תוכן שיווקי

לקראת אירוע | SAP ישראל תכריז בכנס השנתי על גרסת SAP Business Objects 4.0

הגרסה החדשה כוללת את יכולת ה-Social Intelligence, פרי פיתוח של מעבדות SAP ברעננה, המהווה רשת חברתית מקצועית, המיועדת לארגונים וחברות בכל מגזר וגודל

13/06/2011 14:42

ביום חמישי הקרוב תקיים SAP ישראל את הכנס השנתי שלה תחת הכותרת בינה עסקית וטכנולוגיה. במרכז הכנס תעמוד ההכרזה על הגרסה החדשה של SAP Business Objects. לדברי שרון חבר, מנהלת מוצר Social Intelligence, גרסת SAP Business Objects 4.0 כוללת שיפורים, הרחבות ותוספות משמעותיות, ומוכיחה את המחויבות וההשקעה העצומה של סאפ ב-Business Objects אשר נרכשה בינואר 2008, תמורת 6.8 מיליארד דולרים.

"עם עד כה ה-BI הסתמך לרוב על שאיבת הנתונים מבסיסי נתונים מובנים, הגרסה החדשה מאפשרת להפיק תובנות ומגמות מהתוכן הלא-מובנה של בלוגים, דואר אלקטרוני ומדיה חברתית. כל הרכיבים החדשים בגרסה החדשה מהווים בסיס לסביבת מידע אחודה ועדכנית, מגיבה ומנתחת. באופן זה, המשתמשים זוכים לקבל יותר תובנות במהירות גבוהה יותר, וכך הם יכולים לפעול ולהגיב טוב יותר".

בין החידושים המרכזיים בגרסה החדשה – ממשק משתמש שמקנה אוטונומיות מלאה למשתמש הקצה בכל הקשור ליצירת דוחות המשמשים לקבלת החלטות ארגוניות. "SAP Business Objects 4.0 מביאה שיפור משמעותי בפונקציונאליות ובחוויית המשתמש של לוחות המחוונים למנהלים. ארגונים יכולים באופן זה ליצור לוחות מחוונים, התפורים לצרכים הספציפיים שלהם בצורה יעילה ופשוטה, ולהפיץ את המידע באמצעות הפורטל הארגוני", אומרת חבר.

בגרסה החדשה אף קיימת יכולת מובנית חדשה לעולם הנייד; יכולת המאפשרת שימוש בכלי הגרסה החדשה על גבי מגוון טלפונים חכמים, וכן הורדה של יישומי BI Mobile וצריכה של מידע BI באמצעותם. עוד בגרסה החדשה התקן ה-SAP HANA (ר"ת High-Performance Analytic Appliance), המאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר באופן משמעותי ובזמן אמת. "יכולת זו מתאפשרת על ידי טכנולוגיית ה-In Memory, המאפשרת ללקוחות הארגוניים להאיץ את השימוש במערכות ה-BI פי 200-400 מהמהירות הנוכחית", מסבירה חבר ומוסיף שאת היכולות הנוספות המוצעות בגרסה החדשה יכולים הארגונים לרכוש אף בסביבת ענן.

ההכרזה על הגרסה החדשה מעוררת התרגשות מיוחדת בקרב אנשי הפיתוח של סאפ בישראל, שכן הם היו שותפים לפיתוח יכולות השיתופיות של SAP Business Objects 4.0. "קבוצת פיתוח ממעבדת סאפ בארץ פיתחה את יכולת ה-BI Workspace. מדובר בדף הבית המובנה של כלי הבינה העסקית, שממנו מתחילים כל התרחישים של הבינה העסקית. דף זה מאפשר למשתמש הסופי ליצור, לחפש ולגלות תובנות עסקיות, באמצעות כל הכלים של גרסת 4.0", מסבירה חבר.

כלי שיתוף נוסף, פרי פיתוח של מעבדות SAP ברעננה נקרא Social Intelligence, והוא מהווה למעשה רשת חברתית מקצועית, המיועדת לארגונים וחברות בכל גודל ומגזר. לדברי חבר, הכלי מאפשר לעובדים בתוך הארגון להתחבר ולתקשר אחד עם השני ולנהל ולעקוב אחר פעילויות יומיומיות במסגרת של סביבה מובנית, ובאופן המאחד את המימד המקצועי עם המימד האישי. "הרשת החברתית-עסקית החדשה מאפשרת להעביר את הקשרים בין אנשים בארגון למימד חברתי, אשר משלב בין המידע האישי של העובדים לבין המידע והרקע המקצועי שלהם לאורך הקריירה – לרבות התמחויות, ניסיון מקצועי, קשרים עם חברות שונות מהתחום, וגם קשרי העבודה שלהם בתוך הארגון עצמו, כך שניתן להתייחס אל ה-Social Intelligence כאל פייסבוק לארגונים.

כלי ה-Social Intelligence מאפשר איתור מהיר של האנשים המתאימים ביותר בארגון לביצוע כל משימה מוגדרת, וזאת על סמך הרקע והניסיון המקצועי שלהם שהוגדר כרלוונטי לביצוע המשימה, בנוסף למידע אישי המופיע גם ברשתות החברתיות הרגילות. יכולת נוספת מאפשרת מעקב אחר Action Items, תוך ריכוז כל המידע הרלוונטי לאותו פריט מכל קצוות הארגון.

לדברי חבר כנס SAP השנתי יכלול מליאה בה יישא דברים בכיר מסאפ העולמית. במהלך המליאה תושק גרסת SAP Business Objects 4.0, ומיד אחרי ההשקה יתקיים פאנל מומחים שיידונו ויספרו על המגמות המרכזיות בעולם ה-BI. בהמשך יוזמנו המשתתפים לבחור מבין 30 הרצאות שונות שיתקיימו במסגרת חמישה מסלולי נושא, כגון מסלול BI פיננסי, ופתרונות BI בעידן הניידות.

אירועים קרובים