תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "סיפור הצלחה" מסיימי קורס ה-BI של אופיסופט: חליל נסראלדין

23/10/2011 14:24

1. ספר על עצמך – שם, גיל, מצב משפחתי כיום, היכן גדלת, מה למדת בתיכון, מה עשית בצבא, מה עשית לאחר הצבא?
שמי חליל נסראלדין מדלית אל כרמל, בן 42, נשוי ואב לשתי בנות ובן. גדלתי בדלית אל כרמל ולמדתי בביה"ס התיכון במגמה עיונית עם התמחות בפיסיקה ומתמטיקה. בסיום התיכון המשכתי לתואר ראשון בפיסיקה ומתמטיקה באוניברסיטת ת"א.

2. ספר/י על מסלול הקריירה – מה למדת, במה עבדת, כיצד הגעת ללימודי קורס ה-BI?
בסיום הלימודים באוניברסיטה, פניתי להוראה ולימדתי מדעים בתיכון אורט שבכפר. בתום שנה הבנתי שאיני רוצה להמשיך בהוראה כקריירה. באותה תקופה (שנות התשעים המאוחרות) הייתה דרישה חזקה מאוד למתכנתים – עם אפשרויות תעסוקה מגוונות בתחום ההיי-טק המתפתח. על כן פניתי לקורס הסבת אקדמאים להנדסת תוכנה, ובתום כשנה, נקלטתי בבית תוכנה המספק מוצר מקיף למערכות תפעוליות בתחום התעשייה הזעירה והבינונית. עבדתי שם כעשר שנים וחיפשתי כיוונים חדשים שיוכלו לקחת את הידע והניסיון שצברתי בתחום, לאופקים חדשים ומאתגרים, וכך הגעתי לתחום ה-BI.

3. מדוע בחרת לעסוק בתחום זה? מדוע בחרת בקורס הזה?
בחרתי בתחום ה-BI להמשך הקריירה, מכיוון שראיתי בו המשך ישיר לתפקיד הקודם. תחום אשר יכול לקחת את הידע והניסיון שצברתי בתחום המערכות התפעוליות, לכיוונים חדשים ומאתגרים . את הקורס של אופיסופט בחרתי אחרי שנחשפתי לתוכנית הקורס המגוונת והעשירה.

4. מה היו ההתלבטויות שלך לאורך הקריירה ובבחירת תחום ה-BI והקורס?
לא התלבטתי בכלל בבחירת השינוי בקריירה לתחום ה-BI, ידעתי שזהו תחום מתפתח ומאתגר מאוד, הלהיט הבא בעולם מערכות המידע הארגוניות. החשש היחיד שלי היה שלא אקלט במהרה בשוק העבודה בגלל חוסר הניסיון ספיציפית לעולם ה-BI, מה שהסתבר לי בהמשך כחשש לא מוצדק.

5. כיצד שמעת והגעת ללימודים בקורס?
הגעתי לקורס דרך מודעה באינטרנט.

6. באיזה קורס למדת? מה היה מספר שעות ומה היו נושאי הקורס?
למדתי מספטמבר 2008 עד פברואר 2009 פעמיים בשבוע. נושאי הקורס היו מאד מגוונים וכללו בין היתר: SQL, SSIS, SSAS, SSRS, MDX, Performance Point, Share Point. במשך הקורס ביצענו פרויקט גמר (פרויקט מתגלגל) שדימה סביבת פרויקט אמיתי, ונתן תובנות רבות מעבר לחומר התיאורטי ולתרגול הרגיל.

7. מה למדת בקורס? כיצד סייעו לך נושאי הקורס ומה תיקח איתך מן הקורס?
הקורס היה מקיף, וכיסה את סוויטת פיתוח ה-BIשל מיקרוסופט, עם פרויקט רחב ומאסיבי שנמשך לאורך כל הקורס וכיסה את רוב החומר הנלמד. הדבר המרכזי שלקחתי מהקורס מעבר לטכנולוגיה, הוא החיבור לעולם העסקי ולצורך של הלקוחות באשר הם למידע חשוב וקריטי לצורך ניהול יעיל לטווח ארוך של עסקיהם. ההבנה של הבונוס הענק שמערכת BI יכולה להעניק ללקוח.

8. ספר/י על החוויות בקורס – היחס של המרצים, נושאי הלימוד, הכלים שנתנו בידיכם בזמן הלימודים על מנת להתמודד עם העולם שבחוץ.
הקורס היה חוויה בלתי רגילה, עם מדריכים מקצוענים מהשטח ועם יכולות הדרכה גבוהות ביותר. ספרי הלימוד, חומר התרגול (וחומר נוסף מהאינטרנט), ופרויקט הגמר היוו כלים מצוינים להבנה והפנמה של החומר, ועדיין מהווים בשבילי עוגן ידע אפילו אחרי שלוש שנים מתום הקורס.

9. מה אתה עושה בתום הקורס?
תקופה קצרה לאחר תום הקורס נקלטתי באופיסופט לפרויקט BI בריבוע הכחול, ומאז אני עובד שם. המערכת שפותחה בריבוע הכחול (מערכת הינשוף) הינה מערכת ה-BI מהגדולות בארץ. הפרויקט היווה ומהווה פלטפורמה מצוינת להרחבת והעמקת הידע האישי שלי כמפתח לרמה הגבוהה ביותר שמפתח BI יכול לשאוף אליו.

10. מהן תוכניותיך לעתיד?
עולם ה-BI הינו עולם דינמי ומתפתח מאין כמוהו, והשאיפה האישית שלי היא להיות בחזית. בראיה לאחור, ההחלטה שלי ללמוד את הקורס של אופיסופט התבררה כהחלטה הנכונה והמשתלמת ביותר שלקחתי אי פעם.

אירועים קרובים