תוכן שיווקי

לקראת Asterisk Israel | טלקומוניקציה בסביבה פתוחה

חברת מודולו תציג בכנס Asterisk Israel את פרויקט הקוד הפתוח Diastar Dialogic, המהווה תשתית רשת מהפכנית ל-PSTN ● פרנק מלכה, מנכ"ל מודולו, מספר על יתרונות הקוד הפתוח, המגמות המובילות והייחוד של מודולו

13/03/2011 16:28

מאת בן לביא

Israel Asterisk, אירוע התקשורת וטלפונית IP בקוד הפתוח הראשון והגדול בישראל, בהפקת אנשים ומחשבים, יערך ביום שני, 14.03, במתחם אבניו בקרית שדה התעופה. נותנת חסות הזהב לכנס היא חברת מודולו (modulo), המתמחה בטכנולוגיות סיגנלינג ומדיה בשוק הטלקום בישראל.

מודולו הוקמה לפני כשנה וחצי על ידי יאיר נהון, יהונתן שוורץ ופרנק מלכה, CEO בחברה. המוטיבציה להקמה – העובדה כי לא קיימת בישראל חברת יבוא והפצה של ציוד ופתרונות בשוק הטלקום שהיא גם בעלת ערך מוסף (VAR) עבור לקוחות כגון יצרנים, ספקי תקשורת, וספקי פתרונות טלפוניה לרמת האנטרפרייז. שנה וחצי אחר מועד ההקמה, החברה מדווחת על מימוש חזונה. כך, שבנוסף להיותה חברת יבוא, הפצה ולוגיסטיקה, נתח משמעותי מרווחיה מגיע מאספקת שירותים מקצועיים. מלכה מספר בחיוך רחב, על כך שאת שנת הפעילות הראשונה סיימה החברה ברווח, ועם רשימת לקוחות מרשימה. בנוסף, החברה חתמה חוזים ליבוא, שווק, הפצה, אינטגרציה ותמיכה עם ספקי טלקום מובילים בעולם וביניהם: Dialogic Ulticom, APEX ו-Telcobridges.

מהם אותם ערכים מוספים שמציעה מודולו ללקוחותיה?
"כאמור, לא קיים מלבדנו, יבואן ומפיץ, שמהווה בישראל אף מרכז פתרונות טלקום (Telecom Solution Center) לאספקת שירותי עיצוב, פיתוח, אינטגרציה, QA, תחזוקה והדרכות עבור מערכות טלקום פתוחות או סטנדרטיות. ייחוד נוסף בא לידי ביטוי בריבוי הספקים אותם מייצגת מודולו. מעבר למגוון הפתרונות הרחב, אנו מציעים מוצרים דומים של ספקים שונים, כך שהלקוח יכול לבחור בפתרון המתאים ביותר עבורו. ההיצע הרחב אף מאפשר ללקוח פרספקטיבה על יכולות טכנולוגיות רצויות עבורו ביחס למחיר המוצר. מומחי מודולו פורסים באופן שקוף בפני כל אחד מהלקוחות שלנו את היתרונות והחסרונות של כל חלופה רלוונטית, כך שמהלקוח נחסך זמן רב שמבוזבז על השגת מידע ובירורים.

מודולו ייחודית אף בכך שהיא חרתה על דיגלה שמירה על חופש הבחירה של הלקוח. ארגונים רבים בישראל תלויים בספק עימו הם התקשרו לראשונה, תלות המונעת מהם אפשרות להתפתחות והטמעה של מערכות שונות. מודולו, לעומת זאת, מציעה אך ורק מערכות פתוחות, כך יכול הלקוח לשלב בקלות יחסית בין פתרונות חדשים למערכות הקיימות. הפתיחות אף מעניקה ללקוח גמישות בטיפול עצמאי במערכות או פנייה לספקים אחרים מלבדנו. במקום גבוה בדברים הייחודיים למודולו, נמצא צוות המומחים בחברה; רובם מהנדסים, בעלי ניסיון רב בתחום התקשורות והיכרות מעמיקה עם הפתרונות אותם אנו מייצגים, דבר שמייתר את הצורך לפנות לספקים בחו"ל. יתרונות הצוות המקצועי שלנו אף משמשים את הלקוחות בשלבים הבאים של פיתוח ועיצוב המוצרים; גם שם השירותים המקצועיים שאנו נותנים אם כיועצים ואם כמיקור חוץ מסייעים ללקוח ומאפשרים לו להגיע עם מוצר איכותי מהר יותר לשוק".

אילו מגמות מובילות את תחום התקשורת?
"קוד פתוח וענן הן שתי מגמות מרכזיות בעולם הטלקומוניקציה. מגמות אלו כבר עכשיו מורגשות בשטח, אבל אין לי ספק שבשנה הבאה הן יתפסו תאוצה משמעותית. כנס Asterisk Israel יעסוק בהרחבה במגמת הקוד הפתוח, ויספק למשתתפים מידע עדכני, טכני ועסקי, חיוני ליכולת התחרותית וההתפתחות של כל חברה אשר עוסקת בתחום. הקוד הפתוח הוא תחום שנמצא בראש מעיניה הן של מודולו והן של Dialogic, ספק בינלאומי מוביל אותו אנו מייצגים בישראל. בשנים האחרונות Dialogic נמצאת באבולוציית מוצרים מהירה לכיוון web 2.0 ולשוק הקוד הפתוח. החברה מציעה מגוון רחב של פתרונות תוכנה, כרטיסי טלפוניה ו- Gatewaysאשר נבדקו ביכולת פעולה הדדית (Interoperability) על פלטפורמה Asterisk ו-Digium. באחת ההרצאות שיינתנו בכנס תציג מודולו את פרויקט הקוד הפתוח Diastar של Dialogic, שמאפשר הרחבה משמעותית של יכולות התשתית הטלפוניות של Asterisk, גם בתחום ה-ss7 והוידיאו המסחריים".

אירועים קרובים