תוכן שיווקי

בעקבות אירוע SAP | בינה עסקית (BI) – גם לארגונים קטנים ובינוניים SME

24/01/2011 14:44
אקסיומה פתרונות מידע

מאת דוד גרינפלד, מנכ"ל אקסיומה פתרונות BI

מאמרים רבים ודעות שונות נחשפים בנושא מערכות הבינה העסקית בארץ ובעולם. מסקירה מתמדת של חלק ממאמרים אלו נראה כי השינויים העיקריים הם בתחומי הטכנולוגיה המקרינים על האסטרטגיה ולא להפך. העולם העסקי הפך להיות מהיר ולא יציב. המשבר העולמי האחרון עדיין מורגש ומתאפיין בעולם תחרותי, בו מוקדי הכוח עוברים בין ארצות וגופים כלכליים גדולים חדשות לבקרים. השינויים והזעזועים הללו מחייבים את המנהלים להיות עם האצבע על הדופק ללא הפסק תוך הקדשת משאבים ניכרים לניהול כל המידע הזמין והעדכני המצטבר בתוך הארגון ומחוצה לו.

ארגוני על וארגונים גדולים, מבינים את הצורך בניהול המידע ויש להם את המשאבים הדרושים לכך. בארגוני SME (ארגונים בסדר גודל קטן ובינוני) הרוצים לשרוד בעידן זה ומעוניינים ליצור לעצמם יתרון תחרותי על פני מתחריהם – המצב מקבל משמעות נוספת. התחרות לא פחות קשה, הזעזועים לא פחות עמוקים ומורכבות המידע ומקורותיו השונים מוסיפים לקושי.

בדרך כלל, הקמת מערכות בינה עסקית (Business Intelligence) האמורות לתת מענה לצרכים אלו מהווה נטל כבד על תקציבם של ארגונים אלו. על מנכ"לי ומנמ"רי החברות הללו להבין כי מערכות BI אינן בגדר Nice-to-have. מערכות BI בזמן אמת נותנות מענה לצרכי הארגון, מאפשרות תגובה מהירה, משפרות את תהליכי קבלת ההחלטות, ומעניקות לארגון יתרון תחרותי משמעותי על פני מתחרותיה. אקסיומה פתרונות BI בע"מ (Xioma BI Solutions), תוך הבנה של הצרכים הארגוניים והעסקיים הרגישים של ארגונים אלו, מביאה לשוק ניסיון, הבנה עסקית, ידע טכנולוגי רחב, ומערכת של שיתופי פעולה נרחבים.

כלים אנליטים וניהוליים לקבלת החלטות מושכלות המספקות את הניראות לנושאים הבאים – אינם חייבים לעלות סכומי עתק:

•    זיהוי נטישת לקוחות, אשר יקרה מאוד לארגון
•    תיזמון קריטי ליצירת קשר עם לקוחות לטובת שימורם והרחבת הפעילות עימם
•    תכנון מול ביצוע
•    תמחור נכון של מוצרים
•    בקרה וקבלת החלטות
•    חיפוש ואחזור מידע
•    ניתוחי What if – בניית תרחישים מהירים בתהליכי קבלת החלטות אדהוק ותהליכים אסטרטגיים

אם נחזור לפתיח נראה כי ארגונים אלו יכולים להקים מערך מידע מסודר ומתקדם בשלבים על פי תכנון מדוקדק, כך שבסופו של דבר יעמדו לרשותם כלים ניהוליים נאותים, כדוגמת SAP Business Objects, בעלות יחסית נמוכה, כשהחזר ההשקעה הוא מהיר למדי. דוגמא לפתרון היא שינוי שנוצר בארגון Saracakis ביוון: למרות המצב הכלכלי הקשה בארצם, הירידה בהכנסות וההאטה הכלכלית – הרווחיות גדלה ועמה חוסנה של החברה בתקופה זו. הדבר התאפשר בזכות שינויים ארגוניים ושימוש נרחב במערכת BI שנרכשה מחברת Xioma.
חלק מפתרונות ה-BI של אקסיומה הוצגו בכנס לקוחות SAP האחרון שהתקיים ב-23.11.10 באווניו אירפורט סיטי ועוררו עניין רב. אקסיומה פתרונות BI הוקמה על מנת לתת שירותי בינה עסקית לארגונים בגודל בינוני בענפים שונים במשק הישראלי בכלל ובענף הרכב בפרט, על מנת לעזור ללקוחותיה למקסם רווחים ולקבל החלטות לשכבות הניהול השונות, המבוססות על נתונים אמפיריים.

אירועים קרובים