תוכן שיווקי

בעקבות אירוע CloudCon | התמודדות עם ארבעת האתגרים של ניהול יזום של פעילות הענן

14/04/2011 16:39

מאת גילית סגל, דירקטורית פיתוח בכירה, BMC

ניהול פעילות ענן מחישוב דומה במידה רבה לניהול חברת תעופה גדולה. בשני המקרים יש בידיך נכסים קבועים בשווי גבוה, המיועדים לאספקת שירותים. עליך לנהל את הנכסים האלה באופן היעיל ביותר ולהפיק ערך מירבי ושירות מיטבי בהשקעה מינימאלית. ממש כמו חברת תעופה המשרתת אלפי לקוחות ואלפי מזוודות שנעים בין מאות אם לא אלפי מטוסים, גם ארגון טכנולוגיות המידע בסביבות ענן, מטפל באלפי משתמשים ובאינטראקציה שלהם עם אלפי שרתים פיזיים. ארגוני טכנולוגיות מידע חייבים לאמץ גישה גמישה וניהול יזום על מנת לספק שירותים במחיר אפקטיבי ובאיכות גבוהה.

ניהול שירותים עסקיים – BSM (ר"ת Business Service Management) בסביבת ענן מסייע בהתמודדות עם ארבעה אתגרים מרכזיים. ראשית – יש להבין את מהות הסביבה שבה אנו פועלים: לנטר ביצועים, לאסוף מידע ממגוון מקורות, לנתח אותו ולעדכן אותו בהתמדה. במקביל, יש לשמור על שליטה מלאה בסביבה וירטואלית ודינמית במיוחד, המשתנה בהתמדה על פי עומסי העבודה. ניהול שנויים וניהול תצורה אוטומטית על בסיס למידה מתמדת של התנהגויות הינם קריטיים בסביבה טכנולוגית זו. בנוסף, יש להתמודד עם אפקט הדומינו של פעילות שבה שינוי אחד או בעיה בודדת עשויים להשפיע על מאות שירותים. ניטור משאבים פיזיים, וירטואליים תוך מתן התראות מוקדמות לגבי בעיות, עוד לפני שהשפיעו על סדרי העבודה, ומתן המלצות על סדרי עדיפות, אבחון ופתרון. ולבסוף, יש להבטיח אוטומטיזציה של בקשות השירות ומענה למאות ואלפי בקשות תוך עמידה ברמות השירות המוסכמות.

פתרונות BSM מתקדמים מסוגלים לנתח את העסק, היישומים, התשתיות ועומסי העבודה – על מנת להבטיח את קיבולת משאבי העיבוד המוקצים לכל שירות עסקי. פתרונות מסוימים משולבים בכלי ניהול מערכות המידע ובכלי אוטומטיזציה, המאפשרים להבטיח שירות אופטימאלי ברמת היום-יום. הם מסוגלים להריץ ניתוחי "מה-אם", המסייעים לקבוע את דרישות הקיבולת ולתכנן אותה מראש. בעזרת הפתרונות האלה אפשר לספק את הקיבולת הנדרשת – כמו גם זאת שתידרש בעתיד – ללא הוצאה מיותרת על רכישת ציוד או תפעול מערכות שאין בהן צורך אמיתי.

אחת היכולות החשובות ביותר של ענן המחשוב נוגעת לאפשרות הנפתחת בפני משתמשים לבקש שירותים, בתהליך המתבצע בדרך כלל באמצעות פורטל בשירות עצמי. כאן, ניתן לבחור בין תשתית כשירות (IaaS) הכוללת תמונה של מערכת הפעלה רגילה, פלטפורמה כשירות (PaaS) הכוללת סביבת פלטפורמת פיתוח שלמה דוגמת דוט.נט או ג'אווה, או תוכנה כשירות (SaaS), שבה מציע הענן יישום עסקי שלם דוגמת כלי ניהול מכירות או מערכת קשרי לקוחות.

התמודדות נאותה עם ארבעת האתגרים לניהול יזום, מאפשרת הפקת ערך מקסימאלי המובטח במיחשוב ענן. השימוש בנכסי המיחשוב יעיל יותר והחזר ההשקעה ממוקסם. אוטומציה של פעילויות אדמיניסטרטיביות מאפשרת הפחתת עלויות השירות בו בזמן שמתאפשר שירות איכותי ועקבי למשתמשים לאורך זמן.

מטריקס, נציגת BMC בישראל, מספקת סל שירותים של ייעוץ, ליווי, הקמה ויישום סביבות ענן בארגונים ומלווה את הארגונים בבחינת ההתאמה לפתרונות השונים בענן בתהליך הנקרא cloud readiness.

ל-BMC ניסיון עשיר מסוגו בעולם בתחומי הענן, עם הטמעות מוצלחות בקרב גדולי הארגונים בעולם בשוקי הטלקום, התוכנה, הפיננסים ועוד, שהטמיעו את פתרונות להקמת סביבות ענן וניהולן. סל הפתרונות כולל כלים מקצה לקצה לתכנון הענן, לניהול מחזור חיי הענן, לאופטימיזציה, תפעול הענן ובקרה. הם מאפשרים ניהול משולב ואחיד של הסביבות הפיסיות, הווירטואליות והענן לכל סוגיו: פרטי, ציבורי והיברידי. כל זאת באופן שקוף לחלוטין – כאילו היו סביבה אחת.

אירועים קרובים