תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיחה עם מוטי הדס, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במטריקס

לקראת כנס Red Hat Symposium - Open Source Day, ה-9 בספטמבר

25/10/2011 13:09

20 שנה לאחר הולדת מערכות הקוד הפתוח, הפכו מערכות מבוססות לינוקס לסטנדרט בתעשייה הביטחונית, הפיננסית והעסקית. בישראל ניתן לראות בצמיחה הענקית בהיקף הפעילות של חברת רד האט (Red Hat), המובילה העולמית בפתרונות מבוססי קוד פתוח, תשובה מצוינת לכל אלו שהטילו ספק ביכולתן של מערכות הקוד הפתוח לחולל מהפכה אמיתית בתחום המחשוב, ולספק אלטרנטיבה ראויה, הבנויה על שיתוף, ידע ויכולות פיתוח.

בכדי להבין את השינוי והבשורה של מהפכת הקוד הפתוח בעולם המחשוב, זימנו לראיון את מוטי הדס, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במטריקס ,מפיצת רד האט בישראל משנת 2004.

האם אכן קוד פתוח הנו סטנדרט כיום?
"כן. על פי מירב האנליסטים, העולם עובר בימים אלו לאקו-סיסטם של שתי מערכות הפעלה מרכזיות. מדובר במערכת ההפעלה של מיקרוסופט ובמערכת ההפעלה לינוקס. חלקה של הלינוקס גדל במידה רבה על חשבונן של מערכת יוניקס קיניניות ותיקות ויקרות ועל חשבון מערכות שעוברות מסביבת המיינפריים לסביבה הפתוחה.

המודל העסקי הייחודי של רד האט סייע לקוד הפתוח להיכנס לארגוני האנטרפרייז ולמערכות הליבה. השילוב בין גמישות המבוססת על סטנדרטים פתוחים, שיתוף בידע ובטכנולוגיה יחד עם שקט נפשי ובטחון הנובע מגב של חברה מובילה כרד האט, יצר מהפכה אמיתית ואת האפשרות של הלקוח לבחור".

שוק הקוד הפתוח בישראל – האם המשק הישראלי מאמץ אותו או מפחד ממנו?
"התשובה ברורה – המשק הישראלי מאמץ בחום את הקוד הפתוח בדגש על רד האט ואפילו בקצב מהיר יותר מאשר בחלקים רבים בעולם – שוק הקוד הפתוח בישראל צומח בעשרות אחוזים מדי שנה. מגזרים שונים, שבעבר חששו ממעבר לפלטפורמת הקוד הפתוח, מזהים היום כי מערכות לינוקס מבית רד האט מאפשרות ביצועים טובים יותר וחיסכון ניכר בעלויות. בישראל רואים זאת במגזר הביטחוני, שהינו סמן ימני בהגירה ממערכות יוניקס קנייניות, אל רד האט לינוקס וכך גם בענף הטלקום הישראלי ובמגזר הפיננסי".

איזה סוג של פתרונות מחפש השוק הישראלי?
"בשנה האחרונה ישנה העמקה משמעותית בשימוש בכלי הניהול של רד האט, בדגש על Red Hat Satellite לניהול סביבת הלינוקס, ו-JBoss Operations Network לעולם התווכה. העבודה עם מוצרים אלו מאפשרת ללקוח לנהל את מחזור החיים של הפתרונות בצורה הטובה ביותר וזוהי לדעתי עדות לבגרותו של הלקוח הישראלי.

בנוסף, לאחרונה הצלחנו להעמיד לרשות ללקוחותינו בישראל את פתרונות Red Hat MRG (ר"ת Messaging Real-Time & Grid) לאחר עבודה מעמיקה ומשותפת עם רד האט ישראל בנושא.

איך אתם מקדמים את הקוד הפתוח בקרב לקוחות מטריקס?
"אנו מקיימים מדי רבעון סדרת מפגשים מקצועיים בהם מוצגים היכולות החדשות בתחום הלינוקס. אנו גם מגיעים באופן ייזום ללקוחות ומייצרים ימי עיון טכנולוגיים. את עיקרי הבשורות והתוכניות החדשות נציג בכנס המשותף שלנו עם רד האט בנובמבר. זהו הכנס השנתי של עולם הקוד הפתוח ורד האט בישראל ואנו שמחים לארח השנה את מנכ"ל רד האט העולמית, ג'ים וויטהורסט, ובכירים נוספים מהחברה.

לקוחותינו בישראל נהנים מצוות מקצועי של מהנדסי רד האט המספקים תמיכה רשמית של רד האט, 24×7, תוך קשר ישיר והדוק עם מעבדות רד האט. זהו אחד משני המרכזים היחידים של רד האט בעולם בהם מורשה הנציג המקומי לספק את התמיכה הרשמית של רד האט באותה המדינה וזו הוכחה למחויבות שלנו לעולם הקוד הפתוח ככלל ורד האט בפרט והכרה של רד האט בפעילותינו".

אירועים קרובים