תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ארכיטקטורת ענן היברידי לאפליקציות גמישות עם VMware ו-F5

25/05/2011 15:07

מאת אופיר זמיר, מנהל הנדסת מערכות, VMware איזור אגן הים התיכון

חברת VMware הינה המובילה עולמית הוירטואליזציה ובתשתיות ענן, הן אצל ספקי השירות והן בארגוני אנטרפרייז. על פי נתוני גרטנר (דצמבר, 2009), 84 אחוזים מן השרתים הוירטואליים בעולם מורצים על גבי פלטפורמת VMware vSphere ויש בעולם יותר מכונות וירטואליות משרתים פיסיים. למעלה מ-250,000 ארגונים ברחבי העולם משתמשים בטכנולוגיית הוירטואליזציה של VMware, בהם 3,500 ספקי שירות ושותפים.

חברת VMware פועלת יחד עם ספקי שירותי ענן, על מנת להעלים את החסמים במעבר סביבות הענן ובכך מאפשרת לארגונים לבנות את הגישה ה"היברידית" שלהם למחשוב ענן, הכוללת ניוד עומסי עבודה, בהתאם לצורך והתמודדות עם קשיים בלתי צפויים כמו איומי אבטחה. הענן ההיברידי כולל את האפליקציות הקיימות והחדשות בארגון ומאפייני תוכנה כשירות (Saas). כמו כן, שמה החברה כמטרה להעניק למשתמש הסופי יכולות בחירה רבות, על מנת לשפר את שביעות הרצון מן הענן. זאת תוך האצת זמן היציאה לשוק של אפליקציות, הנמצאות בפיתוח, תוך שימור ההשקעה בתשתיות קיימות.

עבור ארגונים המנהלים אפליקציות גמישות, מעניקה ארכיטקטורת ענן היברידי פיתרון חזק וחסכוני לניהול עומסי עבודה משתנים. ארכיטקטורה היברידית מאפשרת הטמעה דינמית ומהירה של אפליקציות, המורצות בענן ומבטלת את הצורך בשימור שרתים, העומדים דוממים וממתינים לקריאה למקרים של תעבורת שיא. תחזוקת סביבות ענן יכולה להיות מעיקה לעיתים עבור אנשי התשתיות, תוך שהיא גוזלת זמן רב ומחייבת בדיקות בכדי להימנע משגיאות וכשלים. ארגונים יכולים להתגבר על אתגרים אילו תוך אוטומציה של תהליכים בהם ניהול דינאמי של תעבורת האפליקציות ואופטימיזציה של סנכרון הדטה על ידי שימוש בפתרונות F5 וב-VMware vCloud director  וב-VMware GemStone SQLFabric. אסקור כאן בקצרה את ארכיטקטורת ענן היברידי לאפליקציות גמישות עם VMware ו-F5.

ארכיטקטורה זו המשלבת יחדיו פתרונות מבית VMware יחד עם פתרונות F5 מסייעת בניטור ביצועי האפליקציות בענן. מרגע שהוטמעו פתרונות אילו בענן הם מסייעים באספקת אפליקציות לפי דרישה בהתאם לצרכי המידע המשתנים. בכך אנו מבטיחים לארגון כי נשמרת רמה גבוהה של ביצועים לאפליקציות ורמת זמינותם נשמרת. כל זאת על אף השינויים בדפוסי השימוש באפליקציות ותוך עמידה במסגרת התקציבית הקיימת.

•    פלטפורמת VMware vCloud Director מעניקה את כלי הניהול הנדרשים עבור סביבות ענן שכלביליות וכן ממשקי API להוספת יכולות לפי הצורך.

•     בכל דטה סנטר או ענן BIG-IP Local Traffic Manager, של F5 מעניק ניהול לתעבורת האפליקציות וניטור מלא. הניטור מבטיח כי כל האפליקציות נותרות מהירות, זמינות ובטוחות בכל עת.

•     פתרון F5 BIG-IP Global Traffic Manager קובע מתי וכיצד לכוון את התעבורה בחוות שרתים שונות או סביבות ענן שונות. זאת בהתבסס על כללי קונפיגורציה שנקבעו מראש בהתאם למדיניות האוטומציה בכדי להגיב לדפוסי העומס המשתנים.

•    לבסוף, VMware GemStone SQLFabric, מספק את היכולות הנדרשות בהם אספקה, הטמנה ושכפול של האובייקטים בדטה בייס השונים ובין הדטה סנטר לענן. כל זאת תוך שמירת  המידע בענן הפרטי שיפור רמת הביצועים וקיצור זמן ההמתנה מרגע שבו ניתנה ההוראה להעברת המידע.

•    מערכת BIG-IP LTM מוסיפה מאפייני קידוד והצפנה לאופטימיזציית התקשורת בין הדטה סנטר לענן.

אירועים קרובים