תוכן שיווקי

מנהל טכנולוגיות המידע של BMC: הענן יוביל לזינוק בחדשנות אסור להסתפק בשיפור מזערי של גרסאות תוכנה

07/02/2011 15:28

מארק סטל, מנהל טכנולוגיות המידע של ענק התוכנה BMC, חוזה עלייה דרמטית בניצול תשתיות החומרה בזכות זמינות טכנולוגיות ענן מחשוב. כן הוא צופה זינוק בתוצרי המו"פ ובחדשנות הנשענים על ביצועי הענן, שמשחררים את הארגון ממגבלות המערכות הקיימות.

בראיון מיוחד תוקף סטל חברות הפועלות בתחום ומתמקדות רק בשחרור מתמיד של גרסאות חדשות הכוללות שיפורים מזעריים בתחומים כמו ניהול כוח אדם, פיננסים או תהליכי רכש: "הם פשוט מצחצחים שוב ושוב את אותו תפוח", הוא אומר. "אם יש לך כבר תוכנת ניהול פיננסי – עשית ממילא 80 או 90 אחוזים מהדרך".

סטל מתריע על פערים גדולים מדי בין הרצונות בפועל של הלקוחות הסופיים של חברות טכנולוגיה – ובין ההיצע שאותו מציגות החברות האלה לשוק. על מנת לשפר את ביצועיו של מנהל טכנולוגיות המידע, הוא מציע להשקיע בהקצאת זמן לבניית קשרים בין המנהלים שיאפשרו להם להבין טוב יותר את צורכי הארגון ברמה הכוללת, ולהפוך את מנהל הטכנולוגיות לאסטרטג של הפעילות, במקום למי שאחראי רק על תפקוד המערכות התומכות בפעילות הזאת. "מחלקת טכנולוגיות המידע ומחלקת הכספים הן היחידות הנהנות ממבט מלא על כל רוחב הפעילות הארגונית – דבר שיוצר הזדמנות לפיתוח ולקידום קריירה של אלה שצומחים במחלקות הללו".

סטל צופה כי היקף התפקיד והפעילות של מנהלי טכנולוגיות המידע יתרחבו בעתיד הרבה מעבר למשימות המסורתיות של בניה וניהול מערכות טיפוסיות – ויחייבו אותו להתייחס גם להיבטים של ניהול פיננסי, ניהול פעילות ומכירות. הוא מאמין במיוחד בחשיבות המעורבות של מנהלי טכנולוגיות בארגונים בקשר היום-יומי עם הלקוחות של הארגונים הללו. לצורך זה, צריך מנהל הטכנולוגיות לבנות לעצמו צוות המשחרר אותו מטיפול במשימות היום-יומיות – על מנת לפנות את זמנו לטיפול בנושאים אסטרטגיים ולגישור על הפער בין מחלקת מערכות המידע ובין שאר חלקי הארגון.

על פי התחזית שאותה הוא מציג, טכנולוגיות ענן מחשוב עשויות לסייע למנהלי טכנולוגיות בארגונים להתפנות ולטפל בהיבטים רחבים יותר של ניהול העסק והקשר עם לקוחות. "הגענו לנקודה שבה לא צפויים שינויים קיצוניים או טכנולוגיות מהפכניות. אנחנו צפויים לראות יותר ויותר שימוש בשיטות המוכיחות את עצמן כטובות ביותר – ולעשות יותר תוך השקעת פחות משאבים. מנהלי טכנולוגיות מידע צריכים להיזהר ממסעות צלב ומניסיונות לגייס את עוצמת ענן המחשוב לצורך פיתרון של בעיות רבות מדי במכה אחת. ענן מחשוב, כמו כל משאב אחר, אסטרטגיה אחרת או תהליך המתנהל לרוחב התשתית, הוא רק חלק אחד במכונה גדולה מאד. החוכמה היא לסנכרן בין כל החלקים האלה, במקום הנכון, לנהל אותם באופן הדוק ולהבטיח עבודה נכונה שלהם על מנת שמערכות המידע אכן יספקו את צורכי העסק", הוא אומר.

"כאשר ענני מחשוב ייפרסו באופן יעיל – נראה עליה דרמטית בניצול תשתיות החומרה בסביבת מחשוב מבוזרת. כתוצאה מכך רמת הפריון בכל רחבי העסק תעלה גם היא". סטל חוזה כי זמינות טכנולוגיות ענן המחשוב תוביל בשנתיים הקרובות לעליה ברמת החדשנות ובתוצרי המו"פ, ככל שייעלמו החסמים להתנסויות חדשות שהציבו עד עתה התשתיות הטכנולוגיות המידע הקיימות – בזכות זמינות הענן.

מוצרי BMC משווקים בארץ על ידי חברת מטריקס, נציגתה בישראל. מטריקס ומספקת סל שירותים של ייעוץ, ליווי, הקמה ויישום סביבות ענן בארגונים ומלווה את הארגונים בבחינת ההתאמה לפתרונות השונים בענן בתהליך הנקרא cloud readiness.

אירועים קרובים