תוכן שיווקי

בעקבות אירוע Database 2011 | בסיס הנתונים כצוואר בקבוק

אופטימיזציה של בסיס הנתונים יכולה לפתור בעיות של זמינות כפי שקרה לחברה שמפעילה מערך CRM שכשל וגרם ללקוחות להמתין זמן רב, מספר עירד דויטש, ה-CTO של חברת וראסיטי וחברת מור, בהרצאה שנתן בכנס במסגרת כנס Database 2011

05/04/2011 15:37

מעשה בלקוח גדול שיש לו מערכת CRM גדולה, ואשר אנשיו התלוננו כי מוקד שירות הלקוחות שלו סובל מבעיות ביצועים. כתוצאה מכך נפגעו משמעותית זמני ההמתנה של הלקוחות, הוארך משמעותית משך הטיפול בכל לקוח, שלא לדבר על אובדן הכנסה ואובדן לקוחות. כך מספר עירד דויטש, ה-CTO של וראסיטי ושל החברה הבת שלה מור (More), שהרצה יחד עם מנכ"ל החברה בכנס Database 2011 של אנשים ומחשבים.

"התברר שהסיבה לתקלות החוזרות ונשנות הייתה שבשל עומסים במערכות המידע נפגעה חווית המשתמש והQOS- של מאות משתמשי ה-CALL CENTER. במקרה של הלקוח הזה, מערכת MoreVRP הצליחה לזהות שהסטה חכמה של שימוש משאבי מעבד ודיסק, משאילתות ה- ADMIN של CRM ותהליכי BACK OFFICE, יכולה לפנות המון משאבים לטובת פעילות ה-CALL CENETER ולהאיץ משמעותית את ביצועי CRM מאותה המכונה, בו במקום, תוך חסכון הליך שדרוג עתידי וכאבי ראש אחרים".

מה הגורם לעומסים אלה?
"כך עובד העולם, תהליכים בבסיס הנתונים לוקחים משאבים לפי כמה שהם יכולים ללא שליטה על מי חשוב יותר או פחות ולכן יוצרים צווארי בקבוק שפוגעים בביצועים וביציבות זמני התגובה ללא קשר לגודל החומרה. כמוכן, מבנה האפליקציה, החומרה והגדרות לא אופטימליות של גישה למסדי נתונים, רק מחמירים את המצב".

כיצד פועלת התוכנה?
"מור הוא מוצר מאוד ייחודי שמאפשר לנהל ביצועים במערכות מידע מבוססות Database, על ידי טכנולוגיה שנקראת VRP. תוכנת MoreVRP מאפשרת שליטה במשאבי מיחשוב, קרי CPU ו-IO של כל טרנזקציה בזמן אמת, כשהפועל היוצא הוא שמירה על QOS ו-SLA של מערכות המידע, על הזמינות של המערכות לבל יקרסו מעומסים, ומניעת משברים ותקלות בצורה פרו-אקטיבית.

המוצר נותן מענה בשלושה רבדים שכל אחד מאוד ייחודי וחדשני בגישתו. שכבת הניטור המאפשרת לראות בזמן אמת מה קורה, מי צורך כמה משאבים, במדדים ברורים של צריכת CPU ו-IO ומאפשרת לאתר בעיות בזמן אמת. שכבת הדיווח מאפשרת תחקור אירועים הסטוריים ומאפשרת צפיה בנתונים גולמיים וגם בנתונים סיכומיים ומציגה זוית חדשנית בנושא של ניתוח בעיות.

השכבה השלישית היא שכבת השליטה. MoreVRP מאפשר לשלוט בצורה פרואקטיבית בכמות המשאבים ובמקום להיכנס למשבר ולצאת ממנו, היא פשוט מונעת את הכניסה למשבר באמצעות טיוב הקצאת המשאבים בזמן אמת והסטתם לתהליכים החשובים על פי צרכי הארגון. המוצר תומך בפלטפורמות רבות – אורקל, SQLServer ו-DB2. ותומך ברוב מערכות ההפעלה: חלונות, לינוקס, סולאריס, HPUX, AIX וכו'".

במה שונה מור ממערכות אחרות לניתוח ביצועים?
"השיטה המקובלת היום בשוק לנתח בעיות ביצועים היא לחפש את כל אותם התהליכים הכבדים שגרמו לבעיה, כאשר מור מאפשר גם זאת אולם מאפשר גם ניתוח מזווית חדשנית שיוצאת מתוך נקודת הנחה שאם אתמול הביצועים היו טובים והיום לא, סימן שמשהו השתנה. באמצעות מודול ה-VARIANCE, מאפשר MoreVRP לבצע ניתוחים השוואתיים ולאתר את השינוי שגרם לבעיית הביצועים תוך זמן קצר ובכך לקצר את משך הטיפול בתקלה".

חברת וראסיטי, אשר מתמחה בעולם בסיסי הנתונים ואשר לה צוות היועצים הגדול ביותר בשוק הישראלי, היא המפיצה של MoreVRP בישראל. יש למוצר מעל אלף התקנות בעולם כולו, ועשרות רבות בארץ בכל המגזרים, בין אם זה טלקו, בנקאות, פיננסים, ייצור, תרופות וכו'.

אירועים קרובים