תוכן שיווקי

אינטרגרליס: ניהול ואבטחת הסמארטפונים – האתגר המרכזי עבור מנהלי IT ב-2011

בשנת 2011 מנהלי IT ימשיכו להתמודד עם הצמיחה במספר סוגי המכשירים החכמים הפועלים בארגון, ויצטרכו לייצר אסטרטגיה שתאפשר לשלוט בכל סוגי המכשירים ובמידע הרגיש שעליהם לאורך זמן

15/02/2011 15:15

חברת אינטרגרליס, ספקית של שירותי ייעוץ, אינטגרציה ותמיכה בתחום אבטחת המידע, בחרה להציב במרכז הפעילות שלה לשנת 2011 את תחום אבטחת וניהול המכשירים הניידים בארגון. כחלק מאסטרטגיה זאת, הקימה אינטרגרליס יחידת התמחות לנושאי ניידות ומכשירי סלולר אותה יוביל CTO החברה. במקביל חתמה אינטרגרליס על הסכם הפצה עם שני פתרונות מובילים המתמחים בשוק זה: DME מבית Excitor ופתרון ההצפנה לניידים Secure Lock. פתרונות אלה מאפשרים למנהלי IT בארגונים לנהל ולקיים מדיניות ברורה בנושא המכשירים הניידים בארגון.

ניר בן יהודה, סמנכ"ל פיתוח עסקי באינטרגרליס: "כחלק מתהליכי הייעוץ שאנו מבצעים עבור כל לקוחותינו, עולה בצורה חזקה הצורך של מנהלי IT בארגונים להפעיל אסטרטגיה ברורה בתחום הסלולר והסמארטפונים. הצמיחה המהירה שהתרחשה בשימוש במכשירים ניידים חכמים העלתה מאוד את המודעות לבעיות אבטחת המידע שמייצרים. אך עדיין קיים קושי בבניית אסטרטגיה כוללת  וחוסר בידע לגבי הכלים המתאימים לאכיפה ולניהול של המכשירים השונים. אנו מביאים ללקוחותינו מתודולוגיות עבודה מוכחות שיסייעו להם להתמודד עם האתגרים".

לדברי ניר בן יהודה, נושא הטיפול במידע רגיש נייד הוא לא חדש, אבל הטלפונים החכמים מייצרים אתגרים חדשים לחלוטין: "בשנים האחרונות עברנו תהליך דומה עם המעבר לעבודה עם מחשבים ניידים. מנהלי IT יודעים כי נדרש מהם לדאוג להצפנה של מידע נייד ורגיש, לשלוט ביישומים הפרטיים אותם מפעיל המשתמש על גבי המחשבים, ולבצע ניהול של המחשבים שלא תמיד נמצאים פיסית בארגון. כיום אנו עוברים את אותו התהליך עם המכשירים הסלולריים, אך קיימים הבדלים משמעותיים בין מכשירי סלולר לבין מחשבים".

בעוד רוב המחשבים הניידים מתבססים על אותה מערכת הפעלה ואותם יישומים, בארגונים פועל מגוון רחב של מכשירים השונים זה מזה לחלוטין ביישומים שלהם, במערכת ההפעלה ובשיטות העבודה. בכל ארגון ניתן למצוא לפחות שלושה סוגי טלפונים חכמים, וזה יוצר בעיה גדולה עבור מנהלי ה- IT. במקביל, העובדה שפעמים רבות הטלפון משמש גם לצרכים פרטיים, מקשה על הגבלת גורפת של השימוש בו.

"באופן מסורתי היו אלה מחלקות משאבי האנוש שהחליטו על סוגי המכשירים שיירכשו, ואלה השאירו את ההחלטה פעמים רבות לעובדים עצמם. רוב הטלפונים נבחרו לפי עלות, צורה ונוחות שימוש ולא נועדו לשימושים ארגוניים", מסביר בן יהודה. "כיום הדברים משתנים, אך עדיין רוב המכשירים לא מגיעים עם יכולות ניהול ושליטה. בנקודת מוצא זאת אנו מתחילים לשווק את פתרון ה-DME".

ה-DME הוא הפתרון המקיף ביותר לניהול מכשירי סלולר. מאפשר להגן על המידע הנייד ברמה הגבוה ביותר באמצעות הצפנה של דואר אלקטרוני יוצא ושל המידע המאוחסן עליו. מעבר לכך, במקרה של אובדן או גניבה ניתן בקלות למחוק את כל המידע מהמכשיר מרחוק. ה-DME גם מחזק את השליטה של מנהלי ה-IT באמצעות החלת סיסמא על יישומים שונים בנייד, והגבלת שינוי הגדרות. במקביל, בעזרת איסוף נתוני הלוגים, ה-DME מאפשר שליטה בעלויות הסלולר באמצעות בקרה על כמות השיחות והנתונים היוצאים מהמכשירים.

כפיר נזרוב, מנכ"ל אינטרגרליס: "אני מאמין כי בשנת 2011 נראה שינוי גדול מאוד בגישה של ארגונים אל המכשירים הניידים. הלחץ על מנהלי IT לאפשר שימוש בסלולר לצרכים עסקיים יגדל – החל מדואר אלקטרוני ויומנים ועד לגישה ישירה ליישומים ארגוניים. אלה יצטרכו להעמיד אסטרטגיה ברורה לניהול לשליטה בארגון הסלולרי שהופך למבוזר יותר ויותר".

פרטים נוספים באתר החברה או בכתובת המייל הבאה.

אירועים קרובים