תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ערכות הדרכה להפעלה בשימוש עצמי

23/05/2011 15:38

מאת ערן גלמור *

חשבתם לגוון לעובדים את ההדרכה? להוציא את העובדים לפעילות מחוץ לחברה במסגרת פיתוח הצוותים, אבל התקציב עצר אתכם?
רציתם שההדרכה הבאה תהיה יותר דינמית, יותר חווייתית? הדרכת אנשי מכירות, פיתוח מנהלים, הדרכת מיומנויות רכות, שרות, הטמעת ערכים , ניהול מטריציוני , יעדים ושיפור ביצועים – כל פעילות הדרכה שכזו עשויה  להיות אפקטיבית יותר יכולה להצליח יותר כשהיא מומחשת בצורה חווייתית.

למה O.D.T?

•    בתהליך ה-O.D.T "קשה להעמיד פנים" ההתנהגות האמינה מובלטת וקשה לביים ולהסתתר מאחורי מסכות.

•    התוצאות של הפעילות הן "חד-משמעיות" עבור רוב המשתתפים: רואים בעיניים את התהליכים והתוצאות.

•    הסביבה הפיסית-אקלימית עצמה יוצרת מגוון רחב של התנסויות לימודיות בלתי צפויות שאינן קיימות בלמידה החזותית הרגילה.

•    ישנן הוכחות כי קיימת למידה מוגברת במצבים קיצוניים הכרוכים באירועים לא שגרתיים, אינטנסיביים וספונטניים ה – O.D.T  מספק חוויות כאלה.

אבל לצער כל הנוגעים בדבר מעטים הארגונים המסוגלים להוציא את העובדים שלהם בתדירות גבוהה לפעילות בטבע מחוץ לארגון. אבל מסתבר שניתן לאכול את העוגה משני הצדדים ולהשאירה שלמה, הכיצד? מצד אחד להפעיל את העובדים בפעילויות אקטיביות, פיסיות, שדורשות מאמץ פיסי ומצד שני להימנע מעלויות גבוהות של הדרכה חיצונית, הסעות, שעות עבודה והוצאות קייטרינג.

הפתרון – פעילות Indoor-Outdoor

•    ערכות הדרכה המביאות את חוויית ה-Outdoor לתוך כיתת ההדרכה. הערכות מיועדות לשימוש עצמי של הארגון – ע"י מדריכים, אנשי מש"א או אפילו ע"י מנהלים בארגון.

•    ניתן לשלב בהדרכה מנחים מתוך הארגון שבאמצעות ערכת מדריך יכולים להפעיל בחדר הלימוד את העובדים

•    והעלויות צנועות (ניתן להשכיר את הערכות)

הערכות כוללות מתקן ארוז בתיק נח להובלה וערכת מדריך מפורטת להעברת הפעילות. ערכת המדריך מפרטת את חוקי ההפעלה, ההכנות הנדרשות ולא פחות חשוב – על מה לתצפת במהלך הפעילות כבסיס לדיון ההדרכתי המשלים את ההפעלה.

אז עכשיו יש לכם כלי שיכול לשמש הן את המדריכים/מנהלים בארגון וכן את היועצים המעבירים הדרכות, המאפשר שדרוג ההדרכה – אם זה לרחף מעל הביצה הטובענית, בניית מתקן להולכת גולות או לקלוע לסלים בעזרת יריעות בד.

רוצים ללמוד מעט יותר ואף להתנסות? בואו לכנס פורום מש"א ב-16-6-11.

* הכותב הוא יועץ ארגוני מזה 17 שנה, עסק בתחום הפיתוח הארגוני בקומברס, ושימש תקופה קצרה כמנהל הפיתוח הארגוני הגלובאלי בנס טכנולוגיות.

אירועים קרובים