תוכן שיווקי

לקראת אירוע | גיבוי ושיחזור בעידן הוירטואלי

EMC מציגה דור חדש של פתרונות גיבוי מותאמים לסביבה וירטואלית ● לקראת אירוע לקוחות Networker של EMC, ה-23 במרץ 2011, ה"וילה", גני התערוכה, ת"א

10/03/2011 15:00

מאת תומר גרדי, יועץ טכנולוגי בכיר ב-EMC ישראל, חטיבת BRS

באירוע לקוחות Networker, פתרון הגיבוי ושחזור מבית EMC, נדון באחת הסוגיות החמות שנולדה מתוך המעבר לוירטואליזציה של המגזר הארגוני והעסקי. מדובר בצורך בפתרונות מתקדמים של גיבוי ושחזור נתונים שיתמכו בסביבות הוירטואליות הקיימות והעתידיות של הארגון.

אנו נמצאים כבר מספר שנים בעיצומה של מהפכת הוירטואליזציה, והארגונים כבר מכירים היטב את היתרונות הטמונים בטכנולוגיה זו. יחד עם זאת, עם התרבות השרתים הוירטואליים ניהול התשתיות נהיה מסובך, ונוצרים צווארי בקבוק כתוצאה ממחסור במשאבים פיסיים, מה שיוצר מצב בו חלונות גיבוי הופכים לארוכים ובלתי אפשריים. הפתרון המתבקש- שימוש בטכנולוגיות גיבוי מתקדמות שניבנו במיוחד עבור גיבויים בסביבות וירטואליות.

חסומים עם טכנולוגית גיבוי מסורתית

ככל שאחוז השימוש בטכנולוגית וירטואליזציה עולה באירגון, אנו רואים שטכנולוגית הגיבוי המסורתית מתקשה לבצע את העבודה. כלומר, היא מגיעה לנקודת שבירה בא היא נכשלת, לדוגמא: אי עמידה בחלון הגיבוי האירגוני. הסיבה לכישלון זה נובע מכך כי וירטואליזציה היא איחוד של כ-20 מכונות וירטואליות על שרת פיסי אחד. ניסיונות לתזמן 20 קליינטים של תוכנת גיבוי על אותו שרת פיסי, במטרה לפתור את בעית הגיבוי יתקלו מהר מאוד במגבלות החומרה ולא יצליחו במשימה. כמו כן, וירטואליזציה יוצרת גידול בכמויות המידע. לפי מחקר של  Enterprise Strategy Group אחד התוצרים הנלווים של וירטואליזציה הינו גידול בכמות האיחסון, שהוא תוצאה של התרבות השרתים וכפילות מידע.

מניעת כפילויות (de-duplication) ומערכות גיבוי יעודיות לסביבה וירטואלית

מניעת כפילות מידע אפשרית במספר דרכים. אחת מהן כוללת החלפה של סביבת הגיבוי מקלטות לדיסק והוספה של טכנולוגיות מניעת כפילות מידע. זו הסיבה שמערכות סגורות (Appliance) המיועדות לסביבת הגיבוי בעלות יכולת de-duplication כל כך פופולריות בשנה האחרונה.

פתרון המבוסס על תוכנת הגיבוי הקיימת לא פותר את בעיית צריכת המשאבים מהחומרות המריצות את הסביבה הוירטואלית. הדרך לצמצם את העומס הוא צמצום נפחים במקור, Source De-Duplication, על גבי השרתים אותם מגבים, כך שבמקום לשלוח את המידע בשלמותו שולחים רק את השינויים על הרשת. זו הדרך היחידה בה מתאפשר לשחרר משאבים על החומרות המריצות את הסביבה הוירטואלית.

יכולות אלו של צמצום נפחים ומניעת כפילות מידע בגיבוי לדיסק חייבות להתמך בתוכנת גיבוי אשר מודעת ליכולות המיוחדות של הסביבה הוירטואלית. לדוגמא התממשקות של תוכנת הגיבוי למערכת הניהול של הסביבה הוירטואלית (Vcenter). בגרסה האחרונה של מוצרי VMware vSphere 4 הוצגו יכולות המשפרות מאוד את אפשרויות להגנת המידע באמצעות יכולות מובנות של טכנולוגית הוירטואליזציה, כאשר אם נוסיף ליכולות אלו את טכנולוגיות צימצום הנפחים נקבל את הפתרון האידיאלי עבור גיבוי סביבה וירטואלית.

סיכום

ע"י אימוץ טכנולוגיות גיבוי המכילות מניעת כפילויות מידע, גיבוי לדיסק, ושימוש ביכולות של VMware ניתן להצליח בגיבוי סביבות וירטואלית מתקדמות, כאשר שילוב זה הוא המהות של עתיד הגיבויים בסביבה וירטואלית (Next Generation Backup). טכנולוגיות הוירטאוליזציה מהוות הזדמנות לארגונים, אולם מתחייב גם לבחון מחדש את טכנולוגיות הגיבוי. שינויים אלו לא רק יאפשרו לעמוד בדרישות הגיבוי אלא גם יחסכו עלויות במהלך הטמעת הוירטואליזציה ולאחריה.

הכותב הוא עובד EMC בחטיבת ה-BRS המספקת פתרונות גיבוי מתקדמים לדיסק עם טכנולוגית מניעת כפילויות. המוצרים לגיבוי בסביבה וירטואלית: DataDomain, Avamar, NetWorker.

אירועים קרובים