחשב בחברות הישראליות עולה כי על מנת לנסות להשיב לשאלות אלה בהיעדר תוכנת DCiM, יידרש למנהלי חדר המחשב זמן רב וריכוז משאבים משמעותי , ולדאבוני ישנם חדרי מחשב בהם לא יהיה ניתן למצוא מענה כלל.

אירועים קרובים