תוכן שיווקי

לקראת אירוע | יום ללא קובול – שפה משותפת לשימושים מסחריים

02/10/2011 16:00

נסו לדמיין לעצמכם מה תעשו אם מכשירי הבנק האוטומטיים המיועדים למשיכת כספים יפסיקו לפעול, לא ניתן יהיה לאשר עסקות בכרטיסי אשראי, לא ניתן יהיה לבצע רכישות באופן מקוון והקופות הרושמות יפסיקו לעבוד ויגרמו לסגירה של חנויות. מה תעשו? רבים מהיישומים החיוניים לחיי היומיום שלנו לא היו פועלים ללא קובול. עצם המחשבה על מכשירי בנק אוטומטיים או מערכת אישורים של כרטיסי אשראי שהפסיקו לפעול הייתה מביאה לשיתוק של עיר שלמה.

למרות אי הסבירות של התרחשות כזו, היא עלולה לקרות אם מערכות המבוססות על קובול תעצורנה ביום מסוים. טוב יהיה אם אלה המכנים את קובול 'שפה נכחדת' ישקלו מחדש את עמדתם. סביר להניח שלא התעדכנו בנוגע לכל השינויים שחלו בשפה במהלך שנות קיומה הרבות.

בניגוד לתפיסה הנפוצה, יישומים הנכתבים בקובול אינם מיושנים או בלתי נגישים לחידושים. על פי הערכה, קיימות בעולם למעלה ממאתיים מיליון שורות פעילות של קובול, והשפה תומכת בלמעלה משלושים מיליארד תנועות ביום. בהתאם לדיווח של חברת גרטנר, 60%-80% מהחברות בעולם עדיין תלויות בקובול לצורך ניהול העסקים שלהן. כך או אחרת, הנוכחות של קובול בעלת השפעה גדולה מאוד. הביצועים שלה ממשיכים להיות מעולים, והעדכונים בה יימשכו כדי שתוכל להתמודד בצרכים העסקיים המשתנים. לאור העובדה ששפת קובול תומכת במרבית העסקים בעולם, לא ניתן להטיל ספק ביכולתה להמשיך ולהתקיים או בגמישות בהפעלתה בתוך חברות עסקיות. קובול הייתה ועודנה עמוד התווך של יישומים עסקיים קריטיים והצליחה להתעדכן ולחדש עצמה בכל אחד מדורות המחשוב.

הבנת חשיבותה הקריטית של קובול ללקוחותינו נמצאת במוקד המוצרים, השירותים והתמיכה של חברת מיקרופוקוס מזה למעלה משלושים שנים. כן, בהחלט חידשנו כל העת (וויז'ואל קובול מהווה את הדוגמה האחרונה לכך), אבל תמיד הצבנו לנו את השמירה על מערכות קיימות ואת השמירה על האמינות של סביבת הייצור כמטרות עיקריות בכל אחת מהגרסות החדשות.

צוות מחשוב הבקיא בשפת קובול יוכל לספק מתודולוגיות עסקיות זריזות, שאותן ניתן יהיה להעביר לפלטפורמות מתקדמות יותר. באופן זה ניתן להאריך את חייהם של יישומי ליבה עסקיים, או להרחיב אותם כדי לענות על הציפיות ההולכות וגדלות של הלקוחות. אסטרטגיה יקרה של הוצאה והחלפה אינה מתאימה לתהליך של מודרניזציה בתחום טכנולוגיית המידע במצב הכלכלי הנוכחי. הוצאה של יישומי ליבה קיימים גורמת לאובדן של השקעות בעלות ערך וגוררת בעקבותיה עלויות ורמות סיכון שלא ניתן להצדיקן. לחלופין, יש להביא להגירה של נתונים ויישומים אל ארכיטקטורות מודרניות יותר כדוגמת פלטפורמות של מחשוב ענן.

מאז ימיהם הראשונים, יישומים מבוססי קובול גמישים. גמישות היא אחת מתכונותיה המרכזיות של שפת קובול והיא מאפשרת לה להשתלב בקלות. בעבר שלבו את קובול באמסמבלר או במחשבים ארגוניים. אחר כך שלבו את קובול עם שפות C או ++C עבור מערכות פתוחות, ואילו כיום משלבים את קובול עם רכיבים המיועדים לפלטפורמות של דוט.נט או JVM או לפריסתם ב-'ענן'. שירותים עסקיים הכתובים בשפת קובול ניתנים לשימוש חוזר בקלות רבה מאוד בחברות,  למרות ההבדלים בתשתיות במחלקות שונות. יכולת שילוב זו מעידה עשרות מונים על היכולת לאריכות חיים של שפת הקובול. אחרי ככלות הכול, השפה הותאמה לפלטפורמות משתנות כבר מזה עשרות בשנים.

קובול היא נכס שערכו לא ניתן לערעור ותמשיך למלא תפקיד מרכזי בתהליכים של יישומים במשך שנים רבות נוספות. החשיבות של יישום נעוצה בערך העסקי שלו, ומאחר וקובול שירתה את הצמיחה של עסקים ואת ההתחדשות שלהם מזה חמישים שנים, עלינו לוודא שערכה הרב של השפה מובן, מוגן ומועצם.

אירועים קרובים