תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "סיפור הצלחה" מסיימי קורס ה-BI של אופיסופט: רחל מור

02/10/2011 16:11

1.       ספרי על עצמך. שם, גיל, מצב משפחתי כיום, היכן גדלת, מה למדת בתיכון, מה עשית בצבא, מה עשית לאחר הצבא?
שמי רחל מור שקד. אני בת 36. נשואה ואמא לנועה המקסימה שחוגגת שנה בקרוב. נולדתי וגדלתי בלוד ,למדתי בתיכון האזורי רמלה לוד במגמה של כלכלה וסוציולוגיה. עשיתי שירות לאומי כמורה בבית ספר לילדים מפגרים סביבתית ברמלה. אחרי השירות לאומי עבדתי בחברת לארגון כנסים כשנה. התחלתי ללמוד לתואר ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים בחוג ליחסים בינלאומיים – התמחות בדיפלומטיה. סיימתי את התואר בשנת 1998.

2.       ספרי על מסלול הקריירה. מה למדת, במה עבדת, כיצד הגעת ללימודי קורס ה-BI?
לאחר סיום התואר הראשון התחלתי לעבוד בבנק לאומי למשכנתאות כיועצת משכנתאות. לאחר שנתיים עזבתי ועשיתי קורס הסבת אקדמאים של משרד העבודה בתכנות בסביבת אינטרנט. הקורס היה קורס של חצי שנה ולמדתי שם VB,XML, HTML,JAVA SCRIFT. אחרי הקורס, התקבלתי ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה באגף מפקד האוכלוסין. עבדתי עם DB של כל מפקדי האוכלוסין בישראל עם כלים כמו SAS ו-VB.הייתי אחראית על הקשר עם לקוחות המבקשים את נתוני המחקר(בעיקר חוקרים) ועוד. אחרי 6 שנים בלמ"ס החלטתי לעזוב כדי להגשים חלום ישן שלי – עבודה בתחום קניינות אופנה. כל חנות בזארה היא יחידת רווח והפסד נפרדת הניהול כלל ניהול של צוות של 30 עובדים, הזמנת סחורה ישירות מספרד, אחריות על הרווחים,ש ירות הלקוחות ועוד. אחרי שנתיים עזבתי כי זאת הייתה עבודה מסביב לשעון – שישי, שבת, חגים – וזה כבר נהיה מתיש מדיי. חיפשתי עבודה וכיוון בחיים. התחלתי להיזכר שנורא נהנתי לעבוד בתחום המחשבים/תכנות וחיפשתי קורסים בתחום – עד ששמעתי על הקורס של אופיסופט.

3.       מדוע בחרת לעסוק בתחום זה? מדוע בחרת בקורס הזה?
תחום ה-BI הוא תחום שמתאים לי כמו כפפה ליד. הוא משלב בין טכנולוגיה לבין היצירתיות והלוגיקה שצריך כדי להבין צרכים עסקיים של חברה. השילוב בין השניים עושה מבחינתי את התחום הנ"ל לתחום מנצח. מצד אחד-עובדים עם הטכנולוגיות החדישות ביותר בשוק ומצד שני – לא מאבדים את הקשר עם הצרכים והדרישות של הלקוח ויש צורך בהבנה עסקית של התחום בו עובדים.

4.       מה למדתם בקורס? כיצד סייעו לך נושאי הקורס ומה תיקח איתך מן הקורס?
למדנו בקורס את כל הקשת הרחבה שנקרא BI. מהשלב הראשוני והחשוב של זיהוי דרישת הלקוחות ואיפיון הדרישות עד שלבי הפרוייקט. בניית מחסן נתונים מטבלאות תפעוליות ויצירת אמת אחת עד בניית קובייה ואיגוד הנתונים בצורה בה יש יכולת לתחקור הנתונים בצורה רב ממדית, אח"כ למדנו SSRS – כלי של מיקרוסופט לבניית דוחות  ללקוחות ובסוף עטפנו את הכל בהכרה של פורטל ללקוח. הדרך בה יוצגו כל הנתונים למנהל,מנכ"ל או עובד שמתחקר את הנתונים וממנו מסיק מסקנות לגבי העסק.

5.       ספרי על החוויות בקורס – היחס של המרצים, נושאי הלימוד, הכלים שנתנו בידיכם בזמן הלימודים על מנת להתמודד עם העולם שבחוץ.
היה קורס מרתק עם תלמידים שהגיעו מתחומים שונים. את הקורס ליווה בצורה מקצועית ביותר המדריך שלנו עופר דרך. הלימודים היו מרתקים ותובלו תמיד עם סיפורי לקוח שונים שהמחישו רבות את השימושים השונים והמורכבים שיכולים לעשות עם הכלים השונים. בסוף הקורס עשינו פרויקט מקיף שנגע בכל השלבים ליצירת פרויקט אמיתי עם לקוח-מה שעזר רבות להבין את החומר בצורה מוחשית ביותר.

6.       מה את עושה בתום הקורס?
במקביל לקורס, הוצבתי בפרויקט של אופיסופט בקופ"ח כללית (הקמת מערכת יעדים ומדדים לבתי החולים של הקופה). השילוב בין לימודים ויישום הנושאים בשטח והתמודדות יומיומית עם האתגרים בפרויקט אמיתי עשו את "העבודה". הרגשתי שאני יוצאת מהקורס עם ידע רב ועם יכולת לעמוד באתגרים רבים בפרויקטים אחרים שיגיעו. כרגע אני עובדת במנורה דרך אופיסופט בתפקיד מנתחת מערכות בתחום ביטוח חיים. מנורה, חברת הביטוח מהגדולות במשק, היא חברה עם טכנולוגיות שונות ומרובות. יש בעבודה אתגרים טכנולוגיים ועסקיים רבים.

7.    מהן תוכניותיך לעתיד?
להמשיך להתפתח ולגדול בתחום העצום הזה שנקרא BI,להמשיך לאתגר את עצמי מבחינה טכנולוגית ועסקית. להמשיך לצמוח :)

לפרטים והרשמה צור קשר עדי ששון בטלפון 03-7330796 או בכתובת המייל הבאה.

אירועים קרובים