תוכן שיווקי

לקראת כנס SAS | ראיון עם צבי צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת SAS בישראל

16/06/2011 16:10
SAS

ב-28 ביוני יערך כנס משתמשי SAS בישראל. מה המיוחד בכנס המתקרב?
בכנס זה  נחגוג 30 שנות פעילות של מיה מחשבים בישראל. מדובר בציון דרך מאד מרגש עבורי ואני מצפה שיהיה יותר מאשר ביטוי להצלחה שיווקית. זהו אירוע המהווה ציון דרך חשוב לאחר שלושה עשורי פעילות פורייה – אני  פונה אל החברים הנאמנים והותיקים שליוו אותנו כל השנים, ויש רבים כאלו – ראו עצמכם מוזמנים אישית על ידי, גם אם לא אספיק  להתקשר לכל אחד מכם.

מה צפוי לאורחים בכנס המתקרב?
מדובר בכנס האנליטיקה העסקית הגדול והמקיף בישראל. זהו כנס יחיד מסוגו בו ההרצאות הינן סיפורי לקוח מתחום האנליטיקה העסקית. אנו גאים לארח מרצים בכירים מן הארגונים המובילים במשק, ביניהם בנק לאומי, בנק דיסקונט, ביטוח ישיר, סלקום, דלק, חברת חשמל, משרד הבריאות ועוד. כולם יספרו על יישומי אנליטיקה עסקית חכמה שהוטמעו באירגונים אלה. האורחים בכנס יוכלו להבין טוב יותר כיצד התגברו בנקים על האתגרים שעמדו בפניהם ביישום מערכות ניהול סיכונים, כיצד ניתן לאתר הונאות באמצעות רשתות חברתיות, השימושים האנליטיים בניהול קמפיינים ובתובנות לקוח, כיצד לנהל סלי מוצרים בעזרת אנליטיקה מתקדמת, כיצד לאתר ולמנוע שימוש בלתי חוקי בחשמל, להתמודד עם שוק תחרותי והפכפך בעולם הסלולר ועוד.. הייתי אומר כי כמות התובנה האנליטית שתמלא את האווניו בסוף החודש לא הייתה מביישת שום אירגון עולמי.

כיצד אתה רואה את ההתפתחויות בשוק בשלושת העשורים האחרונים?
מה שמתברר כיום, ואני יכול לומר זאת בביטחון שאינו נובע רק מתצפית בת שלושה עשורים על השוק, אלא לפי מחקרים שנוהלו בבית הספר לעסקים ב-MIT, יש התאמה רבה בין חברות פורצות דרך לבין שימוש יעיל בטכנולוגיות אנליטיות. העסקים המצליחים הם אלו המסוגלים להפיק מתוך כמויות מידע עצומות את התובנות החשובות לניהול פעילותם.

ע"פ פרופ' אריק בראיניולפסון, ראש בית הספר לעסקים דיגיטליים ב-MIT, שהיה לנו הכבוד לארחו בכנס SAS העולמי בתחילת השנה, מה שקורה בעסקים כיום דומה לתהליך של מהפכות מדעיות. כל מהפכה מדעית התבססה על יכולת מדידה חדשה. לדוגמא, בחקר המיקרו ביולוגיה על ידי המצאת המיקרוסקופ ובחקר החלל על ידי עבודתו של קופרניקוס. כיום אנו נמצאים במהלכה של מהפכה חשובה לא פחות, הנובעת מיכולתנו למדוד ולנתח מידע רב יותר מבכל עת בעבר. מידע ממערכות תפעוליות, מערכות CRM, רשתות חברתיות, מערכות ה-legacy של הארגון ועוד. עלינו מוטלת המשימה כמנהלים לרתום את הידע הזה לתובנות עיסקיות.

ראוי לציין כי השוק כיום הגיע לבשלות ולהבנת הצורך באנליטיקה, ואנו רואים את רוב ספקי הפתרונות הגדולים הולכים בעקבות SAS ומיישמים את האסטרטגיה אותה חרטה SAS על דגלה ב-35 השנים האחרונות. על כך משה רבנו כבר אמר: "ולוואי כל העם נביאים" בכל מקרה, SAS היתה וממשיכה להיות מורה הדרך של הנושא ולי היתה הזכות לקחת חלק בתהליך המרתק הזה.

מי הם האורחים שיגיעו מחו"ל לכנס הקרוב?
בכנס הזה יכבדו אותנו בנוכחותם לא רק מובילי השוק הישראלי, אלא גם נבחרת מכובדת של אורחים מחו"ל: וולף ליכטנשטיין, סגן נשיא ליישומי תובנת לקוחות, שמלבד תפקידו העולמי ב-SAS, מוביל את מרכז המצויינות של החברה בהיידלברג, מנהל את SAS גרמניה ואחראי על הפעילות באוסטריה ושוויץ; מרק תור, המנהל העולמי של יישומי טכנולוגיה ב-SAS, אשר יקנה ידע ייחודי ומעמיק לארגונים הפועלים בישראל; וד"ר פלורנס ג'וליאנו, מומחית בינלאומית למאבק במעילות והונאות, שתציג בכנס את השימוש באנליטיקת הרשתות החברתיות למניעת הונאות.

פרטים נוספים ורישום לכנס

אירועים קרובים