תוכן שיווקי

ה-Wimbi של סלע עוזר לניהול יעיל של פרויקטים

ה-Wimbi, מוצר לסביבת ה-ALM של מיקרוסופט, עוזר בכך שהוא מאפשר לנהל את הפרויקט ביחידות לוגיות ולא רק ביחידות פיזיות של קצבים ● מנהל מחלקת ה-ALM במרכז הטכנולוגי של מכללת סלע מסביר כיצד

19/06/2011 15:15

שלום לשמוליק סגל, מנהל מחלקת ALM במרכז הטכנולוגי של מכללת סלע. שמוליק, לאחרונה שחררתם גרסה חדשה לתוכנת ה-Wimbi. לכבוד האירוע רצינו לשאול אותך מספר שאלות.

ספר לנו בקצרה מה זה TFS?
ה-TFS היא פלטפורמה של מיקרוסופט לניהול מחזור חיי התוכנה. בצד הלקוח יש גרסאות Visual Studio המתאימות לארכיטקטים, לאנשי DBA, למפתחים, לבודקי תוכנה ועוד. כל אחד עובד בכלים הספציפיים לו, אשר הם בתורם, עובדים מול שרת TFS אחוּד. שרת ה-TFS מנהל את תהליכי הפתוח ומציג להנהלה דוחות התקדמות מהיבטים שונים.

וספר לנו מה עושה מוצר ה-Wimbi? כיצד הוא עוזר? למי הוא נועד?
ה-Wimbi הוא מוצר שפותח בסלע. ה-Wimbi מאפשר להנהלה לבצע מיזוגים, על-פי היחידות הלוגיות, ה-Work Item ולא רק על-פי ה-Change sets, הספריות הפיזיות. מדובר בתוסף ל-TFS. ה-TFS עצמו מאפשר מיזוג בין ענפים רק על-פי קבצים פיזיים. מאידך ניהול הפרויקט מתבצע ברמה הלוגיות. ה-Wimbi מאפשר להעביר תכולות לוגיות, בצורה אטומית, בין ענפים בפרויקט. בצורה זו הנהלה יכולה לנהל את הפרויקט ברמה הפונקציונלית, ללא צורך להיכנס למבנה הפיזי של הפרויקט.

אילו פרויקטים עשויים להפיק תועלת מהשימוש ב-Wimbi?
על-פי סקר לקוחות, ישנם הרבה פרויקטים המעוניניים לנהל את השינויים שלהם באמצעות Work Items. בייחוד חברות גדולות, המנהלות תכולות רבות וצריכות, בדרך כלל, לתמוך במודלים של בקרת תצורה מורכבים. מדובר בחברות שלהן מוצרים ופרויקטים המכילים הרבה ענפים שצריך לסנכרן באופן תדיר.

מניסיונך, מה הם האתגרים הקשים ביותר בהטמעה של TFS עבור צוותי פיתוח תוכנה? מה הטעויות הנפוצות שאתה רואה בשימוש במערכת ה-TFS?
אנו מגיעים ללקוחות שעבדו בצורה תת-אופטימלית (או אפילו בצורה 'עקומה') מאחר ולא ידעו כיצד להשתמש ב-TFS בצורה נכונה. החוכמה היא לא רק לדעת כיצד לתפעל את ה-TFS טכנית, החוכמה היא לדעת להשתמש ב-TFS בצורה המותאמת ביותר לפרויקט ולפעמים לדעת במה לא להשתמש.

אילו שירותים מציעה המחלקה שאתה עומד בראשה?
המחלקה נותנת שירותים הקשורים לניהול מחזור חיי תוכנה, אנו מעבירה הדרכות וליווי במתודולוגיות פיתוח שונות כגון: Agile, Scrum , CMMI ועוד. ואנו מפתחים מוצרים עוטפי TFS (מוצרים משלימים ל- TFS) כמו ה-Wimbi. המוצרים הנוספים שאנו פיתחנו הם Scrat, מוצר המבצע הסבה אוטומטית מ-Quality Center ל- Visual Studio ו- WTM, כלי לבודקי תוכנה המאפשר עבודה מול שרת ה-Visual Studio דרך ה-WEB תוך חיסכון בעלויות.

אני מבין ש-Wimbi בגרסת הביטא שלו כבר בשימוש במספר פרויקטים. תוכל לספר לנו כיצד השתמשו בו? וכיצד הוא עזר?
המוצר בשימוש אצל שני גופי פיתוח גדולים בארץ. הוא מהווה נדבך חשוב בתהליך הפיתוח בארגון. נראה כי החלק המשמעותי במוצר הוא היכולת לחבר בין המרכיבים הלוגיים בניהול הפיתוח. הנהלת הפרויקט יכולה להסתכל על הגרסה לא רק במבט של קוד אלא במבט של תכולות לוגיות – זהוא שיפור משמעותי העוזר לניהול מוצלח יותר של הפרויקט.

במבט קדימה וככל שתוכל לחשוף, מה מתוכנן לגרסה הבאה של Wimbi?
בתכנון לגרסה הבאה של המוצר, יותר רובסטיות מבחינת יכולות מאשר בגרסה הנוכחית.

תודה ובהצלחה עם מוצר ה-Wimbi.

אירועים קרובים