תוכן שיווקי

לקראת אירוע | יצירת ארכיטקטורה היברידית עם בקרי העברת נתונים (ADC) וירטואליים ופיזיים של F5

19/06/2011 15:31

מאת שי טואשי, מנהל טכני, ArrowECS ישראל

וירטואליזציה של תשתיות הרשת לרשת היישום יכולה להיות מוגדרת כ-"גל השני של צונאמי הוירטואליזציה המכה את חופי מרכז הנתונים".
שלא כמו וירטואליזציה של שרתים, בשל תפקידה הייחודי במרכז נתונים, וירטואליזציה של בקרי העברת יישומים – Application Delivery controller (או בקיצור: ADC), מביאה עימה השלכות ארכיטקטורה שהופכות אסטרטגיה פשוטה של החלפת וירטואלי בפיזי ללא מתאימה ומקובלת.

ישנם כמובן מקומות מתאימים ברחבי מרכז הנתונים בארגון שבו ADCs וירטואליים יכולים להיות ממונפים כפתרונות עצמאיים, כמו גם בשיתוף עם קודמיו הפיזיים, כדי לאפשר למרכז הנתונים יותר דינמיות מבלי להתפשר על אמינות, יכולת הרחבה וביצועים.

זמינותן וחדשנותן של מכונות וירטואליות רשתיות היא בהחלט צעד בכיוון הנכון ו-vADCs אינם יוצאי דופן. חשוב לזכור, עם זאת, כי ישנם אתגרים טכניים שונים הקשורים לוירטואליזציה של רכיבי רשת שסביר שניתקל בהם יותר מאשר עם וירטואליזציה של שרתים וכי כל האתגרים האלה כמעט תמיד קשורים לארכיטקטורת הרשת.

בארגון מצוי ישנן סביבות רבות ושימושים רבים שעבורם vADCs של F5 יספקו יתרונות מיידיים: בדיקות, פיתוח, אינטגרציה, QA, והעלאת מדיניות אספקת יישומים.

היתרונות הברורים והמיידים הם:

•    פריסה מהירה – כפתרון תוכנה, ניתן להקצות משאבים של vADC והפתרון יכול להיכלל בתהליך פיתוח מהיר הרבה יותר מאשר מכשיר פיזי

•    יעילות פיננסית עבור עומסי עבודה ספציפיים – בשל העובדה שעלות של מכשיר פיזי יכולה להיות גבוהה יחסית עבור שימושים ספציפיים, סוגי יישומים מסוימים ותרחישי פריסה, ארגוניםצריכים לבחור בין לא להטמיע לבין בחירה בפתרונות ביניים. עם vADC, העלות יכולה להיות מותאמת ומתואמת עבור שירות ספציפי.

•    בידוד תקלות – בכל מקרה שבו תקלה של תצורת יישום ספציפי גוררת תקלה במכשיר הפיזי שמשרת יישומים רבים – השירות יעבור ליחידת הגיבוי . עם זאת, כל היישומים מושפעים. על ידי הקדשת vADC לבידוד עומסי עבודה של יישומים מוגדרים אפשר להשיג בידוד תקלות משופר.

•    ניהול – במסגרת הניהול הכולל של ספק hypervisor, הופך הניוד והניהול של vADC לפעולה פשוטה ומהירה. צימוד vADC ליישומים ספציפיים הופך אותו לחלק אינטגראלי יותר של המערכת האקולוגית כולה.

במקרים אחרים, כגון רשתות הייצור שעליהן נשענים השירותים העסקיים ולקוחות החברה, חלקם יכולים להיות מתאימים לתצורת vADC וחלקן לא. למרות שאתגרים רבים ישותפו בין ארגונים ותעשיות, רבים האתגרים האחרים שיהיו יחודיים לצרכים ספציפיים ופרטניים של כל לקוח ולקוח, למשל – יישומים ספציפיים וסוג הארכיטקטורה בשימוש הארגון.

שיתוף הפעולה ההדוק בין F5 ל-Vmware מאפשר לנו לתכנן וליישם סביבה וירטואלית דינאמית ואוטומטית שנותנת פיתרון מושלם לשירותי ענן פרטיים וציבוריים. על ידי התממשקות לסביבת ה-vSPHERE נפתחת דלת למנהלי הסביבה ולמפתחי האפליקציות להגביר ולהפחית את כוח המיחשוב לפי מידת הצורך. כל ההחלטות הללו מתבססות על ניסיונם של אלפי מנהלים אחרים שכבר משתמשים בטכנולוגיה ואף מספרים ותומכים באתרי הקהילה למיניהם.

אתר מומלץ ביותר הוא אתר המפתחים של F5. באתר אפשר למצוא בלוגים ,פורומים ,טיפים, מסמכי תיעוד, המלצות, נושאים חמים, הורדות של סקריפטים לדוגמא ועוד הרבה דברים טובים. האתר הזה הוא עוד הוכחה שאם בחרת F5, בחרת בפתרון מוביל חדשני ויצירתי.
חברת ArrowECS, כמפיץ המוביל בתחום הוירטואליזציה ,האחסון, אבטחת המידע וה-Application Delivery יכולה לייעץ ולסייע לארגונים למצוא את השילוב הנכון המותאם באופן אישי לסביבת העבודה שלהם.

אירועים קרובים