תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "סיפור הצלחה" מסיימי קורס ה-BI של אופיסופט: אפרת שרון

04/10/2011 14:42

1.    ספרי על עצמך. שם, גיל, מצב משפחתי כיום, היכן גדלת, מה למדת בתיכון, מה עשית בצבא, מה עשית לאחר הצבא?
אני אפרת שרון, אמא של סיוון ודור (שניהם בנים!), אשתו של אורי ובמקצועי אני מנתחת מערכות. מסלול הלימודים מאז ומתמיד היה ריאלי – תיכון התחלתי בביה"ס להנדסאים בתל אביב ואחרי שנתיים חזרתי ללמוד עם החברים בעיר מגוריי הרצליה במגמה מתמטית-פיזיקלית. זה לא אומר שאני לא חובבת נלהבת של ספרות ומוזיקה וגם הספקתי ללמוד פסיכולוגיה במהלך השנים וכמעט לסיים.

בצבא עשיתי מסלול ממר"מ (מהסיבה הטריוויאלית שבמחזור הגיוס שלי לא היו אופציות אחרות מלבד פקידה ללא קורס, שזה כמובן משהו ש-"לא יכולתי להרשות לעצמי". אגב – מי שלא ברחה ממחזור הגיוס הזה בורכה והוא בוטל). את כל השירות לאחר הקורס עשיתי במענ"א (מה שהיום נקרא ממט"ל, כמדומני) כתוכניתנית, קצינת מחשב ומנתחת מערכות (וגם רמ"ד לעת מצוא).

2.    ספרי על מסלול הקריירה. מה למדת, במה עבדת, כיצד הגעת ללימודי קורס ה-BI?
לאחר השחרור מסלולי זיגזג בין תכנות וניתוח, בדיקות תוכנה, ניהול פרויקטים. אבל מה שתמיד אהבתי לעשות היה ניתוח מערכות. חידוד נוסף היה הרצון להיכנס לעולם ה-BI, שמאז שנתקלתי ברעיון לראשונה ריתק אותי. האפשרות לתת למשתמשים את היכולת לדלות מאוקיינוס הנתונים מידע מועיל, ותומך החלטות נראתה לי מאוד מפתה.

3.    מדוע בחרת לעסוק בתחום זה? מדוע בחרת בקורס הזה?
הפניות למשרות מתאימות לא עלו יפה (גם עם ניסיון עשיר כמו שלי, חוסר ניסיון בעולם ה-BI הוא מכריע). חזרתי למשרה בניתוח מערכות כללי והמשכתי לחלום, עד שעלה הרעיון פשוט לעשות קורס. בפעם הראשונה שניסיתי לברר לא היה קורס כזה. לאחר תקופה חיפשתי וגיליתי שיש שני קורסים. הקורס של אופיסופט נראה הרציני והמקיף יותר ולכן בחרתי בו.

4.    מה למדתם בקורס? כיצד סייעו לך נושאי הקורס ומה תיקחי איתך מן הקורס?

בקורס למדנו את כל מסלול ניתוח מערכות BI, משיטות להגדרת דרישות, דרך פרק מאוד מאסיבי של מידול ומעט UI. הכרנו כלי פיתוח BI: למדנו את הסוויטה של מיקרוסופט וכן קיבלנו הרצאות על כלים נוספים. הקורס כלל גם פרויקט בהיקף גדול, המהווה התנסות מעשית בחומר הקורס.

5.    ספרי על החוויות בקורס – היחס של המרצים, נושאי הלימוד, הכלים שנתנו בידיכם בזמן הלימודים על מנת להתמודד עם העולם שבחוץ.

הקורס היה מהנה ומעשיר המורים מקצועיים. למרות שהרבה מן החומר היה מוכר לי מעברי המקצועי, עדין למדתי הרבה – התפיסה השונה של מבנה נתונים ב-DWH, הכלים שהיו חדשים עבורי.

6.    מה את עושה בתום הקורס?
לאחר הקורס חיפשתי עבודה בתחום ובסופו של דבר נקלטתי בחברת אופיסופט כמנתחת בפרויקט מאוד מאתגר – פרויקט תמ"ר בבנק ישראל. הפרויקט בפני עצמו מעניין ומאתגר, בעבודה עם הצוות של אופיסופט אני לומדת ומעמיקה בתחום ה-BI כמו בתוך חממה.

7
.    מהן תוכניותיך לעתיד?
אני מקווה להמשיך ולהתמקצע בתחום, כיון שזהו שדה נרחב עם הרבה אפשרויות ועניין.

אירועים קרובים