תוכן שיווקי

לקראת אירוע | עמית ארמוזה, מנהל חטיבת Enterprise Management ב-NessPRO: "שליטה ובקרה 3.0 – פתרונות חדשניים ממוקדי שירותים עיסקיים"

לקראת כנס המנמ"רים של NessPRO, ה-16 עד ה-17 בנובמבר, אילת

03/11/2011 14:49

מאת הילל יוסף

"המסר שלי למנמ"רים בפרט וללקוחות בכלל הוא פשוט: אנו ב-NessPRO מספקים פתרונות אשר מניבים ערך לא רק בהיבט הטכנולוגי אלא גם בהיבט העסקי. כך, המנהלים יכולים להבין כי ה-IT הוא בבחינת מוקד אשר מביא ערך ומשמש כמרכז רווח ולא כמרכז הוצאות בארגון", כך אומר עמית ארמוזה, מנהל חטיבת Enterprise Management ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, לקראת כנס לקוחות שעורכת החברה בתאריכים 16-17 בנובמבר, באילת.

מה עושה החטיבה שבראשותך?
"החטיבה שלי פועלת בשלושה תחומי עיסוק עיקריים. תחום אחד הוא פתרונות הדור החדש בעולם השליטה והבקרה, שו"ב, של חברות מובילות בתחומן אותן אנו מייצגים. מדובר בשו"ב מהדור החדש אשר נותן מענה לשכבה האפליקטיבית, כאשר במוקד נמצאים השירותים העיסקיים של הארגון. הפתרונות מתוצרת Nebula, Aternity, Evolven ו-Correlsense מספקים מענה לצרכים הקיימים בשוק, במיוחד ללקוחות שקיים אצלם מענה לשכבה התשתיתית. הפתרונות זוכים להתעניינות רבה, בעיקר נושא חוויית משתמשי קצה והקשר שבין ניטור תהליכי ה-IT  לפעילות העסקית של הארגון.

הפתרון מתחיל בניטור ובדיקת חוויית משתמשי הקצה על ידי איסוף פעילות תחנות העבודה בארגון ותחקורן באמצעות מודל אלגוריתמי חכם של Aternity. ההמשך הינו בניטור של תהליכים עסקיים באמצעות פתרון של Correlsense. הפתרון השלישי, מתוצרת Neebula, ממפה את רכיבי ה-IT על פי השירות העסקי. כאן מתבצע קישור חד-משמעי בין רכיבי התשתית לשירות העסקי. כאן באה לידי ביטוי  השפעת ה-IT על התוצאות העסקיות של הארגון. שלוש החברות הללו הן חברות הזנק ישראליות, חברות חדשניות ופורצות דרך אשר הטכנולוגיה שלהן מבוססת על צרכים אמיתיים במימוש הניהול של שירותים עסקיים BSM (ר"ת Business Service Management).

לקראת כנס המנמ"רים של NessPRO

בעת מימוש BSM, לעתים הפרויקט נתקל בקושי של זיהוי אוטומטי של שירותים עסקיים, כאשר מה שנדרש הוא ששירותים אלו יישארו עדכניים. מצב זה עלול 'לתקוע' את הפרויקט לזמן רב. לנו יש פתרון של מיפוי של השירותים העסקיים וגילוי הקשרים ביניהם בצורה אוטומטית. באופן זה, אנו מאפשרים לארגונים להגיע לרמת שליטה ובקרה גבוהה ביותר של מערך ה-IT. הפתרונות אותם אנו מייצגים 'מתלבשים' על ה-CMDB (ר"ת Configuration Management Database) הארגוני או משמשים בעצמם כ-'מיני CMDB'.

בימים אלו חתמנו על חוזה עם חברה ישראלית נוספת, Evolven, אשר מספקת פתרון מתקדם בנושא ניהול תצורה – איתור וניתוח אוטומטי של שינויים בקונפיגורצית התשתית והאפליקציה. הפתרון של Evolven עוקב אחר כל שינוי המבוצע עד רמת היישום. השינוי עצמו מתועד ונבדק ואז – כאשר יש תקלה, הדבר הראשון שהוא עושה הוא לוודא מה השתנה בעקבות התקלה".

כיום נושא ה-BSM נמצא על השולחן בכל ארגון ולקראת סוף השנה אנו רואים תהליכים רבים לקראת סגירה. זאת בנוסף ללקוחות שכבר אימצו את הגישה הייחודית ופורצת הדרך שאנו מציעים.

באחרונה קיבלתם את נציגות נובל (Novell) בישראל. אנא הרחב בנושא זה.
"תחום עיסוק שני של החטיבה הוא לנהל את נציגות נובל בישראל. כך, NessPRO משמשת כיום בפועל כנובל ישראל. בפעילות בתחום זה יש לנו אחוזי צמיחה מאד גבוהים, דו-ספרתיים, ואנו מקווים שהמצב יימשך.

