תוכן שיווקי

לקראת אירוע | רכוש קבוע בחברה זה לא רק שורה במאזן

לקראת הכנס, פנינו לאלכס קלוצמן - מנהל שיווק ומכירות בחברת לירם, המובילה בתחום הרכוש הקבוע בישראל, על מנת לבדוק מה ההשפעה בפועל של השינויים בדרישות לניהול רכוש קבוע בחברות, בעקבות המלצות ועדת גושן, IFRS ו-SOX

06/06/2011 14:40

בעשור האחרון עברה התקינה החשבונאית מספר רפורמות שהשפיעו רבות על תהליכי ניהול הספרים וביקורת פנים בחברות. החשב ומנהלי מערכות מידע נמצאים תחת עומס דרישות הנהלת החברה המעמידה אותם בפני דרישות חדשות. חברות שהרכוש הקבוע מהווה חלק משמעותי מנכסיהם, תרות אחר פתרון לניהול הרכוש, המתבטא בצורך לניהול לוגיסטי של הנכסים ,תחזוקתם ודיווחם במאזן ובדוחות המס. בעקבות שינויי התקינה: המלצות ועדת גושן, IFRS ו-SOX, רוב החברות הגדולות והבינוניות עוברות לנהל את הרכוש הקבוע בתוך החברה. לעיתים מתגלות אי התאמות והבדלים מהותיים בין המידע שהיה במאזן, לבין הקיים בפועל בחברה. משרדי רו"ח הופכים לגוף מבקר ואינם יכולים לבצע דוחות פחת לחברות המבוקרות על ידם.

במה שונו הדרישות, בעקבות מסקנות ועדת גושן, SOX ו-IFRS?
–    ניהול הרשאות כניסה עבור משתמשים, כולל אפשרות ברמת אפליקציה לרישום לוגים.
–    ניהול מידע נוסף עבור נכסים – פרטי ספק, אחריות, מיקום ועוד אפשרויות רבות.
–    צירוף מסמכי מקור – כולל סקיצות, כל ניירות העבודה. חוסך זמן באיתור מידע, והופך את משרדכם למשרד ללא נייר.
–    אפשרות לניהול נכסים לפי מחלקות, סניפים או מרכזי רווח שונים במקביל לניהול קבוצות פחת.

ייחודיות רמניהול לחברות:
התוכנה מהווה פתרון קל ופשוט לניהול הרכוש הקבוע בחברות. שדרוג התוכנה לחברות, כולל בתוכו את כל הידע והנסיון שנצבר במשך השנים בכל מחלקות לירם, זאת כדי ליצור את התוכנה האולטימיטיבית, המבינה את צרכי משתמש הקצה.

למה דווקא עכשיו חברות צריכות להיכנס לעומקו של נושא ניהול הרכוש הקבוע?
זו הזדמנות עבור חברה להפוך את הניהול הנכסים מהכנת דוחות בלבד לניהול נכסים שנותן תמונת מצב עדכנית ואמיתית. ערך המוסף האמיתי הוא שיתוף ידע בין גורמים שונים בארגון: מערכות מידע, אדמיניסטרציה ופיננסים. לדוגמה מחלקת מערכות מידע גם כן מנהלת ציוד, לעיתים נוצר ניהול מקביל של נתונים אשר יוצר בלבול בין המחלקות השונות. במקרים רבים נתקלנו בציוד ישן שהושבת אך עדיין נכלל בטופס הפחת. היום באמת ניתן להפוך את ניהול הרכוש הקבוע לקל ופשוט יותר.

חברת לירם נמצאת תמיד עם יד על הדופק ועוקבת אחרי כל התנודות בתחום הרכוש הקבוע, המאפשר לחברה להתאים מיידית פתרון רלוונטי, גם בהסבה וסינכרון נתונים ממערכות שנות. מחלקת הפרויקטים של לירם מובילה את תחום ניהול הרכוש הקבוע בחברות כבר מעל שני עשורים, בהן בוצעו מאות פרויקטים בחברות שונות.  ברגע שניהול רכוש יוצא מידי רו"ח ומתרכז בתוך הארגון, הדרישות והצרכים משתנים. כאשר הניהול נמצא בידך אתה רוצה כלי ניהולי טוב יותר, המספק מידע לכל הגורמים בארגון לפי הרלוונטיות.

לירם מומחית בניהול הרכוש הקבוע ומספקת למעלה מ – 25 שנה פתרונות כוללים לחברות בפן האדמיניסטרטיבי, הלוגיסטי והחשבונאי. בין לקוחותינו 17 מתוך 20 משרדי החשבון הגדולים (לפי סקר שפורסם בגלובס 2011), וכן אלפי רו"ח וחברות. יותר משני שליש מהדוחות בישראל מוגשים באמצעות רמניהול.

לירם הופכת את תחום התוכנות הפיננסיות לידידותי יותר בעזרת טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת עבודה קלה ופשוטה. הותק והנסיון בשילוב מומחיות הופכים את חברת לירם למובילת שוק בתחום התוכנות הפיננסיות.

אירועים קרובים