תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | אופיסופט מתמחה ב-BI למגזר הפיננסי

23/06/2011 15:58

בנקים ומוסדות פיננסיים מאופיינים בצרכים ייחודיים בתחום Business Intelligence וניתוח נתונים, הנובעים מהיקפי הפעילות שלהם והצורך לנהל נתונים רבים בזמן אמת. בכל רגע נתון מבוצעות בכל מוסד פיננסי מאות ואלפי פעולות שונות בתחומי פעילות מגוונים. מוסדות פיננסים מאופיינים בשילוב בין ארבע רמות פעילות: פעילות מבוזרת בסניפים, פעילות מרכזי ניהול אחוריים (Back Office), פעילות הנהלה ראשית ופעילות גורמים חיצוניים כמו הבורסה ומסלקות בין הבנקים.

מנהלי הארגונים הפיננסיים חייבים לקבל מידע בזמן אמת לשולחן העבודה שלהם שנאסף מכל רמות הפעילות של הארגון ומנותח לדוחות באמצעות כלי Business Intelligence. המידע אינו צורך רק של ההנהלה הראשית של הבנקים, אלא גם ברמות ניהול נמוכות יותר יש צורך לקבל מידע בזמן אמיתי לצורך הניהול השוטף של הפעילות.

היקפי הפעילות הגבוהים, הביזור הגיאוגרפי והצורך לקבל מידע בזמן אמיתי, יוצרים צרכי מחשוב וניתוח נתונים אנליטיים ייחודיים לארגונים פיננסיים, במיוחד בנקים. צרכים אלה שונים בצורה מהותית מהצרכים של ארגונים בענפי משק אחרים. זו הסיבה שביצוע פרויקט BI במוסד פיננסי מחייב התמחות מיוחדת מצידו של הארגון שמיישם פתרונות BI בארגונים פיננסיים.

לצורך קבלת החלטות מקצועית, חייב מנהל במוסד פיננסי צריך לקבל לשולחן העבודה שלו ניתוחים בזמן אמת של נתוני סניפים ונתונים ברמות גבוהות יותר בקשת רחבה של נושאים שמשפיעים על פעילותו השוטפת של הארגון, החל ממשיכות מזומנים, דרך הפקדה או משיכה של פקדונות, השקעות בבורסה, הלוואות ועוד.

ברובד נוסף במוסדות פיננסים, יש צורך במערכות שינתחו נתונים לצורך תהליכי קבלת החלטות מורכבים כמו אישור משכנתאות או מתן הלוואות. החלטות בתחומים אלה מתבססות על ניתוח של נתונים בעשרות פרמטרים שונים שנגזרים ממערכות שונות ואמורים להיות מנותחים לכלי תומך החלטה ברמות הפעילות השונות.

בתהליך קבלת משכנתא אוסף הבנק נתונים רבים שמעביר לו הלקוח, מוסיף נתונים מתוך ההיסטוריה של הלקוח בסניף אם היא קיימת, נתוני האזור הגיאוגרפי בו נמצא הנכס ופרמטרים שונים בתחום הסיכון של ההלוואה. מתוך כל הנתונים האלה מגבשת המערכת מדדי סיכון להלוואה וקובעת את פרמיית הסיכון של הבנק. זו מערכת אחת מתוך מערכות קבלת החלטות שפועלות בבנקים וחייבות לפעול בצורה מאוחדת.

השילוב בין ערוצי השרות השונים מחייב מערכות מידע ייחודיות. מנהל שרוצה לבדוק יעדים של מכירות או מצב פעילות, חייב לקבל מידע שנאסף מהסניפים, אתר האינטרנט, מוקד הבנקאות הישירה, האפליקציות הסלולריות וערוצים נוספים. כל הנתונים האלה חייבים להיאסף בזמן אמת ולהיות מנותחים "תוך כדי תנועה" על מנת לספק מידע זמן אמת אמין.

לאופיסופט התמחות מיוחדת במגזר הפיננסי ומגזר הבנקאות בפרט, בזכות בשנת 2010 אופיסופט הקימה צוותים מקצועיים שמגיעים מהתחום הבנקאי ולצד שליטה מקיפה בצרכי המערכת הבנקאית מביאים ניסיון משמעותי בתחומי Business Intelligence וניהול מדדים ויעדים. ההיכרות עם צרכי המערכת הפיננסית מחד והפתרונות הטכנולוגיים מאידך, מאפשרים לאופיסופט לספק לבנקים פתרונות מקיפים שעונים על כל צרכיהם.

אירועים קרובים