תוכן שיווקי

לקראת כנס ISUG | ידע וניסיון – המפתח לפרויקט ERP מוצלח

01/05/2011 14:34

מאת רוברט בנימין, מנהל קו שרות SI, מגזר CDO, נס ישראל

כבר אמר גדול הפיזיקאים של המאה הקודמת, אלברט אינשטיין, ש-"המקור היחיד לידע הוא הנסיון". במבט ראשון זה נראה תמוהה, הרי ידע ניתן להשיג בדרכים נוספות כמו לימוד, קבלת ייעוץ ועוד.

מה מיוחד כל כך בנסיון שהוא מהווה את המקור העיקרי לידע? ארגונים רבים מבינים היום את הערך הרב הטמון במערכות מידע תומכות היכולות להוביל אותן להצלחות הבאות. במציאות העסקית התחרותית, חדשנות היא גורם הכרחי הנדרש להשגת יתרון עסקי כבסיס לצמיחה של העסק, אבל שילוב חדשנות מגדיל גם את הסיכונים , וסיכונים גדולים יכולים להוביל גם לכשלונות. כשלונות אינם באג'נדה, חובה להצליח מול המתחרים.

גרטנר מציבה אתגר בפני המנמרים:

"CIOs should set a minimum-percentage failure target for the set of activities intended to explore and create innovation, because taking risks to explore unknown new areas is essential for creativity and agility."

זה המקום בו ערך הידע מקבל משמעות, משהו שיודעים אין צורך לנסות. הידע חוסך זמן, מפחית סיכונים ומאפשר לארגונים להשיג את היתרון התחרותי שהם מחפשים. הידע הנדרש בישום פתרון בעולם הERP רחב מאד ,בראש ובראשונה יש להכיר את תהליכי העבודה המיושמים במוצר, בהמשך חשובה ההכרות עם מגזר הפעילות העסקית הכוללת: תהליכי עבודה ומושגים והחשוב מכל נהול הפרויקט. לא פחות חשוב מכל אלא הוא הידע והניסיון לערב את הלקוח בכל המקומות הרלוונטיים, בזמן הנדרש ולא "לפחד" להתנגד לדרישות הלקוח במקומות בהם המתודולוגיה והניסיון מורים אחרת.

ניהול פרויקט מוצלח מבוסס על נסיון הכולל מתודולוגית עבודה מוכחת , תהליכי עבודה מסודרים מול ארגון הלקוח על מגוון תפקידיו , תהליכי איכות ובקרה עסקית, לאחר יותר מ15 שנה של נסיון בישום פרויקטי SAP עם צוות של כ400 מומחים בתחומים שונים. נס היא מקור לידע כולל לביצוע הפרויקט החל מהתשתיות, דרך היישום, הבדיקות וכלה בהטמעות והדרכות. לנס קבוצת OFF SHORE זמינה (נס באר שבע) המתמחה בעולם הפתוח בSAP ,שילובה מאפשר קיצור לוח הזמנים תוך ניצול היתרון הכלכלי הטמון בהפעלת קבוצה זו. הניסיון, שנצבר מביצוע פרויקטים רבים במגזרי הפיננסים, התעשייה והציבורי, מהקטנים ביותר ועד למגה פרויקטים רב שנתיים אפשרו לצבור בנס את ההבנה בליבת העסקים, את הידע התורתי, ואת התהליכי העבודה היחודיים לכל מגזר ובכך לתת ערך ללקוחות בהתמודדות עם העולם העסקי המשתנה במהירות. נסיון זה משמש כידע זמין לטובת היישום הבא, רק כך יתאפשר שצרכי הלקוח ביישום מערכת ERP יוגשמו בגמישות בהתאמה מיטבית לתהליכי ה-BEST PRACTICE המגיעים מהיצרן.

קו השירות System Integration בנס מאחד את הידע היישומי הטכנולוגי והפרויקטלי המבוסס על ביצוע של עשרות פרויקטים בהם הושקעו אלפי שנות נסיון. כל אלה מהווים את הבסיס הנדרש לכל פרויקט חדש. לרשות הלקוח הפוטנציאלי עומדים הן מאות יועצי נס המכירים את המגזר המסוים והן מאות יועצים המכירים את הטכנולוגיות הנדרשות והאינטגרציה ביניהן (לדוגמא ביישומי SAP). לעתים לקוחות מתפתים ל"פתרונות זולים". עולם ה-freelancer-ים צומח בשנים האחרונות, לקוחות מעסיקים מומחים עם ידע ספציפי ביישום הנקודתי אבל על ידי כך הם מזניחים את הנסיון האמיתי הנדרש , הנסיון היישומי המצטבר, הנסיון המגזרי, והנסיון הפרויקטלי. ארגונים שטרם יישמו מערכות ERP מהווים חלק מהגל המאוחר של מאמצי מערכות אלו , ארגונים אלה זקוקים להצלחה מהירה, מפוחתת סיכון, נס עבורם היא אמצעי חשוב להבטחת הצלחתם.

ארגונים אחרים המבקשים להעשיר את ישומי הERP שלהם ואפילו לעבור למה שקרוי 'ERP II". שיכולים יכולים גם כן להנות מעושר היועצים ומהנסיון המצטבר במגזרים השונים ובתחומי היישום הפונקציונאליים. ידע הוא כח כך אמר הפילוסוף בן המאה 16 פרנסיס ביקון , נצלו את הידע הנצבר מהנסיון להביא את ארגונכם לחדשנות בסיכונים מינימליים.

אירועים קרובים