תוכן שיווקי

קידום בגוגל | גוגל מכריז רשמית: תוכן מועתק יהרוג את האתר שלך

כך על פי מאט כץ, המהנדס הראשי של גוגל ● בסופו של יום, מדובר בחדשות טובות לבעלי אתרים שטורחים לכתוב תכנים מקוריים בעצמם

28/02/2011 14:43

מאת עירית לוטן, מנכ"ל אקזקיוטק קידום ושיווק, מומחית לכתיבת תכנים ותוכן שיווקי לרשת

בגוגל יצאו בחודש האחרון בהצהרה לגבי עדכון האלגוריתם שלהם, אשר שודרג במטרה למנוע ספאם בתוצאות החיפוש. אחד השינויים המרכזיים לדבריהם אמור להשפיע על אתרים אשר מעתיקים תכנים מאתרים אחרים. המעניין בחדשות הללו, המופיעות בבלוג של מאט כץ מגוגל, הוא שבין השורות אפשר להבין שגוגל מודים כי אתרים המעתיקים חומרים מאתרים אחרים, עשויים להגיע למיקום גבוה יותר מאשר האתר של מחבר המאמר המקורי! אך נראה שגוגל סוף סוף מנסים לטפל בבעיה זו, אשר נוצלה באופן ציני על ידי אתרים רבים.

כל מי שעוקב אחרי גוגל מודע לרגישותם בנושא. מן הידועות היא כי מיקרוסופט (עם מנוע החיפוש בינג) נושפת בעורפם. אין להם עניין להציג לגולשים תכנים כפולים בתוך תוצאות החיפוש, שכן הדבר עלול להרחיק את הציבור מהמנוע של ענקית החיפוש. ואמנם החבר'ה של גוגל מתייחסים לכך כאל ספאם ומנסים למנוע זאת ככל האפשר. זו מטרת העדכון הנוכחי של האלגוריתם. מעתה ואילך אתרים אשר ירמו ויעתיקו תכנים מאתרים אחרים, ימצאו את עצמם בבעיה חמורה.

בסופו של יום, מדובר בחדשות טובות לבעלי אתרים שמכבדים את עצמם ובייחוד לבעלי האתרים הטורחים לכתוב תכנים מקוריים בעצמם.
שינוי זה מצטרף לפרמטר ישן באלגוריתם של גוגל, הכרוך ברענון תכנים. אתרים המעודכנים בתדירות גבוהה במאמרים חדשים שנכתבו ברהיטות ובאופן ייחודי זוכים למיצוב גבוה בגוגל. את זאת קל למדוד. על בסיס אותו עקרון, אתרים המעודכנים בתדירות נמוכה צונחים צניחה חופשית בדירוג שלהם.

פרמטר זה, שזכה לכינוי "אצל גוגל התוכן הוא המלך", גרם לרבים לחתור לריבוי כתבות באתר שלהם. זאת תוך שימוש בשיטות של העתקה. כדוגמה אספר לכם על סוכנות ביטוח ידועה אשר ביקשה לשלוח ללקוחותיה מידעון חודשי. לעובדים ולהנהלה לא היו המשאבים והזמן לכתוב טיפים משל עצמם. הם יישמו פתרון יצירתי: נרשמו כמנויים לניוזלטר של אחת מחברות הביטוח. את התכנים שלה העבירו לאתר שלהם וממנו לכל לקוחותיהם. למעשה הם השתמשו בתוכן מועתק. פירצה זו מסתיימת כיום עם ההכרזה של גוגל. עם השינוי החדש באלגוריתם שימוש כזה בתוכן יפגע בדירוג האתר שלהם, מהטעם שהוא מופיע באתרים אחרים ברשת.

לסיכום, הנה כמה כללי "עשה" ו-"אל תעשה" בהעלאת תכנים חדשים לאתר שלכם:

•    כדי לשדרג בנוחות את האתר שלכם בתכנים חדשים, מומלץ להיעזר במערכת ניהול תוכן שתאפשר לכם לעדכן אותו בעצמכם ללא תלות במתכנת או במעצב חיצוני.

•    אם אתם נעזרים בחברות חיצוניות לצורך שיווק אינטרנטי ברשתות חברתיות ולצורך ניהול תכני האתר, וודאו שהן אינן מעתיקות תכנים מאתרים אחרים.

•    אם החלטתם להעסיק בחברתכם איש שיווק אינטרנטי או איש מרקום, עליכם לברר שהוא ניחן בכישורי כתיבה טובים וכי אין הוא "גונב" תכנים ממקומות אחרים.

•    אם אתם מעוניינים לשתף חומרים שמצאתם ברשת, הציבו לינק למאמר המקורי וכתבו תוכן משלכם שיקושר אליו.

•    הכינו לעצמכם לוח זמנים לרענון האתר בכדי לא לקפוא על השמרים ולהשאיר את התוכן באתרכם עדכני ורענן.

•    באם אין לכם את הכוחות או האנרגיה לכתוב תכנים מקוריים ועצמאיים בעצמכם פנו לחברה המומחית בתחום.

לסיכום: השיטה הטובה ביותר לקידום האתר שלכם, הינה ליצור תכנים חדשים בעצמכם ובתדירות גבוהה ככל האפשר. אולם אנשים לרוב עצלנים או עסוקים מכדי לשבת ולכתוב תכנים. לשם כך ניתן להיעזר באנשי מקצוע אשר מתמחים בכתיבת תכנים מקוריים במגוון נושאים.

אירועים קרובים