תוכן שיווקי

SAS הוסיפה למערכת אנליטיקת המדייה החברתית שלה רכיב כרטיסי דירוג, ריכוז נתוני הכותב ורכיבי מודיעין תחרותי

05/09/2011 14:47

במהלך כנס מנהיגי עסקים בסינגפור הכריזה SAS על רכיבים חדשים למערכת אנליטיקת המדייה החברתית, הכוללים רכיב דירוג חברתי, ריכוז נתוני כותב ורכיב מודיעין תחרותי. רכיב דירוג חברתי מעניק למנהלים של קהילות חברתיות את היכולת לזהות את פעילות הערוץ לאורך זמן ולקבל תמונה על הביצועים הכוללים לרוחב ערוצי תקשורת שונים, כגון פייסבוק, טוויטר, יו-טיוב, ופליקר. זאת על מנת להעריך את האפקטיביות של תוכניות למדיה החברתית ולאינטרנט.

ריכוז נתוני כותב (Author Hub) מעניק יכולת הבחנה חדה לגילוי היבטים השונים של הכותבים במדייה המקוונת בערוצים שונים. כך יכולים צוותי המיתוג ומחלקות שירות הלקוחות לקבל עוד מידע אודות התומכים או המקטרגים המשמעותיים ביותר שלהם – ובכלל זאת מידע לגבי הסנטימנטים כאשר מתקיימת אינטראקציה.

רכיב המודיעין התחרותי החדש מעניק למחלקות יחסי ציבור, מחקר ופיתוח וחקר שווקים אפשרויות לבחינת הדרך בה מתחרים מרכזיים נתפסים בפרספקטיבה של רשתות חברתיות – ובכך מסייעים לעצב אסטרטגיות עתידיות.

ברכיבי התפעול של המערכת (back end) מספר שיפורים נוספים המשדרגים את ערכה של מערכת אנליטיקת המדיה החברתית של SAS, בכלל זאת התוספת של מנועי מגמות דעת הקהל לפי תחומים עסקיים עבור שישה תחומי עסקים חדשים – שיווק אינטרנטי, אירוח ומשחקים, שיווק רב ערוצי, טלקומוניקציה, שירותים בנקאיים ותחבורה. מנועים אלה מעניקים לחברות את היכולת לפרוש את אנליטיקת המדיה החברתית של SAS במהירות ולהתאים עצמה לאוירה ולשפה בתחום הפעילות המדובר.

"אנליטיקת המדייה החברתית של SAS מאפשרת למחלקות שונות בארגון יכולת להבין, לחזות ולפעול על סמך הנתונים שברשת החברתית", אומר ג'ונתן מורן, מנהל שיווק המוצר ב-SAS. "אין זה מספיק לנטר שיחות אונליין בלבד – מה שחשוב הוא היכולת להיות מסוגל להבין את תחושות הלקוח, ליצור עימו קשר באופן פתוח ואמיתי, ואז למנף את המידע שנצבר מן הדברים על מנת להחזיר ערך ללקוחותיך – אם בעזרת שירות טוב יותר או הצעות שיווקיות רלוונטיות יותר. בעזרת היכולת לקטלג מידע וליישם את הסנטימנטים ברמת רכיבים עסקיים, SAS מעניקה לחברות את ההבנה המלאה ביותר על האופן בו לקוחותיהן חשים ביחס לכלל רכיבי העסק, ובנוסף את היכולת לזהות כיצד שיחות מקוונות משפיעות על התוצאות העסקיות".

שילוב אנליטיקת רשתות חברתיות במאבק למניעת הונאות

הונאות הינן בעייה ההולכת וגדלה עבור בנקים, חברות ביטוח וכן במגזר הציבורי. הסיבה העיקרית לכך היא הקושי לאתרן. מבצעי ההונאות פועלים בדומה ללקוחות לגיטימיים ומשתמשים בטכניקות הונאה ההולכות ומשתכללות, המאפשרות להם 'לטוס מתחת לראדאר'. השיטות בהן משתמשים מבצעי ההונאות מורכבות ביותר, דינאמיות ותוקפות דרך ערוצים שונים במקביל", אומרת ד"ר פלורנס ג'וליאנו, המנהלת את תחום מניעת ההונאות ב-SAS שהתארחה לאחרונה בכנס משתמשי SAS בישראל.

על מנת להתמודד באופן יעיל עם איומי ההונאות נעזרת SAS במערכת אנליטיקת מדיה חברתית המשולבת במערכת ניהול מניעת ההונאות של SAS במסגרת הפתרונות למניעת פשעים כלכליים עבור מוסדות פיננסיים. מערכת אנליטיקת המדיה החברתית מסייעת לאירגונים לגלות קשרים חבויים בין אנשים לנתונים; לזהות דפוסים ומגמות; ולכרות טקסטים ומידע בלתי מובנה אחר. החל בהונאות "דייג" גניבת זהויות ונתוני אשראי וכלה בהונאות הלבנת כספים, התחכום הגובר של ההונאות גורם לפגיעה בקשרי הלקוחות כמו גם לסנטינטים שליליים המתפשטים במהירות בערוצי המדיה החברתית.

"תוכנות אנליטיקת מדיה חברתית יכולות לסייע לחברות לבחון ולהבין בעומק רב יותר את לקוחותיהם ואת המידע המועבר על מנת לגלות דפוסים, קשרים וזיקה", אומרת אביבה ליטן, סגנית נשיא בגרטנר. "אנליטיקת רשתות חברתיות יעילה מבוססת על אנליטיקה חזקה בתחום כריית נתונים, וטכנולוגית ויזואליזציה מתוחכמת על מנת להפוך את הבלתי-נראה לנראה, אנליטיקת רשתות חברתיות הינה כלי אפקטיבי וצומח למלחמה בהונאות אך גם להבנה טובה יותר של הלקוחות".

אנליטיקת הרשתות החברתיות של SAS מיישמת ניתוח קישורים לזיהוי ולמניעת הונאות, שיווק, פילוח לקוחות ועוד. "ברגע שזוהה גורם חשוד, חוקרים יכולים לגלות באופן מדוייק ומהיר את רשת הקשרים של אותו גורם. האנליטיקה של הרשת החברתית מעניקה את היכולת החשובה הזאת", אומר ג'ון ברוקלבנק, סגן נשיא ב-SAS וראש המעבדה לאנליטיקה מתקדמת. "האם הגורם קשור בעוד גורמים המהווים סיכון? האם המוסד נחשף לפגיעה כספית כתוצאה מכך? חיוני ביותר לדעת האם מדובר בגורם מבודד או חלק מרשת פשיעה".

אירועים קרובים