תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Cloud v6 – על היתרונות והאתגרים בשילוב טכנולוגיית IPv6 במערכי Public/Private Cloud

06/03/2011 15:15

מאת תומר נורי, סמנכ"ל טכנולוגיות, נטקום (מלם-תים תקשורת)

בתחילת חודש פברואר הודיע ארגון ה-NRO האחראי על ניהול משאבי כתובות האינטרנט כי הסתיימו כל כתובות ה-IPv4 החוקיות שברשותו. למרות שעדיין נשארו מספר "בלוקים" של כתובות, לא יהיו הקצאות נוספות מצד NRO מיום זה.

למה IPv6
בין אם מדובר במערך Private Cloud של ארגון בינוני או גדול או Public Cloud גלובלי, בטכנולוגיית IPv6 טמונים יתרונות רבים התואמים את הצרכים הטכנולוגיים והתפעוליים של מערכי Cloud:

•    גמישות תפעולית טובה יותר בהפעלת מערכי Cloud הודות ליישומי זיהוי וניהול תצורה אוטומטיים המשולבים בטכנולוגיה ואפשרות לתמוך בגידול משמעותי בכמות השרתים הוירטואליים והפיזיים.

•    זרימת מידע טובה יותר וחישובי ניתוב מהירים יותר – תכונה החשובה במיוחד להפעלת תכונות חיוניות לסביבת  Cloudכגון VMotion, הסבת משאבים נדרשים לאתר מרוחק, בניית מנגנוני שרידות מתקדמים ועוד.

•    השינוי במודל הכתובות מאפשר יישום של מתודולוגיות קישור רציף ללא צורך בשילוב רכיבי המרה כגון NAT, ALG  ואחרים. התוצאה – תקשורת רציפה, קלה לניטור ותמיכה ביישומים מתקדמים.

•    מערכי Cloud המשלבים טכנולוגיית IPv6 מוגנים טוב יותר בפני התקפות שונות.

האתגר
האתגר ביישום IPv6 כפול – מחד, נדרש לבצע מיגרציה גורפת למערכות הליבה המרכיבות את ה-Cloud כגון אחסון, מחשוב, תקשורת, אבטחת מידע ושו"ב. מאידך, החוליה האחרונה היא בעלת הפוטנציאל להפוך לחוליה החלשה – בעוד שיצרני מערכות האחסון, התקשורת והשרתים כבר מספקים חומרות התואמות IPv6 עם תוכנות ומ"ה מוכנות ליום השינוי, הרכיבים האחרונים בשרשרת עלולים להוות את האתגר האמיתי. הכוונה כמובן לכלל המערכות התומכות– מערכת ה- KVM המרכזית, פס השקעים המנוהל בארון השרתים, מערכת ה-SCADA לניטור הסביבה, שרת ה- NAS שתומך באפליקציית Fax2Mail והעמדה הביומטרית בכניסה לחדר שרתים. רכיבים אלו לא תומכים ב-IPv6 והם שיגדירו את חווית המשתמש ביום שאחרי המעבר ל- IPv6.

ההיערכות
נדרש לבצע בחינה וניתוח מוכנות ל- IPv6 של כל הרכיבים הקשורים לתפעול ה-Cloud (מערך ה-Datacenter). טכנולוגיית IPv6 משפיעה על גורמים רבים מעבר לכתובות IP, לכן שלב זה הוא קריטי.

א.    קיימות שיטות רבות המאפשרות מיגרציה חלקית או הדרגתית ל- IPv6 כגון יישומי  Dual Stack, ADC IPv6 Gwy  ועוד'. חשוב להכיר את כולם ולבחון אלו מהם מתאימות לארגון שלנו ולמערך ה Cloud הרלוונטי.

ב.    קיימת חשיבות עליונה לביצוע המהלך באופן מתודי – שילוב כלי אוטומציה ומערכות שו"ב תומכות הוא צורך בסיסי הנדרש לכל בנייה ותפעול של מערך Cloud והוא חיוני במיגרציה לסביבת IPv6 .

טכנולוגיות וכלים
כלי שו"ב ואוטומציה הם בעלי ערך משמעותי בתהליך המיגרציה של Cloud לסביבת IPv6. ה-CA Automation Suite עוסקת באוטומציה אשר באמצעותה ניתן לבצע תהליכי אוטומציה בענן ציבורי או פרטי. מערכת זו מאפשרת מיגרציה של שרתים פיזיים ווירטואליים לסביבת IPv6 תוך הקפדה על מדיניות הארגון וביצוע המיגרציה באופן מתודי.

CA Spectrum Infrastructure Manager – כלי שו"ב המשלב טכנולוגיית Root Cause Analysis לזיהוי נקודתי של כשלים. היכולת המובנה במוצר לזיהוי שינוי תצורה ולניטור רשתות המשלבות IPv4 ו IPv6 (בו זמנית) הופכת אותו לחיוני בתהליך המיגרציה לסביבת IPv6 ובשלב התפעול.

שירותי מומחה
נטקום פועלת למעלה מ-21 שנה כאינטגרטור תקשורת המוביל בשוק הישראלי והשותפה הבכירה ביותר של CA בארץ. נטקום מספקת שירותי מומחה (Professional Services) הממוקדים בתכנון וביצוע המיגרציה ל IPv6 ובאפיון ויישום מערכות השו"ב התומכות. שירותי המומחה מבוצעים ע"י צוותים המשלבים מהנדסי תקשורת, מומחי וירטואליזציה ומחשוב, מיישמי שו"ב מיומנים ואנשי אבטחת מידע.

אירועים קרובים