תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מקצרים את הדרך אל הדטה-סנטר המושלם עם FlexPod

18/09/2011 15:34

מאת אלון חיימוביץ, סמנכ"ל הנדסת מערכות, סיסקו

למגינת ליבם של מנהלי ה-IT, מספר הארכיטקטורות הקיימת בשוק והמתודולוגיות לבניית Data Center כמעט אינסופי. בדומה לאימרה "היכן שתמצא שני יהודים תמצא עשר דעות", כך "היכן שתמצא שני ארכיטקטים תמצא עשר מתודולוגיות שונות לבניית Data Center". כיצד בוחרים בין הארכיטקטורות? איזו ארכיטקטורה טובה יותר? זו המומלצת על ידי יצרן השרתים? על ידי יצרן התקשורת? על ידי יצרן ה-Storage? על ידי יצרן מערכת הווירטואליזציה?

על מנת לקצר ולפשט את הדרך עבור לקוחות הניצבים בפני הרחבת ה-Data Center שלהם או בנייה של Data Center חדש, חברו החברות סיסקו, NetApp ו-VMWare ובנו את FlexPod – פיתרון תשתית אחודה למרכזי נתונים, המבוסס על טכנולוגיות מבית סיסקו, NetApp ו-VMWare ומהווה ארכיטקטורה עצמאית שנבנתה, עברה וואלידציה ואושרה על ידי שלוש החברות גם יחד. תשתית זו ניתנת להרחבה בקלות וניתנת להתאמה על מנת לממש את ה-Data Center המתאים ביותר לארגון – החל ממימוש מיטבי של אפליקציות ארגוניות, עבור בתשתית VDI וכלה בהתאמה מלאה לבניית Private Clouds וסביבות multi-tenancy. העובדה שה-FlexPod עבר אישור מלא והגיע לרמת CVD (ר"ת Cisco Validated Design) מאפשרת ללקוח לעסוק באתגרי ה-Data Center האמיתיים שלו, ולאו דווקא לעסוק בבחינת כל היבט והיבט בכל ארכיטקטורה שונה המוצעת לו על מנת להקים את תשתית ה-Data Center שלו.

FlexPod for VMWare מהווה פתרון המספק מארז אחד הכולל את רכיבי המחשוב, התקשורת, האחסון ומערך הווירטואליזציה המובילים:

•    תשתית מחשוב – UCS (ר"ת Cisco Unified Computing System)
•    תשתית תקשורת – Cisco Nexus Data Center Networking
•    תשתית אחסון – NetApp
•    תשתית וירטואליזציה – VMWare’s vSphere & vCenter

לקראת אירוע FlexPod

כאשר הקואליציה הכוללת את סיסקו, NetApp ו-VMWare החלה לבנות את הפתרון, אחד הצעדים הראשונים היה להגדיר מהם האתגרים העומדים בפני הארגונים השונים בבואם לתכנן את ה- Data Center החדש שלהם או את הרחבת ה- Data Center הקיים. מצד אחד, קיים אתגר המכונה "כורח הקונסולידציה" – הרצון להיפטר מעלויות מיותרות תוך ניצול טוב יותר של נכסי המחשוב, ניצולת משופרת של משאבי החשמל והקירור והגברת היעילות התפעולית. מצד שני, קיים האתגר של שמירת הפשטות, אך הוירטואליזציה גובה מחיר על ידי העלאת מורכבות ה-Data Center המחייבת את הארגונים והתהליכים להשתנות.

אך מעל לכל נמצא האתגר הקשה מכולם – מרבית  הארגונים נמצאים כיום בסביבות תחרותיות הדורשות מן הארגון יכולת מענה זריזה וחשיבה "לפני כולם" – וגופי ה-IT בארגון נדרשים לספק את התשתית הנכונה והזריזה על מנת לספק את הדרישות העסקיות. בסיכומו של דבר, האתגרים הללו מהווים את הבסיס לצורך של ה-CIOs ומנהלי המיחשוב לספק שירותים העומדים בקנה אחד עם הדרישות העסקיות, המשתנות חדשות לבקרים, בזריזות וביעילות משופרת תוך כדי שעומדים לרשותם משאבים מוגבלים יותר מאי פעם. זאת מבלי להתפשר על רמת השירות, הזמינות והמהירות להכנסת שירות או אפליקציה חדשים.

ה-FlexPod עונה בדיוק על אתגרים אלה ומאפשר ל-CIO להיות זריז, יעיל וכלכלי. פריסה של מערך FlexPod נעשה בזמן קצר משמעותית מפריסה של כל ארכיטקטורת מרובת-יצרנים אחרת (הכוללת מיחשוב, תקשורת, איחסון ותשתית ווירטואליזציה). ה-TCO של מערך שכזה כמובן נמוך משמעותית מאחר וכל רכיביו מדברים זה עם זה ביעילות מושלמת (ולאחר וואלידציה של כל אחד מהיצרנים). לאחר המימוש קיימת היכולת להגדיל את ה-Data Center (לאורך ולרוחב) בזריזות וביעילות. כאשר מאחורי הפתרון עומדת קוליאציה של היצרנים המובילים בעולם בתחום ה- Data Center, קל לשמור על רמת שירות גבוהה ועל זמינות מקסימלית.

אירועים קרובים