תוכן שיווקי

גרטנר: QlikView הפך לפתרון מוביל

10/02/2011 14:15

מאת ניר אברון, מנהל מרקום, QlikView

שוק הבינה העסקית ב-2010 התאפיין במאבק מתמיד בין הצורך של המשתמשים העסקיים בפתרון גמיש, ידידותי למשתמש ומהיר ליישום, לבין הצורך של אנשי ה-IT לאחידות פתרונות ופיקוח.

אחת המגמות המעניינות שמתאר גרטנר, היא שב-2010 משתמשי הקצה, עם או בלי הסכמת ה-IT, קונים לעצמם פתרונות גמישים, קלים לתפעול וליישום, כדי לתת מענה לצרכים שלהם. כל זאת לאחר שבמשך שנים הם התאכזבו מפתרונות "כבדים" בעלי יישום ארוך ותוצאה שלא מספקת את הצרכים שלהם, בדמות ה-BI המסורתי.

עוד קובע גרטנר, כי מה שהתחיל כמגמה הפך במהלך 2010 לפילוג של ממש בשוק ה-BI בין מערכות BI מסורתיות מצד אחד, למערכות קלות לשימוש וגמישות, המשתייכות לקבוצה שנקראת Data Discovery Platforms. פתרון QlikView נמצאת בחוד החנית של הקבוצה האחרונה.

גרטנר מזהה כמה פקטורים שמניעים את תהליך קבלת ההחלטות בבחירת פתרון BI:

על התאוצה שתופסים פתרונות Data Discovery כגון QlikView אומר גרטנר: "זיהינו ש-IT, מצד אחד, מעדיפים ריכוזיות מערכות, ומשתמשים עסקיים, מצד שני, גם כשיש להם פתרונות BI כלל ארגוניים, פונים לפתרונות Data Discovery חדשניים".

כלים אלה מהווים אלטרנטיבה לפתרונות BI מסורתיים משום שהם בעלי ממשק משתמש אינטראקטיבי מבוסס ארכיטקטורת In-Memory, ונותנים פתרון למשתמש העסקי שמחפש מענה לצורך בקלות שימוש ולצרכים עסקיים המשתנים במהירות. התהום בין שני הפתרונות העמיק מפני שהמשתמשים העסקיים מוצאים את פתרונות ה-Data Discovery כל כך מושכים שהם מוכנים לקבל את ההחלטה להשתמש בהם על אף הסיכון ש"באיי מידע" בארגון. מצב זה הוביל את ה-IT בארגונים לבחון מחדש את הגישה המסורתית ל-BI ולבדוק ארכיטקטורות חלופיות שמתאימות לצרכים הדינמיים של המשתמשים העסקיים.

נתון מעניין נוסף, על פי גרטנר, הוא שהיצרניות הגדולות של פתרונות ה-BI המסורתיים כגון SAP, IBM ו-Oracle, הפנימו את העובדה שפלטפורמות ה-Data Discovery שבו את הלבבות והכיסים של הלקוחות ועסוקים בניסיונות כנים לחכות את ההצלחה עם תוספים הטוענים לתכונות דומות.

בה בעת, יצרני פתרונות Data Discovery עסוקים בהרחבת היכולות שלהם ביישומי אנטרפרייז. QlikTech, היצרנית האמריקאית של QlikView, הפגינה במהלך 2010 יכולת מרשימה בהטמעת הפתרון בארגונים גדולים רבי משתמשים ונתונים, ולמעשה שילשה את מס' המשתמשים הממוצע ללקוח. מממוצע של 380 ב-2009 לממוצע של 1,019 משתמשים פר לקוח. זו גם הסיבה ש-QlikTech עברה השנה, בפעם הראשונה, לרביע המובילים ב-Magic Quadrant של Gartner.

גרטנר קובע, כי "בהחלט ניתן להגיד כי מרבית הלקוחות של QlikTech ברחבי העולם מחשיבים את QlikView כסטנדרט ה-BI של הארגון". מניית החברה, שהונפקה ב-NASDAQ ביולי שנה שעברה, מאששת את הקביעה הזו בזינוק של 120% מאז ההנפקה.

www.qlikview-israel.com

אירועים קרובים