תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | טכנולוגיה רפואית הופכת את חייו של הרופא לקלים יותר, לא? לאו דווקא

06/03/2011 14:53

מאת יובל שחורי, מהנדס מערכות המגזר הציבורי, סיסקו

טכנולוגיה רפואית אמורה להפוך את חייו של הרופא לקלים יותר – טכנולוגיות דימות חדשניות שיודעות להראות את הגידול הכי קטן, מערכות לניהול תיקי חולה אלקטרוני, מערכות שיודעות לקשור בין סימפטומים לרעיונות לדיאגנוזה, ואפילו מערכות שבודקות שהמינון של התרופה מתאים ולא מתנגש עם תרופה אחרת. מצד שני, עושר המידע הזה משמעו גם מספר רב של מקורות מידע, ולעיתים מגבלות טכנולוגיות שמונעות מרופא להשתמש במידע. לדוגמה, כל קופת חולים מחזיקה מידע ב-"פורמט" שונה – כלומר רופא מקופה א' לא תמיד יכול לראות תוצאות בדיקות שנעשו בבית חולים של קופה ב'. ועוד לא נגענו בבעיות כמו אפשרית המרחק הפיזי בין הרופא המומחה והחולה – חישבו על חולת סרטן מוגבלת בתנועה הגרה בישוב מרוחק בדרום המעוניינת לקבל טיפול מהמומחה לטיפול במחלה שלה, שעובד בבית חולים בצפון. עוד לא דיברנו על מתן שירותי רפואה איכותיים גם לקשישים בבתי אבות מבלי לדרוש מהם להתנייד (לרוב על ידי אמבולנסים יקרים או על ידי בני המשפחה שלהם) לבדיקות בקופת החולים או בבית החולים.

על תג העובד של כל עובד בחברת סיסקו, יחד עם החזון והמטרות העסקיות של החברה, מופיע המשפט "Best in the world, best for the world". בשנים האחרונות, סיסקו מפתחת, בעצמה ויחד עם שותפות עסקיות מובילות בעולם הרפואה, פתרונות המיועדים לעשות שימוש בטכנולוגיה "רגילה" על מנת להפוך את עולם הרפואה לטוב יותר עבור העולם כולו ועבור הרופאים.

אחת הטכנולוגיות הבולטות הינה ה-HealthPresence המתבססת על טכנולוגיית ה-Telepresence – טכנולוגיה ל-Immersive Video Meetings, המחוברת עם מערכות מדידה כגון סטטוסקופים דיגיטליים, מדחומים, מצלמות HD ומערכות מדידה נוספות. דמיינו מערכת שכזו המוצבת בקופת חולים באותו יישוב בדרום הארץ בו מתגוררת חולת הסרטן שדיברנו עליה. דמיינו את הרופא מתיישב בחדר TelePresence בבית החולים שלו בצפון הארץ, ומבקש מהאחות בדרום לחבר את החולה למכשירי המדידה והבדיקה. הטכנולוגיה מאפשרת לחולה לעבור בדיקה מלאה, פיזית כמעט, למרות שהיא נמצאת מרחק רב ממנו. נשמע מדע בדיוני? תשאלו את קברניטי מערכת הבריאות באירלנד ובאיטליה, שם המערכת כבר מתפקדת בהצלחה זמן רב.

פתרונות כגון Medical Data Exchange System, המאפשרים לרופא לצפות במידע ממקורות מידע שונים, ללא קשר למקור המידע (ממערכת CT מתוצרת X או Y) על מסך אחד, הופכים את תהליך ההבנה של ההיסטוריה הרפואית של החולה לקל יותר, ובכך מאפשרים טיפול רפואי טוב, יעיל ומהיר יותר עם מינימום טעויות אנוש. הרופא המטפל יכול גם "להזעיק" בצורה מרוחקת רופא מומחה ולהתייעץ איתו תוך כדי צפייה באותן תוצאות בדיקה, מבלי להזדקק להמתין לרופא המומחה להגיע פיזית למחלקה או למשרדו.

הידע והניסיון הרב שצברה סיסקו במימוש הטכנולוגיות הללו וטכנולוגיות אחרות המיועדות למערכות הבריאות, כגון מערכות RFID Asset Management, מערכות הזעקת בעלי תפקידים שכבר ממומשות בבתי חולים בארץ, ומערכות נוספות, יכולים להביא את מערכת הבריאות בארץ למקום אחר, טוב יותר, עכשיו, נשאר לקברניטי מערכת הבריאות להתחיל לממש את חזון הטכנולוגיה הבריאותית של סיסקו גם בארץ.

אירועים קרובים