תוכן שיווקי

לקראת כנס SAS | מאגר הנתונים של ענף ביטוח החובה לרכב בישראל מנוהל ומנותח על ידי פתרונות האנליטיקה של SAS

שחר רון, מנכ"ל רון בינה אקטוארית: "העבודה עם מיה מחשבים ו-SAS נתנה לי את האפשרות לזכות במכרז האוצר ולממש הקמה וייצור התפוקות האנליטיות של מאגר הביטוח"

22/06/2011 16:09

מאז זכתה חברת רון בינה אקטוארית במכרז משרד האוצר בשנת 2009, היא מספקת שירותי ייעוץ אקטוארי, איסוף וטיוב נתוני ביטוח החובה לרכב בישראל ומפעילה מודלים סטטיסטיים וניתוח של המידע בהתאם לדרישות ותקנות הענף והמפקח על הביטוח. ההצעה שנבחרה התבססה על אישור של האוצר להפעלה מלאה של המאגר באמצעות תוכנות SAS מקצה לקצה.

שוק ביטוחי החובה לרכב בישראל, בו פועלות כ-14 חברות (לא כולל קרנית, הפול ואבנר), עומד על כ-23% מסך דמי הביטוח בענף הביטוח הכללי בישראל, שעמדו על כ-19 מיליארד שקלים (2008). סך כל דמי הביטוח שנתקבלו בשנת 2008 מביטוחי רכב חובה היה כ-5.5 מיליארד שקלים. ענף ביטוחי הרכב הינו מן המבוזרים יותר מבין ענפי הביטוח הכללי. החברות קובעות את תעריפי הביטוח בעצמן תוך שימוש בפרמטרים שונים לתמחור ובהם מין הנהג, גיל, וותק נהיגה, היסטוריית תאונות והרשעות ועוד. במסגרת פעילות מרכז המידע, ייאסף מידע הקשור במערכות הבטיחות ברכב ורכיבים נוספים, שיסייעו להגביר את הבטיחות למשתמשי הדרך בישראל.

מערכות SAS, המפעילות את מאגר המידע והניתוח, מציעות מידע סטטיסטי להערכת הסיכון הטהור הכרוך בביטוח החובה לרכב ותמחורו. מידע זה ועיבודים שונים מתוכו מסייעים למפקח על הביטוח בקביעת תעריפי הפול, תמחור סיכונים מיוחדים, הערכת שיעור הבלתי מבוטחים בענף, בחינת מגמות בענף ביטוח החובה לרכב, ובפרט לעניין השפעת פרמטרים שונים על רמת הסיכון. המאגר משרת את חברות הביטוח, לרבות הסדר ביטוח שיורי (הפול) – הסדר לביטוח כלי רכב אשר סורבו על ידי חברות הביטוח, וקרנית- קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

התפלגות על פי טווח גילאים

שחר רון, מנכ"ל רון בינה אקטוארית, מציין כי "SAS הינה המובילה העולמית בתחום ומציעה פתרונות שהוכיחו עצמם. חברת מיה מחשבים ותוכנות SAS המשווקות על ידה נבחרו מתוך היכרות רבת השנים והניסיון הטוב בעבודה מולם ולאחר בחינה מעמיקה של משרד האוצר, שאישר הפעלה מקצה לקצה עם פתרונות SAS", סיכם רון.

אירועים קרובים