תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם צביקה בירמן, מנהל מגזר הביטחון בסימנטק ישראל

לקראת כנס "2011 Technology Day" של סימנטק ישראל, 15 בנובמבר, מרכז האירועים והקונגרסים Avenue, קריית שדה התעופה

31/10/2011 14:34

מוטו לחיים: "עשה, לא משנה מה אומרים".
בשעות הפנאי אני: משיט קיאקים, רץ בקבוצת ריצה.
ספר/ סרט מומלץ: "יונה ונער", מאיר שלו.
משהו שהתעשייה לא יודעת עליך: מדריך צלילה בעברי, צולל באתרי צלילה בעולם.

מה מצב השוק בתחום פעילותך?
השוק הביטחוני מאופיין בדרישה לזמינות מערכות מקסימאלית תוך אבטחת מידע מגורמים חיצוניים וטעויות אנוש בתוך הארגון. בנוסף, ישנה דרישה רבה לניהול מלא של סביבות מיחשוב שהרי "מה שלא מנוהל לא מאובטח או זמין", וכל אלו תוך שימור ההשקעה הכלכלית.

מהם אתגרי ניהול ואבטחת המידע במגזר הביטחון?
אתגרי ניהול אבטחת המידע בארגוני הביטחון מעט שונים מן השוק האזרחי, שכן המערכות הן סגורות ללא חיבור לעולם החיצון, ומכאן גם האתגר להגן עליהם ולנהל אותן. בשנה האחרונה נוספה לדרישת ההגנה המסורתית גם דרישה לידע, והיום מעבר לפתרונות אבטחת מידע אקטיביים, מבקש הארגון הביטחוני גם להיות פרואקטיבי עד כמה שניתן בהיבט של "הגנה מפני הלא נודע", ולכן קבלת מידע על המתרחש בסביבות אחרות עם חיבור יכולות נוספות, מביאים להבנה טובה יותר של האיום. שימוש נכון בכלי ההגנה והניהול מאפשר יכולות התמודדות עם האיום ופעולות פרואקטיביות מסייעות למניעת איומים.

האם שורת אירועי האבטחה החמורים שהתרחשו השנה במספר אתרים רגישים ברחבי העולם משנים את תפיסת אבטחת המידע של מגזר הביטחון בישראל?
ההתקפות על רוב הארגונים הופכות לממוקדות הרבה יותר, ולכן השינוי המרכזי הוא ההבנה שאבטחת מידע מסורתית בשיטת מעגלי אבטחה היא טובה אך אינה מספיקה. הארגון הביטחוני חייב לנסות להבין את מעגל האיומים, לקבל תמונת מצב עדכנית, לנתח את המידע במימד הזמן והמקום, ועל בסיס כלל התובנות שעולות לנהל את ההגנה.

אילו פתרונות טכנולוגיים מציעה סימנטק בתחום פעילותך?
סימנטק מציעה חבילות פתרונות ייחודיים אשר מאפשרים ללקוח חליפת הגנה אקטיבית (חבילות מוצרי אנטי וירוס לאפליקציות שונות, הגנה על מערכי אחסון, אפליקציות ייחודיות וכו'). בנוסף, סימנטק מציעה פתרונות ניהול אבטחת מידע, אשר מוטמעים גם במגזר הביטחון, ממשפחת פתרונות Altiris, כמו גם שירותי מידע שסימנטק אוספת בעולם הנארזים במיוחד לסביבת הלקוח ולשימושו בלבד, וכן פתרונות למתן תמונת מצב מערכות הגנת המידע בארגון.

מה תציג ב-Tech Day בתחום פעילותך?
מטבע הדברים, השוק הביטחוני מתאפיין במדיניות של סודית וחסויה, כל שכן כאשר מדובר בהגנה או אבטחה בכל רמה, וככזה אנחנו שומרים באופן הדוק על פרטיותם של לקוחותינו. ב-Technology Day יוצגו מספר פתרונות סימנטק אשר יושמו במערכת הביטחון בתחומים מגוונים, בהם הגנת המידע, שרידות המידע וניהולו.

בכנס "Technology Day 2011" ישתתף ג'ון בריגדן (John Brigden), סגן נשיא בכיר בסימנטק העולמית לאזור EMEA, שיציג את האסטרטגיה של סימנטק ואת חזונה הטכנולוגי לניהול ואבטחת מידע במגוון תחומים מרכזיים, בהם: ענן, וירטואליזציה, ומובייל. לתכנית הכנס יש להקיש כאן.

אירועים קרובים