מאז הושלם השנה תהליך הרכישה של נובל ע"י Attachmate, התחלקו מוצרי נובל לשלוש יחידות עסקיות: מוצרי זהויות, אבטחת מידע ופתרונות data center הכוללים וירטואליזציה ומיחשוב ענן עברו ליחידה העסקית NetIQ; פתרונות מיחשוב תחנות קצה, Service Desk ו-CMDB שייכים ליחידה העסקית Novell; ופתרונות לינוקס שייכים ליחידה העסקית SuSE. החלוקה ליחידות עסקיות נפרדות מאפשרת לכל יחידה עסקית להתוות את האסטרטגיה שלה לפתרונות ולהתמקד בערך המוסף הטכנולוגי והעסקי . אנו פועלים במרץ להידוק שיתוף הפעולה עם השותפים העסקיים המתמחים בתחומים השונים. שותפים אלו מסוגלים לשלב את הצרכים העסקיים והטכנולוגיים של הלקוח עם היכולות הייחודיות של המוצרים שלנו, ולהטמיע תהליכי עבודה תוך מיקסום הערך המוסף ללקוחות. אנו מאמינים שהדרכות והרחבת ידע בטכנולוגיות החדשות בקרב השותפים ולקוחות הקצה, פרסום וקיום מפגשים עם הלקוחות  יהדקו את הקשר עימם.

הפעילות אצלנו החלה בפברואר השנה. אמנם השנה טרם הסתיימה אולם אנו כבר רואים הצלחות.  שמונה לקוחות חדשים בחרו בפתרון NetIQ IDM לניהול זהויות, שני לקוחות חדשים נוספים בחרו בפתרון NetIQ Access Governance Suite לניהול ובקרת הרשאות במסגרת התאימות לדרישות הרגולטוריות ובתחום הוירטואליזציה והמשכיות עסקית מספר הלקוחות הבוחרים בפתרון NetIQ PlateSpin הולך וגודל ובהמשך נרחיב גם לגבי ההיצע בתחום מיחשוב ענן.

הפתרונות אינטגרטיביים, קלים ומהירים להטמעה, מייעלים את תהליכי העבודה וחוסכים זמן ומשאבים ל-IT. היחידה העסקית Novell מציעה מכלול פתרונות אינטגרטיביים: Novell Endpoint Lifecycle Management Suite לניהול האפליקציות בסביבה וירטואלית, קונפיגורציה והגנה על השרתים ותחנות הקצה. זוהי הדרך הקלה והמהירה לשדרוג ל Windows7 וגם חסכונית ב- 25%. משפחת Zenworks 11 בשילוב עם Service Desk ו-CMDB יחד עם מוצרי החטיבה המקבילה מספקים פתרון BSM מלא.

תחום עיסוק שלישי מטפל בתכנון האסטרטגי של ה-IT. הדרישות הרגולטוריות מחייבות שקיפות והלימה בין ההשקעות לבין המטרות העסקיות. במלים אחרות – המנמ"רים נדרשים לעשות יותר בפחות. מיפוי התשתיות מול האפליקציות העסקיות תוך יצירת קטלוג מאפשר למקבלי ההחלטות לקבל מידע חשוב וקריטי לגבי היכולות העסקיות ביחס למטרות והיעדים האסטרטגיים. אילו תשתיות מהוות סיכון תפעולי/עסקי, ומהן הטכנולוגיות הסטנדרטיות המאושרות והמומלצות לשימוש בפרויקטים.

תהליך אופטימיזציה ורציונליזציה של האפליקציות העסקיות מאפשר לזהות אילו אפליקציות מקדמות את האסטרטגיה העסקית ואילו צורכות משאבים מטעמים היסטוריים. האם יש כפילויות, חלופות יקרות/זולות יותר או אפליקציות העושות שימוש בטכנולוגיות בסיכון אותן ניתן "להוציא לגמלאות".

ניתוח וארכיטקטורה של התהליכים העסקיים הינו צורך שכל ארגון גדול חייב לבצע על מנת ליעל את התהליכים בהלימה לצרכים העסקיים.
חברת Troux אותה אנו מייצגים בלעדית בארץ, מציעה שילוב של פלטפורמה שיתופית עם מתודולוגיה מובנית המספקת פתרונות out of the box לכל הצרכים המוזכרים לעיל.

"כיום, המנמ"רים אינם יכולים להטמיע טכנולוגיה לשם הטכנולוגיה בלבד. עליהם להראות למנכ"לים של הארגונים את הערך עסקי אשר מגיע מה-IT ולנו יש את היכולת לסייע להם, ולתרגם את הערך הטכנולוגי שב-IT לערך עסקי".

אירועים קרובים