תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "סיפור הצלחה" מסיימי קורס ה-BI של אופיסופט: גרי גלפנד

11/10/2011 13:38

1.       ספר על עצמך. שם, גיל, מצב משפחתי כיום. היכן גדלת, מה למדת בתיכון, מה עשית בצבא, מה עשית לאחר הצבא?
שמי גרי, בן 36, נשוי ואב לשני ילדים מקסימים. עליתי מברית המועצות לפני למעלה מעשרים שנה. את כל הלימודים היסודיים, העל יסודיים והאקדמיים סיימתי בארץ. את הצבא התחלתי בחיל הים, בסטי"לים, וסיימתי בחיל קשר. מיד לאחר סיום הצבא התחלתי בלימודים אקדמיים.

2.       ספר על מסלול הקריירה. מה למדת, במה עבדת, כיצד הגעת ללימודי קורס ה-BI?
את התואר הראשון עשיתי במנהל עסקים, ואת העשור הראשון של הקריירה ביליתי בתחום העסקי, תוך התמחות ב-IT. סיפוריו של חבר על עבודתה של אשתו בתחום BI ותיאורו את סוג ואופי עבודתה – הדליקו אותי, אך לא הייתי עם ניסיון בתחום. אז שמעתי על קורס מנתחי מערכות של אופיסופט.

3.       מדוע בחרת לעסוק בתחום זה? מדוע בחרת בקורס הזה?
המקצוע משלב באופן מושלם בין תחומי העניין שלי, יכולותיי וניסיוני הן בצד העסקי והן בצד הטכנולוגי, הקורס היה השער היחיד שלי לתחום, כפי שראיתי זאת בזמנו, שכן היה היחיד מסוגו והראשון בארץ. הוא גם היה קצר משמעותית מקורסים אחרים, מה גם, שקורסים אחרים, כמדומני, היה ללא התמחות נקודתית ב-BI, אלא ניתוח מערכות כללי. לפי הניתוח שלי (שאגב לא השתנה במהלך השנים) של שוק התעסוקה דאז, תחום זה צפוי ליהנות ממגמת צמיחה ופריחה בעשורים הבאים, מה שיקנה בטחון ושקט תעסוקתי עבורי ועבור משפחתי.

4.       מה היו ההתלבטויות שלך לאורך הקריירה ובבחירת תחום ה-BI והקורס?
היו לי המון התלבטויות, מכל הסוגים והמינים – תוך כמה זמן ההוצאה על הקורס תחזיר את עצמה, האם אוכל להשתלב במעגל העבודה ללא שום ניסיון מיידי, ורק על סמך הקורס, האם כדאי לעזוב עבודה וצוות שאהבתי, מקום מסודר וקבוע לטובת תחום חדש, האם אוכל לחזור ולטפס ביכולת ההשתכרות שלי, האם אצליח בתחום.

5.       מה למדתם בקורס? כיצד סייעו לך נושאי הקורס ומה תיקח איתך מן הקורס?
הקורס העניק לי הבנה בסיסית של התחום, ושל נושאי הליבה, איפשר הכרות ראשונית והתנסות עם הכלים הטכנולוגיים, הכרת  מתודולוגיות בתחום ניתוח מערכות בכלל וה – BI בפרט, וחשף אותי לצורת ההתמודדות נכונה עם פרויקט BI.

6.       ספר על החוויות בקורס – היחס של המרצים, נושאי הלימוד, הכלים שנתנו בידיכם בזמן הלימודים על מנת להתמודד עם העולם שבחוץ.
מפני שהקורס היה הראשון בזמנו בארץ, הוא היה רצוף אתגרים אקדמיים. יחס המרצים היה מעולה ומאוד אישי, והם תרמו מניסיונותיהם האישי מהעולם העסקי האמיתי. קיבלנו השלמות ותוספות של שעות לימוד עבור נושאים. המנהל האקדמי של הקורס היה מאוד מקצועי ומספיק קשוב לבקשות התלמידים על מנת לשנות את תכני הקורס on the fly, על מנת להתאימו עוד יותר לבקשותינו.

7.       מה אתה עושה בתום הקורס?
בתום הקורס אתה צריך להתמודד עם האתגר של הפרויקט המסכם, אשר מסמלץ בצורה טובה פרויקט BI אמיתי, כפי שנתקלים בו בחוץ, בעולם העסקי האמיתי. ולאחר מכן מתחיל לחפש עבודה, שזה האתגר האמיתי. נקלטתי לאופיסופט ועבדתי  במספר פרויקטים שונים של החברה, רכשתי ידע, ניסיון ומומחיות במספר כלים וטכנולוגיות, ונכון להיום אני עובד באחד מפרויקטי הדגל של החברה – בחברת תרופות בינלאומית מובילה.

8.    מהן תוכניותיך לעתיד?
להמשיך ולהתמקצע בתחום, ללמוד כלים חדשים, טכנולוגיות ומתודולוגיות עדכניות, לנהל צוות ופרויקטים משמעותיים בתחום.

אירועים קרובים