ה-FBI חוקר חשד לשוחד רחב היקף של אורקל באפריקה

על פי החשד, עובדי אורקל במערב ובמרכז אפריקה שיחדו פקידי ממשל על מנת להבטיח את זכיית ענקית ה-IT במכרזי מיחשוב ממשלתיים וציבוריים רחבי היקף ועתירי ממון ● אורקל לא הגיבה לידיעה

ה-FBI ועוד כמה סוכנויות פדראליות חוקרים חשדות לפיהם אנשי אורקל (Oracle) ביצעו מעשי שוחד רחבי היקף באפריקה, כך דיווח בסוף השבוע הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

החקירה נעשית תחת  Foreign Corrupt Practices Act, חוק האוסר על "התנהלות מושחתת במדינות זרות" של תאגידים אמריקניים. לצד חוקרי ה-FBI, נערכת החקירה במשותף עם אנשי משרד המשפטים בארה"ב וחוקרי ה-SEC, הרשות לניירות ערך. על פי העיתון הכלכלי, החקירה נמשכת כבר יותר משנה.

החשדות מופנים כלפי עובדי אורקל במערב ובמרכז אפריקה. על פי החשד, עובדי אורקל שיחדו פקידי ממשל באותן מדינות על מנת להבטיח את זכיית ענקית ה-IT במכרזי מיחשוב ממשלתיים וציבוריים רחבי היקף ועתירי ממון.

אורקל לא הגיבה לידיעה.

פרופ' מייק קוהלר מאוניברסיטת בטלר, אמר לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב כי החוק האמור משמש כלי פעולה נרחב עבור סוכנויות פדראליות הנאלצות לפעול ולחקור חברות אמריקניות הפועלות באופן גלובלי. "יותר ויותר חברות עוברות השנה את מה שאורקל חווה על מעשיה לכאורה באפריקה", אמר הפרופסור. משרד המשפטים הגיש בשנה החולפת 24 כתבי אישום על בסיס החוק האמור, במחצית השנה הנוכחית שבעה וב-2004 חמישה. כך גם הקנסות שהושתו על חברות: ב-2010 הן נקנסו בסכום כולל של 2 מיליארד דולרים, לעומת 11 מיליון דולרים ב-2004. קוהלר אמר כי הוא מצפה מאורקל שתשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות האמריקניות וציין כי בשני העשורים האחרונים אף לא חברה אחת נלחמה בחוק.

אורקל אינה החברה היחידה הנחקרת תחת חוק זה, כך גם HP, שלפי החשד שילמה כספים בלתי חוקיים לחברות זרות שבבעלות מדינה שלא צויין שמה. השנה שילמה יבמ (IBM) לרשות לניירות ערך בארה"ב קנס בסך 10 מיליון דולרים בשל חשד שעובדיה שיחדו פקידי ממשל במדינה באסיה בתמורה לחוזה מיחשוב. הענק הכחול לא הודה או הכחיש את ביצוע העבירה בטרם שילם את הקנס האמור.

סוכנויות פדראליות שוקלות לחקור תחת החוק האמור את אנשי תאגיד ניוז קורפ (News Corporation) בבעלות רופרט מרדוק, בחשד שעובדיה צותתו באופן בלתי חוקי למושאי הסיקור שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים