תוכן שיווקי

לקראת אירוע | עושים סדר בבית

03/03/2011 15:10

מאת אבי זיגדון, מנכ"ל משותף, טקמיינד

כולנו זוכרים את מחול השדים שהתחולל בישראל בשל מיקור חוץ (בעיקר להודו). לקח זמן למעורבים להבין שמדובר במהלך אסטרטגי ארוך טווח, הצופן בחובו הגדרה של מדיניות וכללי עבודה בינלאומיים שרבים התקשו לתכנן ולהטמיע ולכן נכשלו. רק אלו שהשכילו להבין כי יש לתכנן, ללמוד את השינוי הנדרש ולהטמיע אותו בארגון הצליחו.

דומה הדבר למהפכת העננים .הענן מביא עימו הבטחות רבות והזדמנויות לשנות את ה DNA  של גוף ה IT:

•         לגדול (או לצמצם) לפי דרישה בקלות ובמהירות.
•         להקצות משאבים לפי צורך עם ניידות גבוהה של משאבים בין מערכת אחת לשנייה.
•         לבצע אוטומציה של תהליכים כדי לקצר זמנים לאספקת שירות (פנימי וחיצוני).
•         למדוד את ההוצאות בפועל בעבור כל מערכת ובעבור הארגון כולו.
•         לפשט תהליכי תחזוקה ולשחרר משאבים מביצוע פעולות יסודיות.

יכולות טכנולוגיות אלו ועוד רבות אחרות, שחלקן כבר היו קיימות בארגון, מתאפשרות למימוש בענן תוך קיצור זמנים.

אך איך משיגים זאת? כמו כל דבר מורכב, בהדרגה.

הערכות ארגונית לשינוי
כחברה שעוסקת רבות בליווי, תכנון, פיתוח והטמעה בארגונים גדולים אנו נחשפים ביום יום לפרדוקס המוכר לכולנו. כולם בארגון יודעים שיש בעיה שצריך לפתור, מערכות כפולות, חוסר יעילות בבקרה ועם זאת צריך אדם מבחוץ שיגיד זאת כדי לקבל החלטה. כל מי שרוצה להיכנס לענן צריך לגבש מדיניות ארגונית לניהול IT ואספקת שירותים ללקוח ובנוסף לכך להיות בעל יכולת הטמעה של המדיניות בכל הדרגות לרוחב הארגון.

קביעת המדיניות מתחלקת למדיניות לגבי הדרישות העסקיות של הארגון, מדיניות לגבי תהליכים להקצאת משאבים, ניהול פרויקטלי מבוסס תקציב, מדיניות של פיתוח שירותים מבוססים פלטפורמת ענן, מדיניות תפעולית ועוד.

מתקדמים (לא עומדים) בהדרגה
כמו בכל שינוי ארכיטקטוני ניתן להסתכל על הסביבה במודל השכבות OSI (שממנו נגזרים רבים ממושגי ה Cloud, במודל אנכי בו נלקחים יחידות ארגוניות או מערכות בארגון בעלי מכנה משותף.) המלצתנו היא: אתרו את המודל האנכי הרלוונטי אליכם והטמיעו אותו בהדרגה לפי מודל השכבות.

דוגמא בבקשה
אחד הגופים הדינמים יותר בארגון בעל דרישות משתנות למשאבים הוא גוף הפיתוח והבדיקות. גוף שדורש העלאה והורדה של שרתים עם מערכות הפעלה שונות, הקצאת שטח דיסק והתקנת בסיסי נתונים שונים. תהליכי האספקה של שירותים אלו לוקחים זמן רב, דורשים הרבה אישורים ויוצרים אי ודאות לגבי הקצאות המשאבים תכנון מול ביצוע והאם המשאבים שנלקחו חזרו בתום השימוש למאגר המרכזי של המשאבים.

המלצתנו: למדו את הצרכים של גוף הפיתוח, הכניסו נהלים ויכולות מדידה בתחומים כגון Self Service, Configuration Management, Resource Monitoring, Cost Monitoring ותתחילו לגלות את היתרונות והצללים של הענן.

לסיכום
ארגונים רבים בארץ נקטו עד כה בשמרנות ולא נכנסו לתחום זה עדיין. עם זאת, בשנה האחרונה הגיע תחום מחשוב הענן לבשלות במספר ארגונים ומספר ההתקנות בתחום זה בארץ גדל משמעותית. ארגונים שיאחרו את הרכבת עשויים למצוא את עצמם בנחיתות תחרותית, ולכן כדאי לבחון את הנושא בהקדם.

CA משקיעה רבות בפיתוח ורכישות של כלים לסייע לארגון לתכנן, לנהל ולהטמיע את מודל הענן. כלים כמו Oblicore למדידת השירות ועלויות ה IT, כלים כמו 3TERA להקצאת משאבים פיזיים או וירטואליים, Automation Suite (כלי אוטומציה) לאספקת משאבים אוטומטית או בשירות עצמי, כלי אבטחת מידע לעננים ועוד. טקמיינד כמובילה טכנולוגית לומדת את המוצרים ומחכה לפגוש אתכם בקרוב.

אירועים קרובים