תוכן שיווקי

לקראת אירוע | אחסון וגיבוי – לא רק במגרש של הגדולים

16/05/2011 15:41

מאת יוסי פיקל, מנהל הפעילות העסקית והמכירות של מוצרי Iomega במערב אירופה ו-MEA

רוב העסקים הקטנים והבינוניים (SMB's) מתחילים את פעילותם העסקית עם "שורשים" צנועים מאוד, בביתם או במשרד קטן, תוך ניצול הציוד המנימאלי הדרוש כדי לבצע את המשימות הדרושות לפעילות העסק. עם זאת, כשהעסק מתחיל להצליח ולגדול, הוא חייב לבצע השקעות בתחומי מפתח על מנת "להעלות אותו כיתה": העסקת עובדים נוספים וקניית מחשבים, שרתים, נכסים ועוד. אחד התחומים שבהם הצמיחה של העסק בולטת היא בתשתית האחסון שלו. במהלך השלבים הראשונים של קיומה של החברה, השימוש במילה "אחסון" בדרך כלל מתייחס לכך שהנתונים נשמרים במחשב הנייד של בעל העסק. כשהעסק צובר תאוצה, מתפתחת ההבנה כי קבצים ומידע קריטי אחר צריכים להיות מגובים ומוגנים מפני גניבה, כשל בדיסק או כל אירוע אחר שעלול להפוך את המידע שמאוחסן במחשב ללא-נגיש.

התחלה צנועה
שיטות האחסון הראשונות של החברה החדשה כוללות, בד"כ, כוננים קשיחים חיצוניים או התקן אחסון המחובר ישירות (DAS) ולחילופין, תקליטורים פיזיים (CD's) – אופציות פשוטות שיכולות לייצר גיבוי של נתונים, ובכך להגן מפני איבוד נתונים במקרה של קריסת מערכת, גניבה או אסון אחר. שיטות אלו מבוססות על תהליכי ידניים שמציעים מעט מאוד במונחים של הגנה אמיתית על המידע. תקליטורים פיזיים (CD's), למשל, דורשים תהליך פיזי-ידני של הוספת תקליטורים לכונן ובחירה של הקבצים שאותם אנו מעוניינים לשמור. אפילו בעל עסק מסודר ומסור במיוחד לא יכול לעקוב באופן רציף אחרי ביצוע תהליכים כאלה.

הגנה רציפה
הגנה "אמיתית" על המידע דורשת הסרה של הגורם האנושי מהליכי הגיבוי שיוחלף ע"י פתרון טכנולוגי אמין ועקבי. כתוצאה מכך, אוטומציה חייבת להיות במרכזה של אסטרטגיית ההגנה על נתוני החברה. אוטומציה תבטיח כי כל הנתונים מוגנים באופן מיידי, בהתמדה, על פי מדיניות החברה בכל זמן, כל הזמן. היבט חיוני נוסף של האסטרטגיה של החברה הוא הגנה על נתונים וניהול מרכזי מלא של מערכת האחסון כולה. ניהול מסוף יציב שיהיה מבוסס-רשת מאפשר למנהל הרשת לפקח ולנהל את כל המידע של הארגון מכל מקום ברשת, מה שמקל את הפיקוח והניהול של האחסון, לתזמן גיבויים, לבצע גיבויים בצורה ידנית במקרה של השבתת השרת ולקבל הודעות על בעיות בכל נכסי הארגון.

הנתונים הם הנכס החשוב ביותר של החברה, והגנה עליהם צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של בעל העסק.

איומגהחברת Iomega, ספקית עולמית לפתרונות אחסון לעסקים קטנים ובינוניים ולצרכנים ביתיים וחברה בת של EMC, פועלת בשיתוף פעולה מוצלח עם חברת C-DATA למעלה משנה, ומציעה מגוון פתרונות לתחום ה-SMB, כולל סדרת מוצרי ה-NAS החדשה – StorCenter PX, שתושק בקרוב. סדרת ה-StorCenter PX פועלת באמצעות טכנולוגיות האחסון המובילה של חברת EMC ומיוצרת במארז בעל 4 או 6 כוננים או לחילופין במארז Rackmount בעל 4 כוננים – כולם זמינים בתצורות הניתנות להתאמה ובמחירים נוחים.

עסקים קטנים ובינוניים, משרדים מרוחקים ומשתמשים ארגוניים מבוזרים יהנו מהשימוש האופציונלי בכונני SSD  שיספקו ביצועים גבוהים אף יותר, יחד עם אפשרויות הגנה מתקדמות באמצעות רמות RAID שונות המסוגלות לבצע "החלפה חמה" במקרה של כשל, תמיכת אל-פסק, מכסות משתמש, אפשרויות שכפול ישירות ממכשיר למכשיר ותמיכה במרבית סביבות הוירטואליזציה.

הסדרה כוללת את טכנולוגיית ה-Personal Cloud של Iomega המאפשרת למשתמשים לשתף לשכפל ולהגן על המידע שלהם מכל מקום בעולם ללא עלויות נסתרות. קלים להגדרה, פשוטים לניהול, זולים לשימוש – התקני האחסון ברשת של חברת Iomega מציעים פתרון מושלם לתחום ה-SMB.

אירועים קרובים