תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מדוע מערכות המידע כבר לא יכולות להתעלם ממדיה חברתית?

13/06/2011 15:30

בכנס משתמשי SAS שיתקיים ב-28 ביוני תציג פלורנס ג'וליאנו, מומחית לאסטרטגיית מניעת הונאות בחברת SAS, את המאבק בהונאות תוך שימוש בניטור רשתות חברתיות. בועז ארד ממיה מחשבים יציג את הטכנולוגיות המתקדמות של SAS לניטור ולאנליטיקה של מדיה חברתית למטרות הגנה וניהול המותג

מקור מידע חדש מושך את תשומת ליבם של מנהלי המידע באירגונים – וכך ראוי שיהיה. בעוד מומחי המידע שוקלים את המשמעויות של השימוש במידע החדש, החל ממיקום ההתיחסות אליו במבנה התאגידי ועד לקביעת המדיניות לאופן הטיפול במידעוהשימוש הנכון בו; בהתחשב בכך שכמויות המידע במדיה החברתית עולות בהיקפן על 1.2 זטהבייט ומקורן במיליוני אתרים ברשת, בלוגים וטוויטים – מידע זה משפיע באופן ישיר על מדיניות השיווק ויחסי הציבור, שירות הלקוחות, חקר שווקים וניהול משאבי האנוש, הגנה מפני הונאות והגנה על המותג.

על פי מחקר חדש של SAS קנדה ומכון לאג'ר שיווק, רוב מוחלט של 90 אחוזים מן המנהלים מעריכים כי למדיה החברתית תהיה השפעה פוטנציאלית על המותג שלהם ואירגונים נערכים על מנת למצות את האפשרויות הטמונות במדיום החדש. השאלה העולה מנתונים אלו היא מדוע פחות מ-7 אחוזים ממומחי המידע עוסקים בנושא בפועל?

פלורנס ג'וליאנו, מומחית לאסטרטגיית מניעת הונאות, SASבהיות המדיום חדש לאירגונים רבים ובשל הרתיעה מכמויות המידע העצומות, רוב הארגונים העדיפו מיקור חוץ לצורך האיסוף, הניהול והניתוח של נתוני המדיה החברתית. ארגונים מובילים מינו מנהלים האחראיים על נושא המדיה החברתית (בדרך כלל את אנשי השיווק ברשת ואת מקצועני יחסי הציבור), או את אלו שצעדו קדימה באופן התנדבותי על מנת לתבוע את הטריטוריה הבלתי מיושבת הזאת, כל אלו פועלים עם חברות חדשות על מנת להפיק תובנות מן המידע הרב וממגמות דעת קהל העולות ממנו ולהתאימם למודלים העסקיים שלהם.

ככל שמנתחים יותר מידע מתגלות יותר הזדמנויות למשווקים המאפשרות לארגונים להתמקד במקורות המידע הרלוונטיים לעסקיהם  ולהנות מתמונה מלאה יותר של השוק בו הם פועלים. למשל, כאשר סרטון יוטיוב מפורסם הדגים כיצד ניתן בעזרת עט פשוט לפתוח מנעול  של חברת "קריפטונייט" והגיע למסה קריטית של צפיות, אין זה מופרך להניח כי מרכז השירות ואתרי האינטרנט של "קריפטונייט" הוצפו בפניות של לקוחות מוטרדים. ללקוחות אין כיום מגבלות האופייניות למבנים אירגוניים. בדומה למים, הזורמים דרך כל חריץ אפשרי, הם חודרים לארגון דרך חזיתות מרובות, שמסלולן ניכר לעיתים רק בבירור מאוחר. תמונה ברורה יותר בזמן אמיתי מאפשרת לנו לאייש באופן הולם מרכזי מידע עבור אירועים מתפתחים, להתאים אתרי אינטרנט ונקודות שיחה לסוכנים, ולהגיב לאירועים מתפתחים בטרם יצאו מפרופורציות הניתנות לניהול ויאיימו על שביעות רצון הלקוחות ודימוי המותג.

עוד בטרם ישיקו חברות את אסטרטגיות המדיה החברתית שלהן ויגישו למנהלי המידע את ההשלכות של אסטרטגיה זו, מוטב למנהלי המידע באירגונים לשלב עצמם בתהליך. נתוני המדיה החברתית, אכן מקור מידע חדש, אינם נושא מבודד. בשימוש מונחה אסטרטגיה, הם חלק מהותי מן האקולוגיה של הלקוח. לאחר שהשלב הראשוני של ההאזנה מסתיים, מנהלי שיווק יתבגרו לשלב של גילוי צרכים ודרישות באופן מתוחכם יותר ולהפיכת המידע למקור נתונים פנימי עשיר עבור הארגון. יהיה עליהם  לגשר בין איי המידע וידרש גם שיתוף פעולה של מומחי המידע על מנת להתמזג עם נתוני הארגון ולהבטיח זרימת מידע מדוייק ורלוונטי אל מחלקות השיווק.

דווקא במדיום מידע זה, שהוא מהיר מטיבו, מתרחש תהליך איטי של הבשלה של אירגונים. הקמת התשתית הנכונה, איסוף וניתוח מדוייקים של המידע הם המפתח להדביק את הפער החדש שנוצר בין אירגונים מובילים לבין לאחרים.

אירועים קרובים