תוכן שיווקי

לקראת אירוע | טיפים לגיבוי סביבות וירטואליות

לקראת אירוע לקוחות Networker של EMC, ה-23.3.2011, "וילה", גני התערוכה, ת"א

16/03/2011 16:24

מאת מיקי פרידמן – מנהל צוות ייעוץ, גיבוי ושיחזור, EMC ישראל

באירוע לקוחות Networker, פתרון הגיבוי ושחזור מבית EMC, נתמקד בסוגיות הקשורות בגיבוי של סביבות וירטואליות. הדיון סביב וירטואליזציה במחלקות ה-IT בארגונים הולך ומתעצם, ואיתו עולות שאלות מהשטח לגבי סוגיות הגיבוי והשחזור. באירוע השנה נספק טיפים מעשיים וניסיון אמיתי מהשטח שיתייחס לדרכים לבצע גיבוי ושחזור בסביבות וירטואליות.

כדאי לבצע גיבוי הישר מהרובד הוירטואלי
כדאי לגבות את המכונות הוירטואליות הישר מהרובד הוירטואלי, כלומר שימוש בגיבוי תמונתי (image-level backup), מה שאומר שכל מכונה וירטואלית תגובה בתור קובץ אחד גדול מבלי לערב את מערכת ההפעלה בתוך המכונה הוירטואלית. כדי לעשות זאת עלינו להשתמש באייג'נט של תוכנת הגיבוי שנועד לגיבויים אלו. שיטה זו תחסוך משאבי מערכת ולא תפגע בביצועי האפליקציות על גבי המכונות הוירטואליות.

השתמשו ב-vStorageAPI
vStorage API הוכרז עם חבילת ה-vSphere כתחליף למסגרת הגיבוי המאוחד (VMware Consolidated Backup) אשר שוחררה בגירסאות 3.X  של VMware ונועדה לעזור להוריד מעומס הגיבויים על השרת הפיזי. לא רק שה-API מפשט את הגישה למכונות וירטואליות ולדיסקים וירטואליים, אלא הוא גם מוסיף תכונות כמו מעקב על שינויי בלוקים, שמנהל רשימה של בלוקים שהשתנו מהגיבוי האחרון, מידע אשר תוכנת הגיבוי יכולה לשלוף היישר מ"הגרעין" הוירטואלי במהירות מסחררת, ומאפשר גיבוי אינקרמנטלי יעיל ומהיר יותר.

דעו איך הקפאת אפליקציה ו-VSS עובדים ביחד
אם אתם מגבים מכונה וירטואלית אשר מכילה אפליקציה עם תעבורה כמו בסיס נתונים או שרת דואר, חשוב ביותר לדאוג להקפיא את האפליקציה למצב אשר בו היא יכולה להתגבות. מצב זה של גיבוי נקרא "מצב מוכנות גיבוי אפליקטיבי" (Application Consistent Backup) כאשר לפני שהגיבוי מתחיל האפליקציה מקפיאה את כל הכתיבה אליה. מצב זה מאפשר ביטחון כאשר יידרש שחזור לאפליקציה או לכל השרת, והוא עובד רק עם אפליקציות אשר נכתבו עבורו. כלי VMware מכילים התקן אשר עובד עם מסגרת ה-VSS של Microsoft אשר נועדו לתת מענה לאפליקציות אלו בסביבת Windows. לפיכך, אנחנו ממליצים להשתמש בהתקן זה.

אל תחסכו משאבי גיבוי
כדי לאפשר את חלון הגיבוי הקצר ביותר, שימו לב שיש ברשותכם מספיק חומרה כדי להתמודד עם הנפחים. זאת כדי ששרת הגיבוי שלכם לא יהיה החוליה החלשה בשרשרת הגיבוי שלכם. רשת טובה אינה מספיקה, נדרשים גם זיכרון ומעבדים. אל תשכחו ששרת הגיבוי שלכם לא רק מעביר מידע ממקום למקום, אלא הוא עסוק בפעולות כמו De-Duplication וכיווץ אשר דורשים כוח בלתי מבוטל. באזור זה של סביבת הגיבויים שלכם כדאי שיהיו יותר משאבים ממה שנראה כצורך במבט ראשון. מהירות הגיבויים והשחזורים שלכם ירדו בצורה דרמטית אם אין מספיק משאבים פנויים על שרתי הגיבוי שלכם.

Snapshots הם לא גיבויים
Snapshots של מכונות וירטואליות לעולם לא ישמשו כגיבוי עיקרי. Snapshots טובים לטווח קצר אבל יש משמעויות רבות וקנסות רבים לשימוש בהם כגיבויים עיקריים. כאשר נוצר Snapshot, כל הכתיבה לדיסקים של המכונה הוירטואלית מועברת לדיסק דלתא והדיסק המקומי עובר למצב קריאה בלבד. קבצי הדלתא גדלים לנפח של 16MB כאשר מידע נכתב אליהם. כל קובץ דלתא שמגיע לגודל זה נועל את ה- LUN עליו הוא יושב בזמן שקובץ חדש נוצר. כל המכונות הוירטואליות על גבי ה- LUN הזה סובלות באותו רגע מירידת ביצועים חדה.

אירועים קרובים