תוכן שיווקי

לקראת אירוע | פתרונות ITG של PROCEED באמצעות טכנולוגית ה-CLARITY של CA

08/03/2011 15:49

מאת גיל רגב, מנכ"ל פרוסיד

גוף ה-IT בחברת Enterprise, בבנקים, במשרדים ממשלתיים ובצבא הוא היום גוף עסקי לכל דבר, גם אם התוצרים שבו אינם נמכרים החוצה אלא מיועדים לצרכנים פנימיים. החסכון הכספי מגיע מיד לשורה התחתונה של הדוחות הפיננסיים וכך גם המנהלים העסקיים מתייחסים לכך. גופי ה-IT מתבקשים לבצע יותר תפוקות בפחות משאבים. דרישות אלה מצריכות מידה רבה של יצירתיות מצד מנהלי ה-IT. לשם כך הם חייבים לפתח מתודולוגיה מובנית של ניהול גוף ה-IT, החל מביצוע תכנון רחב\מפורט יותר, דרך הפעלת מנגנוני קבלת החלטות שלעיתים מתבצעת בזמן אמת ותוך כדי תנועה, ניהול שינויים בהתאם ליעדים ולתחרות במשק כל זאת תוך כדי ניהול ובקרה כל העת.

עד היום בארגונים רבים, יחידת המחשב דאגה למכן את היחידות השונות, אך מיכון יחידת המחשב עצמה לא קיבל את העדיפות הנכונה, בדומה ל"סנדלר היחף". במקום להתייחס לנושא כאל מקשה אחת  התייחסו לכל הדרישות והמטלות הללו כאל אוסף של תהליכים שלא דיברו אחד עם השני ולא היה קשר מספק ביניהם. עד היום אנו נתקלים בארגונים רבים בתופעה שבקשות העבודה מגיעות במקרים רבים במייל בצורה פרוביזורית מבלי שתועדו ונוהלו כמו שצריך. הפתרון לכך הוא לבצע פרויקטי IT Governance  ולתת גם לארגוני ה-IT את אותו בטחון ושירות שהם נותנים לגופים אחרים בארגון.

תחום ה-ITG זוכה בתקופה האחרונה לעדנה, וארגונים רבים פונים ל-PROCEED בבקשה לסיוע בפרויקטים אלה והפכו אותה למובילה במשק הישראלי בתחום זה. בין היתר בוצעו פרוקטים בבנקים, ארגוני בריאות, חברות אשראי וחברות היי טק גדולות.

PROCEED היא שותפה עסקית של חברת CA, ומיישמת את מוצר ה-Clarity. מערכת CA Clarity PPM הינה מרכזית ואחידה לניהול פרויקטים, שרותי IT, משאבים, דרישות ועלויות הנובעות מההשקעות השונות בארגון. המערכת משפרת את איכות קבלת ההחלטות ומבטיחה כי ההשקעות השונות נמצאות בהלימה עסקית עם האסטרטגיה הארגונית. משפרת את התכנון וההוצאה אל הפועל של פרויקטים ותוכניות עבודה מורכבות. המערכת הינה ממובילות השוק בתחומה, ובעלת יכולת התממשקות מצוינת למוצרים אחרים בשוק כגון MS Project ועוד.

בנוסף, מביאה Proceed ערך מוסף בזכות הידע הרחב שצברה בכל הקשור לתהליכי עבודה, תהליכים עסקיים, מתודולוגיה – הנופלים תחת הקטגוריה של Best Practices. אנו גם עוקבים אחר השיטות הנהוגות בעולם לתיעדוף של פרויקטים ומיישמים אותם.

פרויקטי PPM בתחום ה-ITG הם פרויקטים אסטרטגיים. המנמ"ר והממונה עליו בהנהלת הארגון יודעים זאת ודורשים לראות את התרומה לאסטרטגיה של הארגון ולשורה התחתונה שלו. נושא זה מחייב מאוד מבחינתנו כגוף מומחה בתחום, ומשפיע על התקשורת והמיקוד שלנו כגוף מונחה גישה עסקית ומוכוונת יעדים.

מימוש פרויקט כזה בארגון מחייב שילוב של הגדרת תהליכים ושיטות, יצירת השינוי הארגוני הנדרש וכמובן התשתית הטכנולוגית התומכת, תשתית המאפשרת טיפול בכלל מעגלי ה-Governance ולהוות מקור מידע אמין לדרג מקבלי ההחלטות. לעיתים תכופות כרוך השינוי גם בארגון מחדש של התפקידים בארגון, בארגונים רבים אנו רואים שפרויקטים מסוג זה מייצרים תפקידים חדשים דוגמת פונקציית BRM – הפונקציה המקשרת בין ארגון ה-IT לארגון העסקי שעד אז לא הייתה קיימת

חשוב להבין שזה תהליך ארוך שנכון לבצעו בשלבים. חשוב גם לבחון לפני הכניסה לפרויקט האם ההנהלה מחויבת לפרויקט. אם יוזמי המהלך הם מדרג זוטר הפועלים ללא גיבוי של ההנהלה שלהם הפרויקט לא יצליח. צריך להתייחס לפרויקט כאל פרויקט שינוי מתמשך, ולא פרויקט שגרתי של הוספת פונקציונליות חדשה לרשת או תוכנה חדשה.

אירועים קרובים