תוכן שיווקי

ענני המחשוב, הווירטואליזציה מחוללים שינוי באופן שבו פועלים מרכזי הנתונים. שינויים אלו מייצרים את השינוי הצפוי בעולם ה-IT

חלק שני

26/01/2011 13:00

מאת מאיר אדלר, ה-CTO של CA ישראל

להיערך לקראת חילופי הפרדיגמות

בעוד שענני מחשוב ציבוריים זוכים לתשואות רמות, במיוחד בפרויקטים חד פעמיים, הרי שמבחינתן של חברות רבות, גוברים החששות באשר לאבטחה וליכולת לעמוד בתקנות. עם זאת, בחברות המחשוב ממהרים למצוא פתרונות מתאימים, ובזכות היתרונות הכלכליים המשמעותיים, נראה יותר יישומים עסקיים בענני מחשוב ציבוריים. אם נרצה בכך ואם לאו, על חברות המחשוב ולקוחותיהן להיערך לקראת חילופי הפרדיגמות.

מלבד האבטחה, חשש נוסף הוא מפני כבילה: האם ינסו הספקיות של ענני המחשוב הציבוריים לנצל את השליטה שלהן בחלק מהממשקים על מנת להקשות על לקוחותיהן לעבור לשירותי ענן אחרים? כדי להתמודד עם חששות אלה השיקה לא מכבר קבוצה של חברות, ובהן Intel, AMD, Citrix, Rackspace וכמה חברות קטנות יותר, חלקן חברות סטרט-אפ, פרויקט של קוד מקור פתוח שבמסגרתו מפותחים שירותי מחשוב ואחסון במתכונת ענן. הפרויקט, אשר מכונה OpenStack, מבוסס על קוד להקצאת ענן בשם Nebula, אשר פותח על ידי NASA ונתרם על ידה. החברות בקבוצת OpenStack מבקשות לפתח תוכנה לספקיות של שירותי ענן ציבוריים ולארגונים גדולים.

מבחר האפשרויות
באיזה מבין האפשרויות כדאי להשקיע את משאבי החברה? מבחינתם של רבים מבין מנהלי המחשוב, התשובה היא: "בכל האפשרויות". הנה כמה מפתרונות התשתית האפשריים והיתרונות של כל אחד מהם.


המקור: Smart Enterprise, 2010

Data Centers מתאחדים

בינואר 2010 הכריזה חברת Facebook על כוונתה להקים מרכז נתונים ענק משלה באורגון. בחודש אוגוסט יצאה Twitter בהכרזה דומה, על מרכז נתונים משלה בסולט לייק סיטי. בעוד 10 שנים יהיו הכרזות מעין אלה זיכרון מעידן רחוק. כל עוצמת השרתים של העולם תרוכז אז בפחות מ-200 מרכזי נתונים.

מרכזי הנתונים הענקיים שישרדו יתאפיינו, כמובן, במורכבות עצומה, אשר תציב אתגרים טכניים חדשים. המורכבות עולה, פחות או יותר, בערך ריבועי למספר הרכיבים שיכולים להתחבר זה לזה, או ליצור קשר זה עם זה. כשמספר השרתים גדל פי מאה, למשל, תגדל המורכבות פי 10,000. המפתח יימצא, לפיכך, במיכון אינטנסיבי יותר, מבוסס תוכנה, שיסייע לנהל את כל ההיבטים במפעלי המחשוב הענקיים. "לאחר שמשתלטים על המורכבות בעזרת תוכנה, משחקים כל שאר הגורמים לטובתך" אומר רגר.

המשמעות מבחינת מנהל המחשוב – משמעות שעולה כבר בשחר העידן של ענני המחשוב – היא שהמחשוב יהיה זמין בצורות שונות, "מודלים רבים של אספקה", מעוצמת עיבוד גולמית ועד לתהליכים עסקיים מלאים. "אם חברה סבורה שהיא יכולה להפיק תועלת מהפעלה של שרתים משלה, היא יכולה לעשות זאת. היא יכולה גם לקבל שירותים ממפעל שבו פועלים 500,000 שרתים משותפים. בחברות רבות יגידו 'איננו רוצים להתעסק עם זה'".

זה העתיד. המחשבים נפוצים אך בלתי נראים, מספקים שירות חיוני שאינו נתפס בהכרח כשירות מחשוב.

אירועים קרובים